کتاب دانشجوی شهید منصور موحدی pdf رایگان

مروری بر زندگی و خاطرات شهید حماسه دارخوین

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
شهید منصور موحدی از زمره جوانانی بود که یادآور دورانی پرماجرا، اما درخشان از جهاد، مبارزه و بالندگی اند؛ دوران مبارزه برای نیل به استقلال، آزادی و برابری و دوران جهاد تا پای شهادت. منصور یادآور دورانی است که ایمان، آگاهی و اراده جوانان با حب به میهن و مردم آمیخته بود.

دورانی که جوانان، درک نوینی از دین یافتند؛ باورشان به اسلامی شد مبرای از خرافه و واپس گرایی؛ همسو با علم و عقلانیت و همراه با مردم؛ اسلام ستیزنده با ظلم، آزادی خواه، آزادی بخش و برابری طلب. آنها در فهم دینی خود، پرتو از قرآن گرفتند، و بینش از نهج البلاغه. آنان، با این آرمان ها و باورهای دینی، در مبارزات سختِ کوران انقلاب بالیدند، آگاهی یافتند، آگاهی بخشیدند، بینش خود را ارتقا دادند و بر دانش خود افزودند.

شهید منصور موحدی، از یک طرف با مطالعه و تفکر مستمر، شناخت خویش را ژرف تر نمود و از سوی دیگر خود را در کوران رویدادهای سخت قرار داد. بدین ترتیب با برافروختن چراغ عقل و صیقل دادن درون، خود را ساخت و برتر آورد؛ به طوری که در بین اقران خود الگو و سرآمد شد.

منصور با ژرف بینی و تحلیل دقیق، همواره پیگیر مسائل کشور و انقلاب بود. سیر حوادث نشان از دقت و صحت تحلیل های او داشت؛ چنانچه وی از ابتدا با تحلیل دقیق، با رأی دادن به بنی صدر به عنوان رئیس جمهور مخالف بود.

منصور و هم نسل های او، با شروع جنگ، حضور دشمن را در خانه برنتابیدند و به میدان آمدند؛ مردانه ایستادند و تا پای جان استقامت ورزیدند و آگاهانه، بصائر خویش را بر سلاحشان حمل نمودند و به سرعت راهی میدان رزم شدند و در جبهه ها به نیکی درخشیدند و سرنوشت جنگ را به گونه ای غیر از خواست دشمنان رقم زدند.

در شرایطی که جبهه ها دچار رکود شده بود، منصور و یارانش با اجرای عملیات «فرمانده کل قوا؛ خمینی روح خدا» در منطقه دارخوین، باب فتح آبادان و دیگر فتوحات پیاپی در جبهه ها را گشودند. منصور که یکی از سه فرمانده این عملیات بود، بعد از نبردی سنگین و شجاعانه، در روز ۲۱ خرداد 1360 به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست و الگوی نسل ها شد.

یادش گرامی
کتابشناسی ملی :
6109240
شابک :
‏‫‬‭978-600-318347-6
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
195
کنگره :
‏‫‬‭DSR1626
دیویی :
‏‫‬‭955/08430922

کتاب های مشابه دانشجوی شهید منصور موحدی