امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 46,800
خرید چاپی
90,000
15%
ت 76,500
نظر شما چیست؟

کتاب قدم عاشقی از استاد محمدرضا عابدینی که توسط نشر معارف منتشر شده است. این کتاب درباره سخنرانی های استاد عابدینی درباره شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی است.

معرفی کتاب قدم عاشقی

کتاب قدم عاشقی در برگیرنده سخنرانی های استاد محمدرضا عابدینی به مناسبت اربعین حسین(ع) است که شامل نکات معرفتی کاربردی برای رعایت آداب شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی و در 3 گفتار منتشر شده است.

خلاصه کتاب قدم عاشقی

این کتاب در سه گفتار منتشر شده است.

گفتار اول کتاب قدم عاشقی

(اربعین و ظهور حق در طول تاریخ) دربردارنده نگاه تاریخی - تمدنی به جریان نبرد حق و باطل و نقش انبیا الهی در تاریخ انسانی و تبیین جایگاه حماسه عاشورا و توجه انبیا و اولیاء الهی به آن، به عنوان گلوگاه تاریخ در این سیر و نسبت یابی اربعین به عنوان فعلیت و امتداد ظرفیت های عاشورا برای مقدمه سازی ظهور است.

گفتار دوم کتاب قدم عاشقی

(اربعین؛ امتداد عاشورا تا ظهور) این مبنا را با نگاهی عینی و مصداقی و با تدبر و تجربه اندیشی در متن حماسه پیاده روی اربعین همراه می سازد و تلاش می کند با نگاهی تحلیلی و مصداقی به نهضت اربعین ظرفیت آن را به عنوان یک الگوی اجتماعی و تمدنی تحلیل کرده و در نهایت به آسیب شناسی اربعین بپردازد.

گفتار سوم کتاب قدم عاشقی

در گفتار سوم (شرح زیارت نامه اربعین) تلاش شده است، به زیارت اربعین به عنوان فصل اخیر و کمالی غایی زائر نگاه شده و شرحی هر چند مختصر بر متن زیارت نامه اربعین، با این مبنا اراده شود.

کتاب قدم عاشقی مناسب چه کسانی است؟

کتاب قدم عاشقی را به تمامی دوست داران اما حسین(ع) پیشنهاد می‌کنیم، در این کتاب می‌توانید حوادث و رویداد های عاشورا از نگاه متفاوتی تجربه کنید.

بخشی از متن کتاب

ما هنوز عظمت آن چیزی را که در «اربعین» در حال رخ دادن است، نشناخته ایم. ظرفیت نهضت جهانی و حرکت جمعی و کاروانی اربعین، مثل خود جریان «عاشورا» هنوز به خوبی شناخته نشده است. جریان اربعین جزء اصلی ترین عناصر زمینه ساز ظهور بوده و بلکه به طور اجمال میتوانیم بگوییم: نقطۀ آغاز حرکت شتابنده به سوی ظهور است.
جریان اربعین این ظرفیت را دارد که پایه ای ترین زیرساخت برای تحقق نهایی «تمدن توحیدی» باشد و لذا گسترش حرکت کاروانی اربعین در دوران معاصر،  عنایت الهی به ماست.

با این نگاه، شناخت اربعین و جایگاه آن و تلاش برای هرچه پرشورتر برگزار شدن آن،  وظیفه ای دینی و رسالتی تاریخی و تمدنی است.
اگر ظرفیت های اربعین را نشناختیم و در راستای تحقق آن قدم برنداشتیم، چه بسا از قافلۀ منتظران حقیقی و زمینه سازان ظهور جا بمانیم و وقتی چشم باز کنیم و از این غفلت خارج شویم که دیگر فرصت جبران نباشد!
خدا نکند که ما از این کاروان جا بمانیم یا اینکه با قدر ندانستن فرصت اربعین، ظرفیت هایی که می توانست به فعلیت برسد و ظهور امام زمان (عج) را تعجیل نماید، نادیده بگیریم و نعمتی با این عظمت، کفران نعمت شود و این مقدمه سازی و بسترسازی ظهور دچار تأخیر گردد!

خرید کتاب قدم عاشقی

در فراکتاب علاوه بر امکان خرید نسخه چاپی این کتاب، امکان دانلود کتاب قدم عاشقی در نرم افزار فراکتاب نیز وجود دارد.

کتاب قدم عاشقی؛ محمدرضا عابدینی

مشخصات کتاب قدم عاشقی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: محمدرضا عابدینی و حسین قاسمی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 208
موضوع: اربعین حسینی
قالب: الکترونیک و چاپی

 

صفحات کتاب :
208
کنگره :
‏‫‬‮‭BP41/5‏‫‭
دیویی :
297/9534
کتابشناسی ملی :
5873340
شابک :
978-600-441-247-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه قدم عاشقی