من دیگر ما جلد اول

جوجه های رنگی و بچه های فرنگی: مشکلات پیش روی تربیت در دنیای امروز

امتیاز
5 / 5.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,500
خرید چاپی
48,000
14%
ت 41,280

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

 در کتاب من دیگر ما جلد اول نویسنده به مهارت های تربیت فرزند در دنیای امروز پرداخته و تهدیدها و فرصت های رویاروی این مهم را بررسی نموده است.

 مجموعه کتب من دیگرما (فرزند ما ازما جدا نیست! او خود ماست اما در اندازه ای کوچکتر) به ابعاد مختلف تربیت فرزند پرداخته و با شناخت نسبتا دقیقی از شخصیت کودک و نوجوان نگارش شده است. این مجموعه جزء بهترین آثار دراین زمینه است که دارای 14 جلد می باشد و در دوره های مختلف توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده و وارد بازار کتاب شده است.

کتاب من دیگر ما جلد اول، جوجه های رنگی بچه های فرنگی

این کتاب در یک سیر دقیق، ابتدا به بررسی مشکلات و عدم آگاهی والدین از تاثیرگذاران تربیت در دنیای امروز _سبک تربیتی دنیای غرب_  ویژگی های تربیت دینی_بنیادی و توجه به شیوه های صحیح تربیتی پرداخته است. نکته مهم این است که نویسنده از همان ابتدا تفاوت تربیت با مسئولیت بزرگ کردن و رشد دادن انسان توسط مربی یا والدین را مشخص کرده و از این منظر رسالت جدی و قابل توجهی بر دوش آنها قرارداده است. نویسنده مخاطب را با یک رویه درست تربیتی آن هم با توجه به ظرفیت های دنیای پیرامون آشنا کرده است. مهم تر از همه اینکه با آسیب شناسی نسبتا دقیقی خطرات و تهدیدات احتمالی در مسیر تربیت را گوشزد می کند.

خلاصه جلد اول مجموعه من دیگر ما

این کتاب در سه بخش اصلی نگارش شده است که در ادامه توضیحات مطالعه می نمایید.

بخش اول: مشکلات پیش روی تربیت در دنیای امروز

در این بخش نویسنده با توجه به مطالعات و تجربیات چند ساله خود بخشی از مشکلات موجود در راه تربیت را برشمرده است. از آن جمله میتوان به نا اگاهی تاثیرگذاران تربیتی از مبانی و روش های تربیت، اعتقاد به آموزه های غربی در عرصه تربیت و فقدان منابع کافی برای تربیت دینی، تربیت رسانه ای، رقبای مسیر تربیت، صرف زمان حداقلی به فرزندان، نداشتن حوصله، تفاوت سبک زندگی و.... اشاره کرد.

بخش دوم: مبانی تربیت دینی

 دراین بخش نویسنده تعریف تربیت از نگاه دین را بازخوانی کرده و با مرور اهداف آفرینش انسان و غنیمت شمردن سرمایه ی فطرت، سعی نموده است، سیستم تربیتی جامع و بدون اشکالی را در قالب دین معرفی نماید...

بخش سوم: گزاره های تربیتی

دراین بخش نویسنده در نظر دارد که گزاره های مختلف تصویری-رفتاری در مسیر تربیت فرزند را معرفی نماید. اما در این جلد تنها به معرفی گزاره های تصویری (درک و تماشای متربی یا فرزند از محیط اطراف خود می باشد) و نیز تاثیرگزاری آنها بر نوع رفتار کودک، بسنده می کند و معرفی دیگر گزاره ها را به جلد بعدی مجموعه واگذار می کند.

این بخش از آن جهت بسیار دارای اهمیت است که تاثیر مستقیم رفتار والدین یا مربی را توضیح میدهد و در واقع کودک و متربی را عکاسی می داند که مدام در حال عکسبرداری و ضبط آنچه آنها - بزرگتر ها- انجام می دهند می باشد. به نوعی غیر مستقیم لزوم تقدم تربیت والدین را نسبت به تربیت کودک مطرح می نماید. در واقع این جمله معروف را تفسیر می کند که (کودکان ما هرگز آنچه میخواهیم نمی شوند، بلکه آنچه هستیم خواهند شد.)

نویسنده درادامه ویژگی هایی را برای این گزاره های تصویری بیان می کند وآنها را نیز شرح می دهد . از جمله آن ویژگی ها: عدم پیروی از قصد ما -اولین گزاره تاثیرگذار- تفاوت گزاره های منفی ومثبت، انتقال مفهوم ارزش ها وضد ارزش ها و ... می باشند. نکته مهم در شرح گزاره ها این است که نویسنده با صمیمیت کامل از مثال هایی ساده و ملموس استفاده می کند که باعث می شود، مخاطب دقیقا موقعیت های مشابه را به یاد آورد و گیرنده ی تلنگرها و پندهای جدی در زمینه تربیت باشد...

