کتاب کتابچه عادت اکنون

برنامه ای استراتژیک برای غلبه بر پشت گوش اندازی کارها و لذت بردن از زندگیِ خالیِ از احساس گناه

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

کتابچه عادت اکنون

برنامه ای استراتژیک برای غلبه بر پشت گوش اندازی کارها و لذت بردن از زندگیِ خالیِ از احساس گناه

بسیاری از افراد عادت دارند که انجام کارهایشان را به تعویق بیندازند، پشت گوش اندازی ، اغلب ریشه در تشویش دارد. این عادت، چیزی بسیار فراتر از صرفا تنبلی و بی حوصلگی است.

تشویش، مانع قدرتمندی در برابر بهره وری است. وقتی احساس تشویش کنیم، تقریبا برایمان غیرممکن می شود که تمرکز لازم برای انجام یک کار را داشته باشیم. کلید موفقیت، حذف کاملِ پشت گوش اندازی از زندگی شغلی شماست. این عادت بد، در کنار تشویش، فقط و فقط به شکست منتهی می شود. چرخه"پشت گوش اندازی"، با فشار استیصال و تشویش آغاز می شود و با هدفِ فرار از طریقِ به تعویق انداختنِ کارها، پایان می پذیرد.

تا زمانی که گرفتار این چرخه اید، هیچ راه فراری وجود ندارد؛ در عوض، شما می توانید عادت اکنون را در خود پرورش دهید:یعنی؛ توانایی کنار گذاشتن ترس از شکست، وحشت از احساس درهم شکسته شدن و عزت نفس پایین؛ و متمرکزسازی ذهن بر آنچه که اکنون می توانید انجام دهید. به یاد داشته باشید که هر وظیفه ای که انجام می دهید، آن را از روی اختیار برگزیده اید، نه ترس. انتخاب طرز تفکر مثبت به جای طرز تفکر منفی، شما را بر اعمال و مسئولیت هایتان مسلط می سازد، اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و شما را بر همه چیز سوار می کند.

حال می توانید بر روی پاداشی تمرکز کنید که بعد از اتمام یک کار، انتظارتان را می کشد، نه تنبیهی که به خاطر شکست در آن، نصیبتان می شود. کارهای بزرگ، نه با قدرت، که با مداومت، به سرانجام می رسند. کتاب "عادت اکنون" به ما می آموزد که تلاش مداوم برای رسیدن به کمال، یک استرس غیرضروری و هدفی غیرقابل دستیابی است.

کتاب های مشابه کتابچه عادت اکنون