کتاب کتابچه هفته کاری چهار ساعته

چگونه از کار روزانه خلاص شویم، هر جا دوست داریم زندگی کنیم و از ثروتمان لذت ببریم

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

کتابچه هفته چهار ساعته

چگونه از کار روزانه خلاص شویم، هر جا دوست داریم زندگی کنیم و از ثروتمان لذت ببریم

زندگی، برای لذت بردن است. مهمترین چیز اینست که درمورد خود حس خوبی داشته باشید. آنچه شما انجام می دهید، بسیار مهم تر از چگونگی انجام آن است. اصلاً نیازی نیست که تک تک ساعات روز را کار کنید، بلکه باید کارهایی را که هیچ نتیجه ای تولید نمی کنند و یا باعث ناراحتی و استرس منفی در شما می شوند و نیاز به حذف شدن دارند را شناسایی کنید. نیازی نیست که هر ثانیه از روز را فعال باشید؛ بلکه، می توانید به سراغ گزینه دیگری بروید، گزینه ای که نه تنها نتایج شما را افزایش دهد، بلکه آنها را چند برابر کند.

این گزینه، حذف کردن است. کارِ کمتر و دستاورد بیشتر نه تنها امکان پذیر است، بلکه ضروری است .به محض اینکه تصمیم گرفتید با توجه به زمانی که در اختیار دارید، می خواهید به چه دستاوری برسید، باید تصمیم بگیرید که چطور وقت خود را آزاد کنید. به هر صورت، شما باید اینکار را انجام دهید و در عین حال، درآمد خود را حفظ و یا افزایش دهید. اگر می خواهید در زندگی خود به شادکامی و خوشبختی برسید، باید ابتدا درک کنید که اولین چیز خوب برای داشتن یک زندگی خوب، هیجان است و شما باید برای بدست آوردن هیجان تلاش کنید. لذا، به جای اینکه از خود بپرسید "چه چیز می خواهم؟"، باید سوال کنید "چه چیز به من هیجان می دهد؟"، پس، اهداف شما باید حول و حوش پاسخ این سوال تنظیم شود.

کمتر کار کردن، به معنای تنبلی نیست؛ مگر اینکه، بهره وری شما کمتر شود. تنبلی اینست که یک حیات غیر ایده آل را تحمل کنید و به دیگران اجازه دهید برای زندگی شما تصمیم بگیرند. تمرکز خود را روی مولّد بودن و پربار بودن بگذارید، نه صرفاً مشغول بودن.

کتاب های مشابه کتابچه هفته کاری چهار ساعته