کتاب پشت چهره ی بزک کرده pdf

مروری بر کارنامه سیاه ایلات متحده آمریکا در ایران و جهان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پشت چهره ی بزک کرده

کتاب پشت چهره ی بزک کرده، اثر اندیشکده برهان، مروری بر کارنامه‌ی سیاه ایالات متحده آمریکا در سلطه‌گری در ایران و جهان دارد. یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و بالاخص ستیز با شیطان بزرگ، آمریکای جهان‌خوار است. لذا در کتاب پشت چهره ی بزک کرده، تلاش شده است که با ذکر دلایل و شواهد تاریخی، عمق آینده‌نگری معماران اصلی انقلاب اسلامی در استکبارستیزی را ثابت کنیم

گزیده کتاب پشت چهره ی بزک کرده

حمایت آمریکا از عراق در طول جنگ ایران و عراق، در حالی که عراق به ایران حمله کرده بود، از سوی ایران محکوم است.

بسیاری از تحلیل گران در ایران و خاورمیانه، هم چنین برخی تحلیل گران در خارج از منطقه عقیده دارند که در سپتامبر 1980م. عراق با رضایت - اگر نگوییم تشویق- آمریکا به ایران حمله کرد.

تحلیل گران برای اثبات ادعای خود به دو عامل اشاره می کنند: «نخست، آشتی و مصالحه ی آمریکا- عراق در سال 1977م. و دوم، دیدگاه های متغیر اعضای برجسته ی دولت «کارتر»، به ویژه «برژینسکی» که صدام را به عنوان یک عامل توازن بخش در برابر «آیت الله خمینی» و نیرویی برای مهار توسعه طلبی های شوروی در منطقه، با نظری مساعد می نگریست.»

حتی برخی از تحلیلگران ادعا می کردند که برژینسکی چند ماه پیش از حمله ی صدام به ایران در عمان با صدام ملاقات کرده و به او اطمینان داده که آمریکا با جدایی خوزستان از ایران مخالفت نخواهد کرد.

صفحات کتاب :
68
کنگره :
DSR1654‏‫‬‮‭/پ5 1395
دیویی :
327/55073
کتابشناسی ملی :
4504838
شابک :
‫‭978-600-964-565-7
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه پشت چهره ی بزک کرده