امتیاز
5 / 4.7
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
75,000
20%
ت 60,000
خرید چاپی
150,000
14%
ت 129,000
نظر شما چیست؟

کتاب نیمه دیگرم جلد اول از من بودن تا ما شدن مهارت‌های کاربردی انتخاب همسر را آموزش می‌دهد. البته با بیانی شیوا و خودمانی و مثال‌های متعدد و جواب پرسش‌های جوانان.

معرفی کتاب نیمه دیگرم جلد اول از من بودن تا ما شدن

یکی از مشکلات در خانواده‌ها ازدواج‌های ناموفق در زندگی جوانانی است که مدت زیادی از ازدواج آنها نمی‌گذرد. متأسفانه آمار طلاق در جامعه رو به افزایش است و ریشه تعداد قابل توجهی از طلاق‌ها انتخاب نادرست است. در حقیقت این زوج‌ها در ابتدا هم‌کفو هم نبوده و با هم مشکل داشته‌اند ولی متوجه این اختلافات نبوده‌اند. اگر جوانان پیش از ازدواج مهارت انتخاب همسر را یاد بگیرند، می‌توانند اختلافات و اشتراکات اعتقادی و اخلاقی را با فرد مورد نظر درست پیدا کنند. کتاب من دیگر ما جلد اول از من بودن تا ما شدن مهارت‌های کاربردی انتخاب همسر را آموزش می‌دهد. البته با بیانی شیوا و خودمانی و مثال‌های متعدد و جواب پرسش‌های جوانان. کتاب از چهار بخش؛ «هفت نکته کلیدی در انتخاب همسر»، «هم‌تایی و هم‌راه‌ی(کفویت و ابعاد آن)»، «عاقلانه، عاشقانه یا عاقلشقانه(نقش محبت در انتخاب همسر)»، «وقت رسیدن (زمان ازدواج)» تشکیل شده است. این کتاب؛ کتاب اول از مجموعه دوتایی نیمه دیگرم می‌باشد. کتاب دوم با عنوان «از ما شدن تا تا شدن» هم منتشر شده است.

کتاب نیمه دیگرم 1

برشی از کتاب نیمه دیگرم جلد اول از من بودن تا ما شدن

درجه‌بندی معیارها، موجب منظم شدن فکر جوان می‌شود و او بهتر می‌تواند درباره‌ی گزینه‌هایی که به او پیشنهاد می‌شود، تصمیم بگیرد. وقتی به ما گزینه‌ای معرفی شد، ابتدا باید ببینیم معیارهای درجه یک، در او وجود دارد یا نه. وقتی هم یک جوان از دیگران می‌خواهد گزینه‌ی مطلوبی به او معرفی کنند، اگر معیارهای درجه یک خود را مشخص کرده باشد، دیگران با دقت بیشتری می‌توانند به او گزینه‌ای را معرفی کنند. معیارهای درجه دو، بیشتر در جایی به کمک انسان می‌آیند که دختر یا پسر، بر سر دو گزینه متحیر شده باشد؛ در حالی که هر دو گزینه، تمام معیارهای درجه یک را دارند. در این صورت، کسی را انتخاب می‌کند که معیارهای درجه دو در او بیشتر است.

خلاصه کتاب نیمه دیگرم جلد اول

متاسفانه آمار طلاق بسیار نگران کننده و دائم در حال افزایش است تا جایی که در برخی از بخش‌های کشور به آمار طلاق 245 درصد آمار ازدواج‌ها شده است. قبل از طلاق رسمی طلاق‌های عاطفی اتفاق افتاده است که مسلما قابل اندازه‌گیری دقیق نیست اما قطعا نسبت مستقیمی با آمار طلاق‌های واقعی دارد. با انتخاب درست همسر احتمال وقوع طلاق کمتر خواهد بود و در کتاب نیمه دیگرم محسن عباسی ولدی قصد دارد به این نیاز اساسی مهارت‌های انتخاب همسر بپردازد. در کتاب من دیگر ما جلد اول با عنوان از من بودن تا ما شدن به بررسی مهارت های انتخاب همسر در 4 بخش زیر پرداخته می‌شود.

بخش اول: هفت نکتۀ کلیدی در انتخاب همسر - پلە اول: تو کدام یک از اینهایی؟ (انتخاب خویش ،قبل از انتخاب همسر) - پله دوم : عکسش را بکش ،اصلش را پیدا کن (قبل از انتخاب همسر ) - پله سوم: تو بگو فرمانده کدام باشد (انتخاب ،بعد از تصمیم یا تصمیم ،بعد از انتخاب؟) - پله چهارم: آن سوی دیوار حرفها (گفتگوی خواستگاری) - پله پنجم: از پشت مردمک مردم (تحقیق) - پله ششم: با فردا برای امروز (مشاوره قبل از پاسخ) - پلە هفتم: ریسمانی آسمانی (توسل) - پرسش های شما

بخش دوم: هم "تا"یی و هم"راه"ی (کفویت و ابعاد آن) - کفویت چیست؟ - پرسش های شما

بخش سوم: عاقلانه، عاشقانه یا عاقِلشقانه (نقش محبت در انتخاب همسر) - نیاز به عقل و احساس پیش از ازدواج و پس از ازدواج - احساس سطحی یا احساس عاقلانه؟ - راه پایداری و رشد احساس عاقلانه - اگر پیش از ازدواج احساسی نبود؟ - نقش عقل و احساس پس از ازدواج - پرسش های شما

بخش چهارم: وقت رسیدن (زمان ازدواج) - رشدهای لازم در ازدواج - پرسش های شما

در کتاب نیمه دیگرم با تصاویر و داستان‌هایی که در هر بخش اضافه شده است از کسالت آور شدن مبحث جلوگیری کرده شده است. در ادامه کتاب ضمیمه‌ای با نام من میخواهم «تو» بشوم، راست میگویم اضافه شده است که حاوی نثرهای ادبی است و سرمایه‌ای برای عمل کردن به مطالب این کتاب است.

نیمه دیگرم جلد 1

کتاب نیمه دیگرم جلد اول

نسخه الکترونیکی کتاب نیمه دیگرم

نسخه الکترونیکی کتاب نیمه دیگرم در هیچ جایی عرضه نشده است و خرید نسخه الکترونیکی کتاب نیمه دیگرم یا نسخه الکترونیک کتاب از من بودن تا ما شدن امکان پذیر نیست.

دانلود پی دی اف کتاب نیمه دیگرم جلد اول

کتاب نیمه دیگرم pdf توسط ناشر یا نویسنده عرضه نشده است و دانلود کتاب نیمه دیگرم به هر نحوی غیر مجاز و باعث تضییع حق نویسنده و ناشر خواهد شد.

خرید کتاب نیمه دیگرم جلد اول

در فراکتاب خرید کتاب نیمه دیگرم با تخفیف امکان پذیر است.

خرید کتاب نیمه دیگرم جلد اول

مشخصات کتاب نیمه دیگرم جلد اول از ما شدن تا تا شدن را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 357
موضوع: راهکارهای برداشتن موانع ازدواج
شابک :
978-964-2724-52-9
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
357
کنگره :
‏‫‭BP258/5‏‫‭/ع2ن9 1392
دیویی :
‏‫‭297/725
کتابشناسی ملی :
3398998

کتاب های مشابه نیمه دیگرم جلد اول