امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,135
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روزشمار انقلاب اسلامی (جلد یازدهم)

کتاب روزشمار انقلاب اسلامی (جلد یازدهم) روایتی مستند درباره چهار روز پرالتهاب از تاریخ انقلاب که به فرار شاه منجر شد. اتفاقات به وقوع پیوسته چهار روزی که در جلد یازدهم روزشمار انقلاب بررسی می شود، جزء روزهای پر التهاب تاریخ انقلاب است.

 در این روزها در حالی که دانشگاه ها تحت فشار ملت و اساتید دانشگاه و دانشجویان بازگشایی می شوند، امام خمینی طی 9 مصاحبه، سه پیام و یک کنفرانس خبری با خبرنگاران رسانه های خارجی ضمن تشریح اهداف انقلاب به تشریح چگونگی تشکیل حکومت جمهوری اسلامی مدنظر خود از ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می پردازند و آن را کاملا متفاوت از حکومت هایی معرفی می کند که در کشورهایی نظیر عربستان و لیبی مستقر هستند.

در این پیام ها و گفت و گوها رهبر انقلاب ضمن دعوت ملت به ادامه مبارزه از آن ها می خواهد که از این حیله رژیم یعنی تقابل با بدنه ارتش بپرهیزند؛ و با عطوفت آن هارا در آغوش پر مهر انقلاب جای دهند و از بدنه ارتش نیز می خواهد که به صفوف به هم پیوسته ملت بپیوندند، این تذکر توامان رهبر انقلاب خطاب به ملت و ارتش خیلی زود سبب نزدیکی این دو می شود به طوری که مردم به جای تقابل با سربازان روی اسلحه آن ها گل می گذارند.

در کتاب روزشمار انقلاب اسلامی (جلد یازدهم) همچنین به تحولاتی نظیر گسترش مخالفت مردمی با حکومت شاه و دولت شاپور بختیار در سراسر کشور، انعکاس گسترده مصاحبه ها و پیام های امام خمینی در خبرگزاری ها و مطبوعات داخلی و خارجی، رای اعتماد مجلسین سنا و شورای ملی به کابینه شاپور بختیار، ادامه اعتصاب ها در سراسر کشور، تدارک راهپیمایی اربعین توسط جامعه روحانیت مبارز در پی پیام امام خمینی و سرانجام فرار شاه در 26 دی ماه سال 1357 پرداخته شده است و شادی یک ملت را از این فرار به تصویر کشیده است. در این اثر همچنین گمانه زنی هایی هم که از سوی برخی از خبرگزاری های داخلی و خارجی درباره اسامی اعضای شورای انقلاب شده، آمده است.

از دیگر ویژگی های این مجلد انتشار حدود دویست قطعه عکس، سند با استفاده از آرشیو واحد تدوین انقلاب اسلامی است. پرویز سعادتی و دیگر همکارانش برای تنظیم این روزشمار از منابع کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس، کتابخانه وزارت ارشاد، کتابخانه وزارت امور خارجه، کتابخانه حوزه ‏هنری، آرشیو موسسه اطلاعات و ده ها مرکز و کتابخانه دیگر بهره گرفته اند که به طرز چشمگیری اعتبار پژوهشی اثر را نزد مخاطب ارتقا داده است.

صفحات کتاب :
99
کنگره :
‏‫‬‭‬‭DSR1555‏‫‭/س‌7ر9 1376‬
دیویی :
‏‫‬‭‬‭955/08302‬
کتابشناسی ملی :
580417
شابک :
978-964-506-888-0
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه روزشمار انقلاب اسلامی (جلد یازدهم)