امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند

کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند به شما نشان می دهد که چگونه شخصیت هایی برای داستان ها و کتاب هایتان خلق کنید تا خواننده آن ها را از خود بداند و دلش بخواهد که بیشتر آن ها را ببیند. البته شما فقط توصیه های مرا درباره نحوه ساختن این شخصیت ها نمی خوانید، بلکه خودتان هم شروع به ساختن آن ها می کنید. 

کودکان می خوانند برای اینکه یک نزدیکی جادویی میان آن ها و شخصیت های کتاب و داستان به وجود می آید؛ همان نزدیکی ای که من وقتی کودک بودم احساس می کردم. آن ها کتاب را می خوانند برای اینکه نویسنده به شخصیت های روی صفحه های کتاب جان بخشیده است. نویسنده شخصیتی خلق کرده است که خواننده ها می خواهند او را بهتر بشناسند و خودشان را جای او بگذارند؛ شخصیتی که شاید می خواهند با او دوست شوند یا مثل بچه های مدرسه خودشان است و حتی شاید شبیه کسی که می شناسند یا از او بدشان می آید.


نویسندگان می نویسند و نویسندگان می خوانند. این توصیه را موقع نوشتن کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند با دل و جان پذیرفتم و امیدوارم که شما هم موقع خواندن آن با جان و دل بپذیرید. در طول کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند پیشنهادها و توصیه هایی برای شما، با نام «کتاب های نویسندگان حرفه ای را بخوانید»، آمده است. من در این قسمت ها مثال هایی از نویسندگانی آورده ام که در آثارشان همان فنونی را به کار گرفته اند که من در کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند سعی کرده ام توضیح دهم. امیدوارم به قفسه کتابخانه تان مراجعه کنید و از دیدار با شخصیت های داستانی لذت ببرید.

به علاوه در طول کتاب دعوت می شوید به اینکه «خودتان امتحان کنید». قطعاً نیازی نیست همه تمرین ها را انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید که کار نویسنده نوشتن است. هر چه بیشتر فنون کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند را تمرین کنید راحت تر داستان ها و کتاب هایتان را پر از شخصیت های باورکردنی خواهید کرد. امیدوارم از این فرصت ها برای پیشرفت در نوشتن استفاده کنید. فقط تخیلتان را گسترش دهید و مهارت خود را در فن شخصیت پردازی زیاد کنید. بعد رفته رفته در مسیری قرار می گیرید که می توانید شخصیت های قوی و جذاب خلق کنید؛ شخصیت هایی که خواننده های نوجوان مشتاق دیدار با آن ها باشند.

گزیده کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند

بازخوانی دفتر خاطرات دوران کودکی می تواند شیو های عالی برای کشف دوبارة غم ها و شادی های بزرگ شدن شما باشد. متأسفانه آن موقع همة ما نمی دانستیم وقتی بزرگ شدیم می خواهیم نویسنده شویم و روزی در آینده د لشکستگی ها و شادی های دوران کودکی برایمان بسیار مهم خواهند شد. اما ذهن آدمی فوق العاده شگفت انگیز است.

 انواع گنج های قفل شده در ذهن وجود دارند که فقط منتظر شما هستند تا اراده کنید و آن ها را ببینید. اولین چیزی که باید امتحان کنید این است که چشم هایتان را ببندید و بعد بگذارید ذهنتان هنگام کاوش دربارة هر یک از سؤالات، در خاطراتتان، میان لحظات مهم زندگی تان و فعالیت هایتان و دوستانی که با آن ها بزرگ شده اید به این سو و آن سو پرسه بزند. بعد می توانید آزادانه پاسخ سؤالات را در دفترچه یادداشت های درباره شخصیت ها بنویسید.

صفحات کتاب :
508
کنگره :
‏‫‬‭PN147/5‏‫‭/‮الف‬8خ8 1398
دیویی :
‏‫‬‭808/0683
کتابشناسی ملی :
5567810
شابک :
‫‬‭978-600-03-0671-7
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند