کتاب معارف انقلاب

مروری بر دیدگاه های رهبر معظّم انقلاب اسلامی پیرامون انقلاب اسلامی

امتیاز
5 / 4.1
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب معارف انقلاب، نوشته علیرضا مختار پور قهرودی، گزیده ای از دیدگاه های رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای در موضوع انقلاب اسلامی می باشد که در سخنرانی ها و خطبه های نماز جمعه بیان شده است.این کتاب، توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب معارف انقلاب

موضوعات مهم و محوری در این کتاب عبارتتد از: ویژگی های اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی، ویژگی های شخصیت و سیره امام (ره)، عوامل حدوث و بنای انقلاب، بیداری اسلامی و نهضت عاشورا؛ روح انقلاب... 
حضرت آیت الله خامنه ای، به دلیل اهمیت آشنایی نسل های مختلف، خصوصا نسل جوان با علل و عوامل و آثار و ویژگی های انقلاب اسلامی، همواره در فرصت های گوناگون به تبیین انقلاب اسلامی پرداخته اند. در بخشی از کتاب چنین می خوانیم: 
امامی از جنس انبیای الهی 
شخصیت امام (ره) با هیچکدام از رهبرهای دنیا قابل مقایسه نیست؛ او را فقط با پیامبران و اولیا و معصومان (ع) می توان مقایسه کرد. او شاگرد و دنباله رو آنها بود و به همین خاطر نمی توان با رهبرهای سیاسی دنیا مقایسه اش کرد. ما رهبرهای سیاسی دنیا را می شناسیم و تاریخ مبارزه آنها و ملت ها را با دقت مطالعه کرده ایم؛ واقعا حیف است که به آنها رهبر بگوییم و امام را هم با همین عنوان یاد کنیم. اگر به آنها رهبر بگوییم، باید عنوان دیگری برای امام (ره) انتخاب کنیم. او اصلا از جنس و. خمیره انبیا بود. توصیف و ترسیم آن عزیز خدا و عزیز بنذگان صالح او، واقعا خیلی مشکل است... 

دانلود کتاب معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی

در حیطه معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش دو کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی و کتاب همرزمان حسین علیه السلام انتخاب شده اند که صوت هر دو کتاب را می‌توانید در فراکتاب رایگان دریافت کنید. نسخه چاپی این دو کتاب نیز در فراکتاب با تخفیف ویژه در اختیار شماست. اما کتابی که الان در اختیار دارید در منابع آزمون وجود ندارد و برای دانلود معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی لینک دو کتاب ذکر شده در ادامه تقدیم می‌شود.

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

کتاب همرزمان حسین

خلاصه کتاب معارف انقلاب 

اصل این کتاب بیش از هزار صفحه است ولی به طور کلی موضوعات آن در چهار محور اصلی و مهم دسته بندی می شود: ۱-ویژگی ها و مبانی انقلاب ۲-دستاوردها و پیامدهای انقلاب ۳-بایدها و نبایدها ۴-ویژگی های حکومت طاغوت. در آغاز کتاب، ویژگی های اصلی انقلاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بیان می شود. در نگاه معظّمٌ له، انقلاب اسلامی از سه ویژگی اصلی برخوردار است: ۱-مردمی بودن ۲-اسلامی بودن ۳-عدم وابستگی به شرق و غرب. 

دانلود رایگان کتابهای امام خامنه ای

انتشارات انقلاب اسلامی به صورت اختصاصی متولی چاپ و نشر آثار مقام معظم رهبری است. آثاری که توسط این انتشارات رایگان عرضه شده است در فراکتاب رایگان در اختیار شماست و می توانید دانلود رایگان شزکتاب های رهبری را در نرم افزار فراکتاب انجام دهید. کافی است در همین صفحه در کنار عکس کتاب روی لینک انقلاب اسلامی کلیک کنید تا همه آثار رایگان انتشارات نمایش داده شود. 

برشی از متن کتاب معارف انقلاب

درباره ما و انقلابمان و اصول و نقطه نظرهایمان، بیش از معمول سخن مغرضانه یا جاهلانه گفته شده است. در انقلاب ما چند نقطه اختصاصی هست که می توان آن را استثنائی از سرگذشت معمولی انقلاب ها شمرد. من به آن نقطه ها می پردازم و در پایان، پیام خودمان را خواهم گفت. اول، این انقلاب حتی در شروع خود، صد در صد مردمی بود نه یک گروه چریکی مسلح، نه یک حزب فعال سیاسی نظامی، نه گروهی از افسران انقلابی و آزادیخواه و نه هیچیک از دیگران انواع رایج و معمولی- که تحولات انقلابی کشورها را پدید می آورند- در انقلاب ما، وجود و حضور و فعالیت نداشتند. فقط مردم بودند و مردم... 
در بخش دیگری از کتاب، رهبر معظم انقلاب، ارکان اصلی انقلاب اسلامی را برمی شمارد که عبارتند از: «استقلال، آزادی، خودباوری و پیشرفت»  
استقلال 
استقلال یعنی این که ملت و دولت ایران دیگر مجبور نیستند تحمیل قدرت های بیگانه را قبول کنند. بیگانگان هر چه خواستند، بر طبق میل آنها انجام شود، اگر آنها مصالح کشور را قربانی کردند، دولت دم نزند. اگر به منابع ملی کشور، تعرّض و تجاوز کردند، کسی حرف نزند. اگر ملت هم مخالفت کرد، دولت، توی سرش بزند! این وضعی بود که در دوران پهلوی، خود ما با پوست و گوشت و جسم و جانِ خود، آن را لمس کردیم. انقلاب آمد، ملت و کشور و دولت را مستقل کرد... 

دانلود کتاب معارف انقلاب

پی دی اف رایگان این کتاب در فروشگاه اینترنتی فراکتاب، موجود می باشد. شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه، آن را دریافت و مطالعه کنید.

دانلود کتاب معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی

مشخصات کتاب معارف انقلاب در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: علیرضا مختار‌پور‌قهرودی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 1049
موضوع: مروری بر دیدگاه های رهبر معظّم انقلاب اسلامی پیرامون انقلاب اسلامی
قالب: الکترونیک رایگان

 

صفحات کتاب :
1049
کنگره :
DSR۱۶۹۲‭‬ ‭/‮الف‬۸۳‏‫‭م۶
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
2271806
شابک :
978-964-2951-23-9
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه معارف انقلاب