امتیاز
5 / 3.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
خرید چاپی
108,000
14%
ت 92,880
نظر شما چیست؟
 

طعم شیرین خدا نام مجموعه کتابی از محسن عباسی ولدی و از اهداف آن، شناخت و دوستی با خدا از دریچه نگاه کودک و نوجوان می باشد و به دلیل همین نگاه متفاوت و بیان جذاب، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب طعم شیرین خدا جلد دوم (بچشان به کاممان طعم شیرین بی مثالت را) با عنوان اصلی: می شود اینقدر مهربان نباشی! توسط انتشارات آیین فطرت منتشر شده است.

 معرفی طعم شیرین خدا جلد دوم

انگیزه نوشتن کتاب طعم شیرین خدا 2، از یک تجربه شخصی نویسنده بر سر کلاس دبستان رفتن، ناشی می شود. با بیان در خواست از بچه ها برای نوشتن نامه ای به خدا جهت یک درد و دل صمیمانه، خواندن این نامه ها و تفکر بر روی آنها انگیزه ای می شود، برای تلاش نویسنده در مسیر ارائه این مجموعه کتاب...

خلاصه مجموعه طعم شیرین خدا جلد دوم؛ می شود اینقدر مهربان نباشی؟

 نویسنده با دعوت از مخاطب برای داشتن صبر و حوصله و همراهی گام به گام با او یازده درس را برای مخاطب خود بیان می کند. نکته قابل توجه در این کتاب، انتخاب تیترهای جذاب ومحاوره ای برای درسها و بخش های مختلف کتاب می باشد.

درس اول، چرا برای رسیدن به خدا مسابقه نمی دیم؟

در این درس با بزرگی خدا آشنا می شویم و اینکه هر چه سعی کنیم خدا را بزرگتر ببینیم، عطش رسیدن به او را بیشتر داریم و برای این مسیر عجله می کنیم، مسابقه می گذاریم. هر چه خدا را بزرگتر ببینیم در جه ی اخلاص ما بیشتر می شود. رابطه عاشقانه با خدا نتیجه اینگونه نگاه کردن به خداست. نویسنده در این درس اشاره می کند شاید به نظر برسد، این مسیر راه سختی باشد، اما توسل، این سختی ها را راحت می کند. مثلا در این درس، نمونه ای از ارتباط امام سجاد علیه السلام با خدا مطرح می شود. مهم ترین بحث این درس: بنده های خاص خدا برای رسیدن به او مسابقه می گذارند و در انجام اعمال نیک از هم سبقت می گیرند.

درس دوم؛ چه جوری میشه هر لحظه در حال بندگی بود؟

در درس دوم و در ادامه بحث مسابقه برای رسیدن به خدا این ویژگی مطرح می شود: انسانهایی که در حال مسابقه دادن هستند، همیشه دنبال افرادی می گردند که از خودشان جلئ ترند. این باعث میشود، صفات خوب آدم های خوب را جستجو کنند و به دنبال عیب جویی نباشند. از طرفی در تلاش برای رسیدن به آدم های خوب تر از خودشان هستند و از طرفی دیگر، بر این حالت خوب مداومت دارند.

در این درس نیز روایاتی از اهل بیت علیه السلام متناسب با موضوع بحث، آورده شده است.

درس سوم، خدا برای بنده هایی که دوسشون داره چه کار میکنه؟

در این درس به توجه خاص خدا اشاره شده است. اینکه اگر فقط به او نیازمندی هایمان را بگوییم و کم هم نخواهیم، او برای ما کافی است. یعنی اگر فقط خدا را ببینیم، او برای ما همه کار می کند.

وبه همین ترتیب، در تمامی درس ها با تفسیر ساده مناجات های امام سجاد ع و روایات دیگر اهل بیت، به معرفی خدا و مهربانی او و آثار مثبت بی شمار عاشق و همراه خدا شدن، می پردازد و تنها به مروری بر تیتر درس ها بسنده می کنیم...

درس چهارم، (فقط خدا) معناش چیه؟  

درس پنجم، می شه خدا، هم دنیای آدم باشه، هم آخرتش؟

درس ششم، خدا شناس تر از اهل بیت(ع) کسی هست؟

درس هفتم، آموزشگاه توحید حقیقی کجاست؟

منظور از آموزشگاه توحید در این درس، وجود مبارک اهل بیت علیه السلام است. با استناد به آیات قران و روایات معصومین، بهترین جایی که می شود پی به وجود خدا و توحید او برد، وجود اهل بیت است.

