کتاب از غزه تا قدس pdf

جلوه های کارآمدی گفتمان مقاومت اسلامی در فلسطین

امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
مسئله ی قدس و فلسطین در سده ی اخیر مهم ترین مسئله ی جهان اسلام را به خود اختصاص داده است. از سویی انقلاب اسلامی با پرچم داری مبارزه با نظام سلطه و حمایت از محرومان و مظلومان، موضوع فلسطین را در اولویت نخست مسائل کشور ما در حوزه ی سیاست خارجی قرار داده است. علاوه بر این ها، مسئله ی فلسطین و قدس نه تنها از جنبه ی آرمانی و اعتقادی، بلکه از منظر امنیت ملی و راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران در درجه ی بالایی از اهمیت قرار می گیرد.

در طول بیش از شصت سال اشغال فلسطین تلاش های بسیاری برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و رهایی آنان از چنگال صهیونیسم در پیش گرفته شده است، با این حال این زخم کهنه ی منطقه و جهان اسلام هنوز پابرجاست و هنوز چند میلیون فلسطینی در داخل سرزمین خود و اطراف و اکناف عالم در پی دستیابی به حقوق انسانی خویش هستند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اندیشه های الهی امام راحل عظیم الشأن (ره)، شاهد بروز تحولی عمیق و مبنایی در مواجهه با رژیم صهیونیستی هستیم و آن ظهور و بروز مقاومت اسلامی لبنان، ملهم از انقلاب اسلامی است. این مقاومت اسلامی، ماشین نظامی صهیونیست ها را در جنوب لبنان زمین گیر کرد و برای نخستین بار، افسانه ی شکست ناپذیری آن را نقش بر آب ساخت. رشد بالندگی این جنبش الهی، آن را به داخل فلسطین اشغالی نیز تسری داد و این بار بیداری اسلامی فلسطینیان، آنان را در قالب انتفاضه ی مردمی صهیونیست ها را تا حدودی متوقف و مجبور به عقب نشینی از مواضع خود نمود.
شابک :
978-600-9727-55-1
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
121
کنگره :
‏‫‭DS119/7‏‫‬‭/‮الف‬4 1395
دیویی :
956/9405
کتابشناسی ملی :
4593316

کتاب های مشابه از غزه تا قدس