امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیلتن

کتاب پیلتن قصه ای از زندگی پهلوان محمد مالانی اثر احمد عربلو توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کمیک استریپ یا داستان مصور، یکی از محبوب ترین قالب های هنری دنیاست . مردم بسیاری در جهان، برای خریدن، دیدن و خواندن کمیک استریپ ها شوق دارند و قهرمان های بزرگ زندگیشان از دل این قصه های مصور می آیند.کتاب پیلتن یکی از این اثار است.

گزیده کتاب پیلتن

پهلوان محمد مالانی:

دوران زمامداری سلطان حسین بایقرا دوران شکوفایی فرهنگ و ادب ایرانی بود. وی پادشاهی هنردوست و دولت مردی ادب گستر بود. وزیر معروف او امیرعلی شیرنوایی موجب شهرت دربار و آبادانی پایتختش، هرات، شده بود. شهرت دربار سلطان سبب شده بود تا جمعِ کثیری از هنرمندان و بزرگان هر رشته و پیشه ای در هرات گرد هم آیند و آن مکان را به قطب نوادر روزگار بدل نمایند.

از جمله این نوادر که در نزد سلطان حسین بایقرا بسیار گرامی داشته می شد؛ پهلوان محمد مالانی بود. محمد مالانی جهان پهلوانی بی رقیب بود و پادشاه هر جا عزم سفر می کرد، پهلوان هم کنارش بود. پهلوان گرزی برای خود مهیا ساخته بود که گویند هفده من وزن داشت و کسی را یارای از جا کندن آن به غیر از پهلوان نبود. روایت کتاب پیلتن یکی از معروف ترین روایات زندگی این تهمتن است.

صفحات کتاب :
31
کنگره :
‏‫PN6790‭‬‭‬‭ /‮الف‬93‏‏‫‬‭ع4 1398
دیویی :
‏‫‬‭[ج]741/5955
کتابشناسی ملی :
5588770
شابک :
‏‫‬‭978-600-03-0503-1
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه پیلتن