درس هشتم، می شه بدون شناخت اهل بیت(ع) خدا را شناخت؟

آری شناخت خدا و رهرو این مسیر بودن جز با شناخت اهل بیت و جز با پیروی از آنها ممکن نیست. در واقع در اینجا با توجه به روایات، اهل بیت علیه السلام «مثل اعلا» معرفی شده اند. مثل اعلا یعنی کسانی که صفات خداوند در آنها متجلی شده است، پس شناخت آنها راه اصلی برای شناخت خداست.

درس نهم، این همه مهربونی، تو ذهن کی جا میشه؟

درس دهم، چرا باورمون نمیشه این همه خدا مهربونه؟

درس یازدهم، چرا بین ما واهل بیت(ع) این همه فاصله است؟

نامه به خدا

متن کتاب طعم شیرین خدا 2

متن کتاب می شود اینقدر مهربان نباشی

 برشی از کتاب می شود این قدر مهربان نباشی؟ (بچشان به کاممان طعم شیرین بی مثالت را)

شنیدن توصیف خدا مثل شنیدن روضه است. درسته روضه ها تکرارین، اما هر سال می شنویم و پاش گریه می کنیم و حس می کنیم این شنیدنا و گریه کردنا محبتمون رو نسبت به اهل بیت، بیشتر می کنن. البته توصیف خدا به قدری کم گفته شده که خیلی از حرفایی که درباره ی خدا میشنویم برامون جدیدن و بعضی هاش رو اولین باره که داریم می شنویم. اگر یکم صبر کنید، متوجه می شید که توصیف خدا چه قدر غریب و مهجوره.

داشتیم درباره رحمن و رحیم حرف می زدیم. رحمن اون رحمت عام خدا بود که شامل همه می شد، چه کافر چه مسلمون و رحیم رحمت خاص خداست که فقط شامل حال مومنا می شه. درباره صفت رحمان تاکید کردم که مهربونی خدا شامل همه می شه و هر کی می خواد مثل خدا باشه، نباید مهربونیش رو از بقیه دریغ کنه، مگه جایی که خدا گفته مهربون نباش.

کتاب طعم شیرین خدا pdf جلد دوم

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل pdf کتاب طعم شیرین خدا جلد دوم در فراکتاب عرضه شده است اما امکان دانلود رایگان طعم شیرین خدا وجود ندارد. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

درباره مجموعه کتاب طعم شیرین خدا جلد دوم

این جلد از مجموعه با عنوان: می شود این قدر مهربان نباشی؟ در پی تبیین صفت مهربانی خداست. نویسنده در این کتاب، پس از بیان مقدمه ای کوتاه و روشن شدن انگیزه نگارش کتاب، در قالب یازده درس از جنبه ها و از زاویه های متفاوت با استناد به آیات و روایات،  به بررسی صفت مهربانی خدا و نیز تعریف آن برای کودک و نوجوان پرداخته است. متن مورد استفاده در کتاب به شکل محاوره ای نگارش شده است. در واقع دو هدف مهم همراهی خدا با بنده هایی که می خواهند به او برسند و تعریف مهربانی عمومی خدا که مختص تمام بندگان است، مد نظر این جلد از مجموعه طعم شیرین خدا می باشد. نامگذاری درس ها درکتاب، با زبانی ساده و کودکانه است و این خود باعث برقراری ارتباط بهتر کتاب با مخاطب می شود.

خرید کتاب طعم شیرین خدا جلد دوم

نسخه الکترونیک این کتاب فقط در فراکتاب در اختیار شما قرار گرفته است و خرید کتاب طعم شیرین خدا جلد دوم با تخفیف ویژه در فراکتاب امکان پذیر است.

خرید کتاب طعم شیرین خدا جلد دوم

  مشخصات کتاب طعم شیرین با خدا جلد دوم را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: حجت الاسلام محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 238
موضوع: اهمیت یادآوری نعمات الهی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
238
کنگره :
‏‫‬‮‭BP217‭‏‫‬‭
دیویی :
‏‫‭297/42
کتابشناسی ملی :
6111082
شابک :
978-600-8031-50-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه می شود این قدر مهربان نباشی؟!