قصه های خوب برای بچه های خوب جلد چهارم (pdf و چاپی)

قصه هایی از مثنوی مولوی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
100,000
14%
ت 86,000
نظر شما چیست؟


قصه های خوب برای بچه های خوب جلد چهارم با استفاده از قصه هایی از مثنوی مولوی بازنویسی شده است. این کتاب توسط مهدی آذریزدی با زبانی ساده و کودکانه به نگارش درآمده و انتشارات امیرکبیر آن را منتشر کرده است.

معرفی قصه های خوب برای بچه های خوب جلد چهارم

قصه های مثنوی، شامل 24 داستان کامل و مجزا، برگرفته از حکایت های شیرین و آموزنده ی «مثنوی مولوی» است. از سادگی و شیرینی این داستان ها همین گفته شود و بس که هر چند بار هم، آن ها خوانده و شنیده شود، باز هم از خواندن آن ها بسیار لذت می بریم و آموزنده است.
این کتاب برای گروه سنی «ج» (چهارم و پنجم دبستان) و «د» (دوره ی راهنمایی) مناسب می باشد.

خلاصه یکی از داستان های قصه های خوب برای بچه های خوب

مهدی آذریزدی اذعان می دارد که مثنوی مولوی هم چنان، داستان های آموزنده ی بسیاری برای همه نسل ها دارد و در این باره می‌گوید: من از میان همه حکایت های مثنوی ۲۴ حکایت را انتخاب کردم و با تغییراتی آنرا به زبان کودکان نوشته‌ام.
 ۲۴ داستان این کتاب کودک عبارتند از:
خر برفت و خر برفت، ریش نجات بخش، فرار از مرگ، شیر بی یال و دم ،بقال و طوطی، شتر دار ساده دل، دانه و دام ،باغبان باهوش، بی عقل و با عقل ،درس طوطی ها، کار درست و کامل، موسی و شبان ،حق شناسی لقمان ،مریض خیالی، اختلاف انگوری، زبان حیوانات، دشمن در لباس دوست ،دو غلام، فیل شناسی در تاریکی ،کودک حلوا فروش، سلمان کر و شعبان کر ، کمال الدین حسن و آهو در طویله خران

داستانی از داستان های قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 4

داستان خر برفت و خر برفت

یک روزی بود و روزگاری. یک درویش صوفی بود و یک خر داشت که بر آن سوار می‌شد و از این آبادی به آن آبادی سفر می‌کرد. روزها مشغول گردش بود و شب‌ها هم اگر به خانقاه و خراباتی می‌رسید در آنجا با درویش‌ها به سر می‌برد، اگر هم نمی‌شد در مسجدی یا خرابه‌ای می‌خوابید و با خود می‌گفت: «درویش هرکجا که شب آید سرای اوست.» چون درویش هیچ‌کس را نداشت و دستش هم از مال دنیا کوتاه بود و هیچ کاری هم بلد نبود کارش این شده بود که در آبادی‌ها شعرهای اخلاقی و مدح پیغمبر و امام را می‌خواند و می‌رفت و با چیزهایی که مردم به او می‌دادند زندگی می‌کرد و در عالم خودش خوش بود و خدا را شکر می‌کرد.
درویش علاوه بر لباس ساده‌ی تنش از مال دنیا همین یک خر را داشت که می‌توانست با آن در دنیای خدا گردش کند و از بدی‌ها و خوبی‌ها عبرت بگیرد و دیگر در فکر خوردوخوراک هم نباشد. او می‌گفت: «دهن باز بی‌روزی نمی‌ماند و قوت بخورونمیر از هر جا که باشد و تا هر وقت که نصیب و قسمت باشد می‌رسد، فقط... . ادامه داستان را در جلد چهارم بخوانید.

داستان موسی و شبان:
یک روزی بود و یک روزگاری. یک روز حضرت موسی از راهی می‌گذشت. در کنار راه صدای سوزناکی شنید. وقتی بر اثر صدا رفت در پشت تپه چوپان ساده‌دلی را دید که با خدای خود راز و نیاز می‌کند و می‌گوید: «ای خدای من، اگر بدانم کجا هستی خودم می‌آیم برایت خدمتکاری می‌کنم، موهای سرت را شانه می‌زنم، کفشت را می‌دوزم، لباس‌هایت را می‌شویم، خدایا، من دوستدار توام و اگر تو را ببینم جانم را قربانت می‌کنم و همه بزها و گوسفندهایم را فدای تو می‌کنم، خدایا، من می‌خواهم جایت را بدانم تا برایت ماست و پنیر و نان‌روغنی و شیر بیاورم، هرروز پیش تو بیایم و هر کاری داری برایت بکنم، خانه‌ات را جارو کنم، و اگر بیمار شدی از تو پرستاری کنم…» و از این حرف‌ها.

حضرت موسی از حرف‌های شبان خشمگین شد، رفت جلو و شبان را صدا زد و گفت: ... . ادامه داستان را در جلد چهارم بخوانید.

نقد کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

مهدی آذریزدی معتقد است، ادبیات مخصوص کودکان باید پر از درس‌های اخلاقی باشد و از آنجا که کتاب‌های کهن مختلف که پر از درس‌های اخلاقی بودند را انتخاب و از بین آن‌ها بهترین داستان‌ها را بازنویسی کرد ولی با یک تفاوت اساسی و بنیادی؛ و آن، این که در این کتاب کودک دیگر از آن کلمات و لغات درشت و ناملموس خبری نیست و آن داستان های زیبا و پر تکلف کهن، امروزه با ادبیاتی زیبا و روان در اختیار کودکان قرار گرفته است.

کتاب صوتی قصه های خوب برای بچه های خوب

کتاب صوتی مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب در فراکتاب موجود نمی باشد. برای خرید نسخه چاپی آن می توانید از طریق سایت یا نرم افزار فراکتاب اقدام نمایید.

قصه های خوب برای بچه های خوب pdf

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد چهارم pdf  در نسخه الکترونیک در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

خرید قصه های خوب برای بچه های خوب جلد چهارم

برای خرید قصه های خوب برای بچه های خوب جلد چهار و یا کل مجموعه می توانید به سایت یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را سفارش دهید و از خواندن آن لذت ببرید.

 

قصه های خوب برای بچه های خوب جلد چهارم

مشخصات کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب 4 قصه هایی از مثنوی مولوی در جدول زیر مشاهده  می کنید:

مشخصات
ناشر: امیر کبیر
نویسنده: مهدی آذریزدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 152
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
152
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
‎2‎1‎5‎6‎4‎4‎3
شابک :
978-964-300-168-1

کتاب های مشابه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 4