کتاب فاطمه علی است

داستان‌هایی کوتاه از بلندای سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) و امیر مومنان (ع)

امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
80,000
15%
ت 68,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب فاطمه علی است نوشته علی قهرمانی می باشد و توسط انتشارات کتاب جمکران (وابسته به مسجد مقدس جمکران) روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب فاطمه علی است

این کتاب، مجموعه داستان‌های کوتاهی از سبک زندگی علی(علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) را شامل می‌شود. 

آنچه خیلی از ما لا به لای تاریخ پرفراز و نشیب زندگی اهل بیت (علیهم اسلام) دنبالش می گردیم، همین است که بدانیم، امامان ما در خانه و کاشانه خود چگونه زندگی می کردند. در زندگی امیرمؤمنان (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) چه می گذشته که نامشان این گونه در تاریخ جلوه گر است.

اگر شما نیز به دنبال همین زاویه از زندگی حضرات معصومین (علیهم السلام) هستید، کتاب «فاطمه علی است» را از دست ندهید. حجت الاسلام «علی قهرمانی» برای تدوین و تألیف کتاب «فاطمه علی است» با وسواس زیاد دست به انتخاب روایت های متقن و مستند زده است و از میان منابع اهل سنت و شیعیان، فرازها و برهه هایی از زندگی حضرت زهرا و امیرمؤمنان را از دل تاریخ بیرون کشیده و با بیانی موجز و مینیمالیستی در قالب داستانک هایی خیره کننده و مؤثر در منظر ما گذاشته است.

این اثر می‌تواند الگویی کامل برای زندگی مشترک تمامی زوج های جوان باشد.

خلاصه کتاب فاطمه علی است   

داستان‌های این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است. 

فصل اول «تولد دو نور» به داستان ولادت و بالندگی آن دو معصوم می‌پردازد.  

در فصل دوم به نام «پیوند دو دریا» ماجراهای شورانگیز وصلت آن دو نور را می‌خوانیم. 

در سومین فصل که «داستان زندگی» نام دارد کاممان با داستانک‌هایی از زندگی و سلوک آن دو چراغ هدایت شیرین می‌شود.  

فصل آخر حین و بعد از شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را روایت می‌کند و «در فراق یار» نام دارد. 

گذشت ایثار، همدلی و همراهی و عشق و مهرورزی درس‌هایی است که این داستان زندگی به ما می‌دهد:

اول ازدواج‌شان و آغاز راه زندگی مشترک بود. هر دو پیش رسول خدا (ص) آمدند. پیامبر (ص) معلم زندگی بهتر و تدبیر منزل انسان‌ها بود. نوبت که به کارهای خانه رسید، پیامبر (ص) پیشنهاد کرد: «کارهای‌خانه برای فاطمه (س) و کارهای بیرون از خانه برای‌علی (ع)».

لبخند بر لبان فاطمه (س) نشست و گفت: «خدامی‌داند که من چقدر از این تقسیم خوشحالم!»

کارهای خانه کم نبود؛ اما زهرا (س) خوشحال و راضی بود. می‌گفت: «از سعادتمندی زن این است که بی‌دلیل در گذر نگاه نامحرم‌ها نباشد».

آرد کردن جو یا گندم تا پخت نان، طبخ و آماده کردن غذا همه بر دوش فاطمه (س) بود. کارهای مربوط به خانه یک طرف، رسیدگی به بچه‌ها و هم‌بازی شدن با آنها هم طرف دیگر.

علی (ع) آب خوردن تهیه می‌کرد، برای منزل هیزم می‌آورد، خریدهای خانه را انجام می‌داد و غیره؛ اما فقط کارهای بیرون منزل را انجام نمی‌داد. اگر فرصتی می‌یافت، خانه را جارو و به زهرایش در کارهای خانه کمک می‌کرد.

آن روز پیامبر (ص) مهمان خانه‌شان بود. مهمان زودتر از موعد رسید. دختر و دامادش را دید که با هم نشسته‌اند به پاک کردن عدس. با لبخندی که نشان از خرسندی و خوشحالی بود، گفت: «خدا به مردی که در کار خانه به همسرش کمک می‌کند به اندازهٔ موهای بدنش ثواب عبادت می‌دهد». 

برشی از متن کتاب فاطمه علی است 

درس زندگی

خانه اش کوچک بود، اما پر از رونق و برکت. گاهی که همسرش در منزل نبود، خانه زهرا(س) محل نشست ها و مرکز گفتمان دین و زندگی می شد. با جمعی از زنان مدینه به گفت وگو می نشست. می آمدند تا از دختر پیامبر خرد و دانش زندگی بیاموزند. بعد از پرسش ها و پاسخ های فراوان همه سراپا گوش بودند. فاطمه(س) برای آن ها درسی می گفت که عمری در خانه با همسرش تمرین کرده بود: «بهترین شما کسی است که در رفتار با مردم نرم خوتر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین شما کسی است که با همسر خود مهربان و بخشنده باشد.» 