 برشی از جلد اول من دیگر ما (جوجه های رنگی و بچه های فرنگی)

براساس نگاه حکیمانه دین به عالم، در آفرینش هر موجودی هدفی وجود دارد. خداوند نیز در هر موجودی استعدادهای لازم برای رسیدن به هدف خلقت آن موجود را قرار داده است. با توجه به این دو مقدمه باید گفت: تربیت، فراهم کردن زمینه برای رشد استعدادها در جهت رسیدن به هدف آفرینش است. پس در راهکارهای تربیتی باید سه عنصر اساسی شناخته شود. اول: هدف آفرینش، دوم: استعدادها و سوم: شیوه ی فراهم کردن زمینه برای رشد استعدادها در جهت هدف

در جای دیگری از کتاب با برشمردن تفاوت های زندگی امروزی با دیروزی، رسانه را از مهمترین مشخصه ها معرفی می کند و می گوید:

در گذشته رسانه دخالت چندانی در کیفیت و کمیت رابطه ها نداشت، اما امروز رسانه مدیر بسیاری از زندگی هاست. این رسانه است که مشخص می کند، کی و تا چه اندازه برای فرزندمان وقت بگذاریم. در بسیاری از خانواده ها رسانه، تعیین کننده وقت خواب و بیداری است. رسانه گرمای عاطفی را به شدت کم کرده و ذهن بسیاری ازبچه ها به قدری گرم رسانه شده که از واقعیت های اطراف و حتی نیازهای حقیقی خود غافل شده اند.

دانلود رایگان کتاب من دیگر ما جلد اول

دانلود رایگان کتاب من دیگر ما 1 موجود نمی باشد. با پرداخت مبلغ بسیار کمی، نسخه الکترونیک این کتاب را به صورت قانونی در فراکتاب تهیه نموده و از حقوق ناشر محترم آن حمایت نمایید. توجه نمایید با خرید و دانلود نسخه الکترونیک جلد اول کتاب من دیگر ما در فراکتاب، این کتاب الکترونیکی را تنها در کتابخوان فراکتاب می توانید مطالعه نمایید.

محسن عباسی ولدی

عباسی ولدی نوبسنده دانش آموخته حوزه علمیه مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل تربیتی که کتب زیادی را در زمینه تربیتی–معرفتی  ارائه کرده و نیز بارها به عنوان کارشناس تربیتی میهمان برنامه های مختلف تلوزیونی بوده است. از جمله آثار این نویسنده می توان به  مجموعه کتب من دیگرما، مجموعه کتب  طعم شیرین خدا و نیز  مجموعه کتب از نو باتو اشاره کرد. موضوع مشترک اکثر آثار ایشان، بر مبنای تربیت بنا نهاده شده است.

انتشارات آیین فطرت که مرکز آن در قم می باشد، ناشر اختصاصی کتاب های محسن عباسی ولدی می باشد. 

خرید کتاب من دیگر ما جلد اول

جهت خرید کتاب من دیگر ما جلد اول و سایر جلدهای این مجموعه با تخفیف ویژه، سایت و اپلیکیشن فراکتاب بهترین انتخاب می باشد. 

پیشنهاد مطالعه کتاب جوجه های رنگی و بچه های فرنگی (مهارت های تربیت فرزند در دنیای امروز)

همانطور که از نام کتاب مشخص است این کتاب برای عموم والدین و مربیان و تمامی دغدغه مندان عرصه تربیت که با کودک در ارتباط هستند، می تواند بسیار مناسب باشد و قطعا پیشنهاد می گردد.

دانلود کتاب من دیگر ما

پی دی اف کتاب من دیگر ما جلد اول به صورت نسخه الکترونیکی در فراکتاب موجود می باشد. توجه نمایید که با خرید این نسخه، فایل پی دی اف به صورت جداگانه در گوشی شما ذخیره نمی شود و تنها نسخه الکرونیک کتاب در کتابخوان فراکتاب با امکانات بسیار خوبی برای مطالعه، فراهم است.

دانلود کتاب من دیگر ما

مشخصات من دیگر ما جلد اول را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 120
موضوع: تربیت فرزندان
قالب:
pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

کنگره :
‏‫‬‭BP253/4‏‫‭/ع22م8 1394‮الف
دیویی :
297/644
کتابشناسی ملی :
3937620
شابک :
978-600-95665-2-5
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه من دیگر ما جلد اول