امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جهان پهلوان


کمیک‌استریپ یا داستان مصور، یکی از محبوب‌ترین قالب‌های هنری دنیاست. مردم بسیاری در جهان، برای خریدن، دیدن و خواندن کمیک‌استریپ‌ها شوق دارند و قهرمان‌های بزرگ زندگیشان از دل این قصه‌های مصور می‌آیند. کتاب‌های کمیک در دنیا تیراژهای افسانه‌ای دارند؛ برای مثال مانگا که داستان مصور بومی ژاپنی‌هاست، سالانه پانصد میلیون نسخه فروش دارد یا در آمریکا کتاب‌های کمیک، سالانه هفتاد و دو میلیون نسخه تیراژ دارند، که این نشان‌دهندة اهمیت و تأثیرگذاری داستان مصور، در زیست فرهنگی یک جامعه است. کمیک استریپ، تلفیق ادبیات و هنر تصویرسازی است؛ ذهن خیال‌انگیزی که داستان را می‌نویسد و ذهن خلاقی که آن داستان را در دل تصویر غیرمتحرک می‌پردازد، این تلفیق خیال و خلاقیت برای مخاطب لذت‌بخش و گرانقدر است. کمیک‌استریپ به نحو امروزی از اوایل قرن نوزدهم آغاز شد و در قرن بیستم، در آمریکا به شکوفایی رسید. این هنر در ایران نیز دوران پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری، با بهره‌گیری از استعدادهای ناب هنری کشور و بررسی نیاز مخاطب نوجوان و جوان، درصدد است، با تولید کتاب‌های کمیک به صورت هدفمند و منسجم، قدمی در مسیر ایجاد و احیاء این قالب هنری در شکل کتاب بردارد، راهی را برای انتشار چنین مجموعه‌هایی بگشاید و مخاطب امروز را با داستان‌های مصور بومی آشنا نماید. امید که در این راه توفیق حاصل و نقد دلسوزان، مصلح اقداممان شود.  


گزیده ای از کتاب جهان پهلوان



تختی را یک ملت می شناسند و ماجرای زندگی اش، زمانه مردم رنج کشیده ای است که یک پهلوان می توانست التیامشان باشد. اما چه بسیار بودند قهرمانان ورزش، که مردم آن ها را پهلوان صدا نزدند. تختی قهرمانی اش را با کسب مدال های رنگارنگ از مسابقات مختلف به اثبات رسانده بود، اما برای پهلوانی باید «مسیر» را طی می کرد.


مسیری که فرازها و فرودهای زندگی او را ساخت. مسیری که مملو از ترس های زمانه بود. او ترس را شکست داد و هراس های یک ملت را در سینه خود دفن کرد، تا آن ها بی هراس برای پیروزی بجنگند. کتاب پیش رو، برشی نمادین از این مسیر است.

صفحات کتاب :
32
کنگره :
PN6790‭‬ ‭/‮الف‬‮‬93‏‏‫‬‭ع4 1398
دیویی :
‏‫‬‭[ج]741/5955
کتابشناسی ملی :
5588773
شابک :
‏‫‬‭978-600-03-2922-8
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه جهان پهلوان