نظر شما چیست؟
مترو، شهر زیر زمینی پر جنب وجوشی است با دالان های تودرتو که قطارهای حاضر در آن به تمام مسیرهای زیر پوست شهر سرک می کشند. فضای تونل های بین ایستگاه ها سرد و تاریک است؛ اما جمعیّت همیشه حاضر در واگن های قطار، هیاهویی وصف ناپذیر ایجاد می کنند و ترن ها هم نفس با مسافران خط ریلی ایستگاه ها را درمی نوردند.

نرخ رو به رشد زندگی شهری و پیامدهای آن، از جمله بار سنگین ترافیک و همچنین هزینه های گزاف حمل و نقل در کلان شهرها، پاره ای از دلایلی است تا شهروندان به استفاده از قطار زیرزمینی روی آورند. شرایط اقتصادی، فرهنگی و سرعت در زندگی شهری و شتاب زدگی مردم، عامل شکل گیری و تربیت روحیه مبارزه و تندخویی شده؛ رفتاری که باعث شده افراد بدون توجه به حریم شهروندی یکدیگر، گاه با بی احترامی کار خود را پیش ببرند.

کتاب پیش رو تجربه شخصی نویسنده در مواجهه با ماجراهایی است که در واقعیت دیده شده و گاهی هر کدام از آن ها ساعاتی از زندگی یکی از مسافران را رقم می زند. روایت هایی که از زبان خود مسافران یا مشاهده های نگارنده به رشته تحریر درآمده است و در پاره ای از نوشته ها نیز دل مشغولی ها و دیدگاه های شخصی نویسنده ارائه شده است.
صفحات کتاب :
94
کنگره :
PIR8337‭‬ ‭/ر213‏‫‭م2 1395
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
4099726
شابک :
978-600-7683-37-8
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مترو نوشت