پاداش رسالت

«بگو هیچ اجر و پاداشی برای ابلاغ رسالتم نمی‌خواهم، مگر دوست‌داشتن و نیکی به نزدیکانم.»

معنای آیه روشن بود: نیکی به خاندان و نزدیکان خاتم پیامبران.

با این حال بارها آمدند و از رسول خدا (ص) پرسیدند: «نزدیکان شما که محبت آن‌ها بر ما واجب است، چه کسانی هستند؟» در پاسخ می‌فرمود: «علی(ع) و فاطمه(س) و فرزندان فاطمه(ع)» و گاه این کلام را سه بار تکرار می‌کرد.

کتاب فاطمه علی است pdf

نسخه الکترونیکی کتاب فاطمه علی است، در فراکتاب موجود نمی باشد. ولی شما می توانید با خرید نسخه چاپی این کتاب، از مطالعه آن لذت ببرید.

قیمت کتاب فاطمه علی است

کتاب فاطمه علی است، در فراکتاب با تخفیف ویژه در اختیار شما قرار داده می شود.

کتاب فاطمه از نگاه علی

کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع) نوشته محمد محمدیان است. کتاب فاطمه (س) از نگاه علی (ع) را نشر معارف برای معرفی بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) نوشته شده است.

رمان فاطمه و علی

کتاب علی و فاطمه به نویسندگی سیدعلی اکبری پرورش می باشد و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار کتاب شده است. این کتاب بصورت الکترونیکی و چاپی در فراکتاب موجود می باشد.

داستانی کوتاه از زندگی حضرت علی و فاطمه

روزی حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه علیها بر پدرش، رسول خدا صلّلی اللّه علیه و آله وارد شد.

وقتی رسول خدا چشمش بر چهره فاطمه افتاد، او را گریان و غمگین دید، به همین جهت علّت را جویا شد؟

حضرت زهراء سلام اللّه علیها در پاسخ پدر اظهار داشت: ای رسول خدا! روز گذشته بین من و همسرم، علیّ بن ابی طالب علیه السلام جریانی اتّفاق افتاد که با یکدیگر ضمن صحبت، شوخی و مزاح می کردیم و من جمله ای را به عنوان شوخی به شوهرم گفتم، که موجب ناراحتی او شد.

و چون احساس کردم که همسرم ناراحت است، از سخن خویش غمگین و پشیمان گشتم و از او خواهش کردم تا از من راضی و خوشحال گردد.

و او نیز عذر مرا پذیرفت و شادمان شد و با خنده روئی با من مواجه گشت و احساس کردم که از من راضی می باشد؛ ولی اکنون از خدای خود وحشت دارم که مبادا از من خشمگین و ناراضی باشد.

رسول خدا صلّلی اللّه علیه و آله با شنیدن چنین مطالبی اظهار نمود: ای دخترم! همانا رضایت و خوشنودی شوهر همانند رضایت و خوشنودی خداوند متعال خواهد بود و غضب و ناراحتی شوهر سبب نارضایتی و ناراحتی خدا می گردد.

و سپس افزود: هر زنی که خداوند را همچون حضرت مریم عبادت و ستایش کند؛ ولیکن شوهرش از او ناراضی باشد، عبادات و اعمال او مقبول درگاه خدا قرار نمی گیرد.

ای دخترم! بدان که بهترین اعمال، فرمان بُرداری و تبعیّت از شوهر است، البتّه در مواردی که خلاف اسلام و قرآن نباشد بعد از آن، بهترین کارها برای زن ریسندگی است، یعنی کارهای سبک و فردی، به دور از نامحرمان را انجام دهد.

ای دخترم! هر زنی که زحمات و مشقّات خانه داری را تحمّل کند و خانه داری نماید و برای رفاه و آسایش اعضاء خانواده اش تلاش ‍ نماید، همانا او اهل بهشت خواهد بود.

خرید کتاب فاطمه علی است

برای خرید کتاب فاطمه علی است، به  صورت چاپی، به نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید و این کتاب را خریداری و مطالعه کنید.

خرید کتاب فاطمه علی است مشخصات کتاب فاطمه علی است در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب جمکران
نویسنده: علی قهرمانی
تعداد صفحه: 192
موضوع: داستان‌هایی کوتاه از بلندای سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) و امیر مومنان (ع)
قالب: چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
192
دیویی :
8فا3/62
شابک :
9789649734972

کتاب های مشابه فاطمه علی است