امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,600
نظر شما چیست؟
کتاب پیله عشق خاطرات تعدادی از بانوان پرستار دفاع مقدس استان یزد است.

کتاب پیله عشق به بیان خاطرات شیرزنانی ایرانی در نقش پرستار و امدادگران در جبهه رزم یا پشت جبهه پرداخته است. خاطرات آنانی که از جسم و روح، خانواده و موقعیت خود گذشته تا بتوانند در تسکین آلام برادران رزمنده و مردمان بی گناه جنگ زده مفید باشند.

در این اثر خاطرات صدیقه زارع، مریم کاتبی، خدیجه برخورداری، فاطمه ده دشتی، فاطمه محمود آبادی، مهری نقی لو، مهناز جعفریان، فاطمه پور ناصری، زیبا پاریزی، کبری باقری، وفا برزگری، شمس الملوک انتظاری، رباب محقق، ماه منیر نظریان، فاطمه پور داور، طاهره سلیمی، فاطمه سلطانی، مریم پور شیدا، مهری اسلامی و نزهت صفی زاده به قلم شیوای «فاطمه عابدی» نگاشته شده است.

نویسنده در بخشی از دیباچه کتاب پیله عشق آورده است: «مردان مرد سرزمینم وجودتان غرور آفرین بود؛ حافظه عادل تاریخ دوشادوش شما از خود گذشتگی و حمایت های زنان همواره صبور ایرانی را فراموش نخواهد کرد. زنانی که با تاسی از الگوی زینب (س) که از نظر کارشناسان امروزی نقش روانشناس، جامعه شناس، روانکاو، مشاور و مربی را در آن شرایط برای سالار شهیدان کربلا و اصحاب آن حضرت به خصوص زنان و کودکان ایفا می نمود و بعد از روز عاشورا نیز نقش تعیین کننده ای را نگهداری دین مبین اسلام و بازگویی واقعه کربلا به مسلمانان جهان ایفا کرد، قدم در راه گذاشته و تا پیروزی پا پس نکشیدند.»

همچنین در بخشی از کتاب پیله عشق خاطره یکی از پرستاران را اینگونه آورده است: «صدای شکستن غرور یک رادمرد سکوت را برهم زد: حاجی مواظب باش! سید بچه ها را قیچی زدن! جان حضرت زهرا (س) بیا عقب. اشک و فریاد است و تشنج!!!

ناگهان سوت خمپاره ای با انفجار موشک از تو پرنده ای ساخت تا در دل آسمان، صدای بال زدن ترا همه بشنوند. روح پر شکسته ات، بر زمین ما زنجیر است و ما جز دعا در چنته چه داریم؟»
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1628‏‫‭‏‫‬‮‭/ع2پ9 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭955/08430922
کتابشناسی ملی :
5570791
شابک :
978-600-99635-7-7‬‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
135

کتاب های مشابه پیله عشق