امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
140,000
10%
ت 126,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کشتی پهلو گرفته

کتاب کشتی پهلو گرفته به عنوان پرفروش‌ترین کتاب سید مهدی شجاعی و نیز پرفروش‌ترین کتاب ادبیات داستانی ایران شناخته می‌شود که در آن در 14 بخش مرثیه و سوگنامه‌های داستانی درباره ی مصائب زندگی و نقاط عطف و حوادث مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها روایت می‌شود. گوینده هر بخش یکی از نزدیکان حضرت زهرا (س) است. داستان‌ها از زبان اول شخص و با نثری روان و شیوا نگارش یافته است که خواندن آن را بسیار جذاب می‌کند.

بخشی از متن کتاب کشتی پهلو گرفته

پیام که به مادرت خدیجه رسید، اشک در چشم‌هایش حلقه زد و آن حلقه بر در چشم‌ها ماند تا من در شام چهلم، حلقه از در برداشتم و وقتی صدای دلنشین خدیجه از پشت چنجره انتظار برآمد که: - کیست کوبنده دری که جز مجمد (ص) شایسته کوفتن آن نیست؟ گفتم: - محمدم. دخترم! شادی و شعفی که از این دیدار در دل مادرت پدید آمد، در چشم‌هایش درخششی آشکار می‌گرفت. افطار آن شب از بهشت برایم به ارمغان آمده بود. طرف‌های غروب جبرئیل، آن ملک نازنین خداوند، با طبقی در دست، آمد و کنارم نشست. سلام حیات آفرین خدا را به من رساند و گفت که افطار این آخرین روز دیدار را، محبوب - جل و علا - از بهشت برایت هدیه کرده است.

خلاصه کتاب کشتی پهلو گرفته

کتاب کشتی پهلو گرفته زندگی پر رنج حضرت فاطمه را با زبانی داستانی و با نثری شیوا و روان به تصویر می‌کشد و به این طریق گذری هم به دل تاریخ اسلام می‌زند. سید مهدی شجاعی گاهی در روایت داستان در مقام یک روضه‌خوان برمی‌آید و شما را همراه با شرح وقایع مهمان روضه حضرت زهرا (س) و اشک ریختن بر مصائبش می‌کند. این اثر 14 فصل دارد و در هر فصل راوی اول شخص یکی از بستگان حضرت فاطمه است. فصل اول از زبان پیامبر اکرم، فصل دوم از زبان حضرت خدیجه، فصل سوم از زبان خود حضرت فاطمه، فصل چهارم از زبان حضرت علی، فصل پنجم امام حسن، فصل ششم امام حسین، فصل هفتم باز هم حضرت زهرا، فصل هشتم حضرت زینب، فصل نهم فضه، فصل دهم‌ ام کلثوم، فصل یازدهم اسماء، فصل دوازدهم بار دیگر حضرت فاطمه، فصل سیزدهم باز هم حضرت علی و فصل چهاردهم از زبان آسمان روایت می‌شود.

نقد کتاب کشتی پهلو گرفته

سید‌مهدی شجاعی برای اولین بار با کتاب کشتی پهلو گرفته نشان داد ادبیات مدرن امروز می‌تواند مفاهیم دینی را بیان کند. صادق کرمیار نویسنده کتاب «نامیرا» کشتی پهلو گرفته نمونه‌ای برجسته درکارنامه هنری شجاعی است چراکه او با گنجینه‌ای که به اهل بیت و خصوصا امام حسین(ع) رسیده، نسبت برقرار کرده است. صابر امامی شاعر ایرانی اثر کشتی پهلو گرفته، خصوصا در دوره‌ای که وارد بازار نشر شد، یکی از کم نظیرترین آثار شجاعی است. هنوز هم کمیابند آثاری که بتواند روایت زیبایی از تنها دختر رسول خدا ارائه دهند. این کتاب یک شاخص است در ادبیات آئینی ما و ادبیاتی که به تاریخ زندگی اهل بیت می‌پردازد. مهدی فیروزان، مدیر عامل مرکز فرهنگی شهر کتاب

کتاب کشتی پهلو گرفته pdf

پی دی اف کتاب کشتی پهلو گرفته در فراکتاب وجود ندارد اما نسخه چاپی کتاب در فراکتاب از دو تامین کننده تا کنون عرضه شده است. دانلود کتاب کشتی پهلو گرفته به خاطر عدم وجود نسخه الکترونیک آن ممکن نیست. برای خرید کتاب کشتی پهلو گرفته با تخفیف می‌توانید در سایت یا نرم افزار فراکتاب اقدام نمایید. مد نظر داشته باشید ناشر و نویسنده از دانلود رایگان کتاب کشتی پهلو گرفته pdf رضایت ندارند.

خرید کتاب کشتی پهلو گرفته

برای تهیه نسخه چاپی این اثر می‌توانید در سایت یا نرم افزار فراکتاب اقدام به خرید کنید.

مشخصات کتاب کشتی پهلو گرفته را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: نیستان
نویسنده: سید مهدی شجاعی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 160
موضوع: رمان مذهبی

 

صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫PIR8123‭‬ ‭/ج2156‏‫‬‭‬‭ک5 1387‬‬
دیویی :
[ج]8فا3/62
کتابشناسی ملی :
‏‫‬‭م85-45748
شابک :
978-964-337-432-7
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه کشتی پهلو گرفته