کتاب مقالاتی از اندیشه نامه انقلاب اسلامی

تبیین اندیشه ی انقلاب اسلامی از منظر حضرت امام خمینی(قدس سره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) - جلد اول

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

هدف اندیشه نامه انقلاب اسلامی، ارائه ی مجموعه ای مکتوب از مقالات علمی و پژوهشی است که خطوط فکری و مواضع نظری انقلاب اسلامی را بر اساس دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظلّه العالی) به گونه ای جامع و در تراز آثار دانشنامه ای تبیین کند. مخاطبان این مجموعه، نخبگان و فرهیختگان اند؛ به ویژه جوانان فرهیخته ی دانشگاهی و حوزوی که درصدد تعمیق نظام واره ی اندیشه ی خود ذیل اندیشه ی انقلاب اسلامی می باشند. رعایت "اختصار"، "اتقان" و "استناد" دانشنامه ای، رویکرد توصیفی-تحلیلی، عدم تحمیل پیش فرضی خاص به اندیشه ها، استناد به منابع مبیِّن و مفسّر از متفکران انقلاب اسلامی؛ همچون شهید مطهری و شهید بهشتی، و استفاده از منابع تخصصی برای تبیین و مقایسه و نیز پرداختن به پاسخ شبهات مهم و مطرح در ضمن تبیین ها و تحلیل ها، ویژگی ها و اصولی است که در مقالات لحاظ شده است.

دشواری های فراهم آوردن چنین اثری، بر کسانی که دست اندرکار آثار مشابه بوده اند، پوشیده نیست. به ویژه اثری که درصدد استخراج، تنقیح و تدوین اندیشه ی قویم و جامعِ انقلاب اسلامی از میان برداشت ها و خوانش های ناقص، نارسا و یا انحرافی و حتّی گاه منتسب به انقلاب باشد. از جلب همکاری صاحب نظران و اندیشمندانِ مبرّز و آشنا با عمق اندیشه های رهبران فکری انقلاب - که غالباً مشغله های پژوهشی و علمی فراوان دارند- گرفته تا تنقیح و دستیابی به نظر معتبر و موجّهی که مستند به بیانات و دیدگاه های آن بزرگواران باشد و بتواند ترسیم جامع و درعینِ حال چکیده ای را درباره ی موضوعات متنوع اجتماعی، فکری، سیاسی، اقتصادی، تاریخی و... ارائه دهد، برخی از این دشواری ها بوده است. "اندیشه نامه انقلاب اسلامی" دارای 102 مدخل اصلی است که به تبیین ابعاد مختلف مواضع فکری، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... انقلاب اسلامی می پردازد.

از این تعداد، مقالاتِ 15 عنوان از مداخل در کتاب حاضر با عنوان جلد اول «مقالاتی از اندیشه نامه انقلاب اسلامی» منتشر میشود تا درعینِ حال فرصتی برای دریافت نظرات و دیدگاه های صاحب نظران هم فراهم شده باشد.

صفحات کتاب :
763
کنگره :
DSR1554‏‫‭
دیویی :
955/083
کتابشناسی ملی :
5910717
شابک :
978-622-99977-8-9‬‭‮‬‬‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مقالاتی از اندیشه نامه ی انقلاب اسلامی