من دیگر ما جلد پنجم (pdf و چاپی)

قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان (نقش تلویزیون در تربیت فرزند)

امتیاز
5 / 3.8
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
37,500
10%
ت 33,750
خرید چاپی
132,000
14%
ت 113,520

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب من دیگر ما جلد پنجم با نام قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان، به بررسی نقش تلویزیون در تربیت فرزند و آثار حضور تلویزیون در محیط خانه و تأثیر سوء تربیتی به سبب استفاده ی نادرست از آن می پردازد. انتشارات آیین فطرت آن را چاپ کرده است. 

معرفی جلد پنجم من دیگر ما

موضوعات مطرح شده در این کتاب عبارتند از: یادداشت پزشکان بر این کتاب -جایگاه نگاه در تربیت -پیامدهای جسمی تلویزیونی شدن -پیامدهای تربیتی تلویزیونی شدن -دلایل تلویزیونی شدن خانواده ها -برای پیشگیری و درمان تلویزیونی شدن چه کنیم؟
شما با مطالعه ی این کتاب، می توانید به خوبی با بیماری های ناشی از استفاده ی نادرست از تلویزیون آشنا شوید.تلویزیونی شدن خانواده ها و در پی آن تلوزیونی شدن کودکان باعث شده مدیریت برنامه های زندگی بسیاری از مردم به دست تلویزیون بیفتد و در این میان بخش قابل توجهی از مردم، از عواقب تلویزیونی شدن کودکان آگاهی ندارند و به همین دلیل هم به فکر حل این معضل نیستند. مطالعه ی این کتاب، می تواند در این زمینه بسیار راه گشا باشد. 

برشی از کتاب من دیگر ما جلد پنجم

بدون تردید چشم اصلی‌ترین عضوی است که در هنگام تماشای تلویزیون فعالیت می‌کند. دریافت انواع تصاویر از راه چشم، مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد. بخش عمده‌ای از تربیت انسان را تصاویری رقم می‌زند که در طول زندگی می‌بیند. ما در این بخش در پی آنیم که از زاویۀ نگاه دینی به تأثیری که تصاویر در تربیت انسان دارد بپردازیم. بسیاری از نکات تربیتی که در این کتاب در رابطه با تلویزیون آمده، وابسته به دقت کافی در مطالب این بخش است؛ از همین رو درخواست می‌کنیم، ‌ این بخش را با حوصله و صبر کافی خوانده و از کنار روایاتی که در این قسمت آمده به راحتی عبور نکنید... 

کتاب من دیگر ما pdf

نسخه pdf من دیگر ما جلد پنجم به صورت نسخه الکترونیکی و پی دی اف در نرم افزار کتابخوان فراکتاب قابل خریداری و مطالعه می باشد. توجه فرمایید که فایل کتابهای خریداری شده به صورت جداگانه قابل دانلود نبوده و تنها در نرم افزار کتابخوان فراکتاب قابل استفاده می باشند.

خلاصه کتاب من دیگر ما جلد پنجم

این کتاب در ۴ بخش تنظیم شده است. بخش اول با عنوان «برکه ی تربیت وقتی از چشمه ی چشم پر شود»، به بررسی جایگاه نگاه در تربیت پرداخته است. تأمل در این بخش می تواند پنجره ای جدید به روی ما بگشاید تا از این ره گذر، نگاه متفکرانه ای نسبت به تلویزیون و آثار آن بر تربیت کودک داشته باشیم. بخش دوم با نام «زندگی وقتی گرفتار می شود در حصار این قاب جادویی» به سراغ اثرات تلویزیونی شدن کودکان رفته‌ است. بسیاری از این آثار به کودکان محدود نشده و شامل بزرگ‌ترها هم می‌شود. در بخش سوم این کتاب با عنوان «راز تسلیم شدن در برابر قاب جادویی» به این پرسش که: «با وجوداین‌ همه مضرات قابل‌توجه، چرا خانواد‌ه‌های ما این اندازه تلویزیونی شده‌اند؟» پاسخ می دهد. در بخش چهارم با عنوان «می خواهم حاکم این قاب باشم نه رعیت آن»، پرسشی دیگر مطرح می‌شود: «راه پس‌گرفتن مدیریت خانه از دست تلویزیون چیست؟»
در بریده ای از متن کتاب می خوانیم: 
آمد، بی آنکه خبر دهد. خیلی قدرت طلب بود و خودخواه.این را وقتی فهمیدم که دیدم پیشانی خانه را از آن خود کرد تا همیشه چشم ها به سوی او باشد.هیچ کس از پر حرفی اش به ستوه نیامد.
چنان در دل ها جا گرفت که اگر ساکت می نشست و خاموش، همه منتظر به سخن آمدنش بودند. نام این قاب را قبله ی خانه می گذارم و می گویم، از وقتی که آمده، کودکم رو به سوی او نماز تربیتش را اقامه می کند. برای اینکه شرط انصاف را زیر پا نگذارم، باید بگویم قبله ی دل من هم مدت هاست رو به سوی این قاب چرخیده است... 

مشخصات من دیگر ما جلد پنجم را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

دانلود کتاب من دیگر ما جلد پنجم

در فراکتاب علاوه بر امکان خرید کتاب من دیگر ما جلد پنجم در قالب چاپی امکان دانلود نسخه الکترونیک این کتاب نیز فراهم شده است.

دانلود کتاب من دیگر ما جلد پنجم

مشخصات من دیگر جلد پنجم را در جدول زیر میتوانید مشاهده کنید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 429
موضوع: نقش تلویزیون بر فرزندان
قالب:
pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

شابک :
978-600-95665-6-3‬‬
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
429
کنگره :
‏‫‬‭BP253/4‏‫‭/ع22م8 1394‮الف
دیویی :
302/230830955
کتابشناسی ملی :
3937620

کتاب های مشابه من دیگر ما جلد پنجم