امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ناجی کاروان

کتاب ناجی کاروان قصه ای از زندگی پهلوان عبدالله اثر احمد عربلو توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کمیک استریپ یا داستان مصور، یکی از محبوب ترین قالب های هنری دنیاست . مردم بسیاری در جهان، برای خریدن، دیدن و خواندن کمیک استریپ ها شوق دارند و قهرمان های بزرگ زندگیشان از دل این قصه های مصور می آیند. کتاب ناجی کاروان یکی از این آثار است.

گزیده کتاب ناجی کاروان

از روزگار رفته بر پهلوانان نامیِ ایران جز اندکی نقل نشده است. حکایت پهلوان عبداالله از زمره چنین روایت هایی است. از گذشته او جز پیشه پهلوانیِ پدرانش ذکری به میان نیامده و همینقدر نقل است که او بزرگمردی بوده زاده اصفهان، که در اواخر دوران صفوی زندگی می کرده است.

به دلیل پایگاه محکم شیعیان در دوران صفویه، عبداالله، که همچون پدرانش به آیین و مرام مولای متقیان حضرت علی (ع) اعتقاد داشته، فرصتی مناسب مییابد تا به همراه یارانش در بسط این مکتب تلاش نماید.

از این رو، در کنار مهیا ساختن چندین گود و زورخانه در نقاط مختلف ایران، کاروان زائران خانه خدا و عتبات عالیات را حمایت و امنیت آنان را در برابر راهزنان تأمین می نموده است. آوازه رشادت های عبدالله، در مواجهه با غارتگران، چنان بود که تا مدت ها پس از مرگش، هیچ راهزنی جسارت حمله به کاروانی را که نام عبداالله بر آن بود، نداشت.

مشهور است عبدالله از زورآزمایی به جهت خودنمایی در میان جمع دوری می کرد و تا میانسالی که به کل زورآزمایی را کنار نهاد، کسی نتوانست پشت او را به خاک برساند. داستان کتاب ناجی کاروان از جمله حکایات مثال زدنی زندگی این پهلوان است.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
31
کنگره :
PN6790‭‬ ‭/‮الف‬93‏‫‬‭ع45 1398
دیویی :
‏‫‬‭[ج]‏‫741/5955
کتابشناسی ملی :
5591241
شابک :
‏‫‬‭978-600-03-2916-7‬

کتاب های مشابه ناجی کاروان