کتاب علی از زبان علی pdf + چاپی

زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه السلام از زبان ایشان

امتیاز
5 / 4.4
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
32,500
50%
ت 16,250
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
280,000
15%
ت 238,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟


کتاب علی از زبان علی زندگینامه امام علی بن ابیطالب را از زبان خود ایشان روایت می کند. این کتاب توسط نشر معارف منتشر شده و روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب علی از زبان علی 

علی از زبان علی محمدیان، دربردارنده گزارش های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی.
در واقع می توان گفت این کتاب از اول تا آخر از زبان حضرت علی(ع) است و پاورقی جزئی دارد.
محمد محمدیان کتاب علی از زبان علی را به صورت اول شخص نوشته که این مسئله باعث گیرایی بیشتر آن شده است.

خلاصه کتاب علی از زبان علی 

بعد از شهادت پیامبر اسلام (ص)، اختلاف های زیادی بین مسلمانان ایجاد شد که ریشه ی همه ی آن ها بر می گردد به جریان سقیفه و عهد و پیمان شکنی بزرگ اسلام، با این عهد شکنی شکاف بزرگی در بین مسلمانان ایجاد و باعث مغفول ماندن اسلام در پس حجابی شد. هرچند دشمنان نتوانستند همانند دین یهود و نصارا انحرافی در اسلام و قرآن راستین به وجود بیاورند ولی توانستند وقفه و رخنه ای در بین مسلمانان ایجاد کنند. 
نویسنده کتاب علی از زبان علی در مقدمه این کتاب آورده است: «با گذشت بیش از چهارده قرن از ظهور اسلام و اوضاع پرفرازونشیبی که مسلمانان پشت‌سر گذاشته‌اند و اختلاف‌ها و جدایی‌های تأسف‌باری که در بین آنان رخ داده است، امروز بیش از هر زمان دیگر، نیازمند شناخت مجدد اسلام ناب و خالص هستیم.البته این شناخت باید از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشد: از سرچشمه‌های زلال به‌دست آید؛ موجب پیوند دل‌های مسلمانان باشد؛ الفت و وحدت را به جوامع اسلامی بازگرداند؛ به محکمات اسلام تکیه کرده و به دلایل بینات مستند باشد؛ توان گذر از متشابهات و شبهات را داشته باشد؛ اطمینان و آرامش را برای مسلمانان به ارمغان آورد؛ ازسویی گذشته را به‌درستی تبیین کند و ازسوی دیگر چراغ راهی برای آیندهٔ مسلمانان باشد؛ زمینه را برای احیای تمدن باشکوه اسلامی فراهم سازد؛ ناظر به اصول و ریشه‌ها باشد؛ اهداف و آرمان‌های اصلی را عیان کند.»
برای رسیده به چنین شناختی راهی است که پیامبر اسلام (ص) با حدیثی معروف نشان داده اند: انا مدینة العلم و علی بابها. برای رسیدن به اسلام واقعی باید علی (ص) را شناخت.
امیرالمومنین(ع) از هر نظر منحصر به فرد و بی نظیر است. در اولیا، اوصیا و بزرگان کسی را جز ایشان سراغ نداریم که خودش زندگی را از ابتدا تا انتها بیان کرده باشد.
 علی از زبان علی علیه السلام از ۱۰ فصل تشکیل شده که هر کدام از این فصل ها، خود به زیر مجموعه هایی تقسیم شده اند. عناوین این فصل ها عبارتند از: دوران مکه, دوران مدینه, دوران خلفا, دوران خلافت, دوران جنگ جمل, دوران جنگ صفین, دوران حکمیت, دوران جنگ نهروان, دوران غارت ها و دوران شهادت

برشی از متن کتاب علی از زبان علی 

در دامان رسول خدا (ص)
من علی فرزند ابوطالب و فاطمه بنت اسد، در روز سیزدهم رجب سال ۳۰ عام‌الفیل، در شهر مکه و در درون خانهٔ کعبه متولد شدم. پدرم ابوطالب، چندین فرزند داشت و ازنظر معیشت در تنگنا بود.
خویشان نزدیک به یاری وی شتافتند و هرکدام سرپرستی یکی از فرزندان او را برعهده گرفتند. از آن میان، رسول خدا (ص) مرا برگزیدند تا همچون عضوی از خانوادهٔ آن حضرت، در کنار ایشان و خانواده‌شان زندگی کنم.
پیامبر (ص) پسری نداشتند؛ اما تقدیر الهی چنان بود که از من، چونان فرزندشان نگهداری کنند و در رشد و تربیت من از هیچ لطفی دریغ نورزند و تمام مهر و عطوفتی که یک پدر به فرزندش دارد، برای من به‌کار گیرند؛ تاآنجاکه رسول خدا (ص) مرا در دامان خویش می‌نشاندند و در آغوش می‌گرفتند و در بستر مخصوص خود جای می‌دادند.
در کنار ایشان آرام می‌گرفتم و بوی خوش آن حضرت به مشامم می‌رسید. حتی گاه غذا را لقمه‌لقمه در دهانم می‌گذاشتند. هرگز دروغی در گفتار من و خطایی در رفتار من مشاهده نکردند.
از لحظه‌ای که رسول خدا (ص) را از شیر گرفته بودند، خداوند گرامی‌ترین فرشته‌اش را مأمور تربیت وی کرده بود تا او را همواره به راه‌های کرامت و راستی و اخلاق نیکو راهنمایی کند.
من نیز همواره با رسول خدا (ص) بودم، همچون فرزندی که همیشه در کنار مادر است. آن بزرگوار نیز هر روز درس جدیدی از اخلاق نیکو به من می‌آموختند و از من می‌خواستند که در گفتار و رفتار، از ایشان پیروی کنم.
رسول خدا (ص) هر سال، چندماهی را در غار «حراء» سپری می‌کردند. در آن ایام، تنها من بودم که با ایشان ملاقات می‌کردم و درطول این مدت، جز من، کسی ایشان را نمی‌دید.

کتاب علی از زبان علی pdf

پی دی اف کتاب علی از زبان علی محمد محمدیان در نسخه الکترونیک در فراکتاب عرضه شده است و در نرم افزار فراکتاب برای دانلود و یا مطالعه آنلاین در دسترس شماست. اما علی از زبان علی pdf به صورت جداگانه عرضه نشده است. 

سوالات کتاب علی از زبان علی

محتوای کتاب علی از زبان علی، دربرگیرنده ی وقایع تاریخی اسلام و همچنین پیرامون شناخت شخصیت مولای متقیان علی (ع) و با محوریت ایشان است و از سوی دیگر، گیرایی و ارتباط گیری خوبی با مخاطب و خواننده دارد، به همین دلایل به عنوان منبعی برای مسابقات کتابخوانی در نظر گرفته می شود.

کتاب صوتی علی از زبان علی

علی از زبان علی به صورت کتاب صوتی تولید و منتشر نشده است. ولی نسخه دیجیتال و چاپی این کتاب را می توانید از سایت یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

خرید کتاب علی از زبان علی

در نرم افزار فراکتاب امکان دانلود کتاب علی از زبان علی محمد محمدیان و خرید نسخه چاپی در سایت و نرم افزار فراهم شده است.

خرید کتاب علی از زبان علی مشخصات کتاب علی از زبان علی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: نشر معارف
نویسنده: محمد محمدیان
زبان: فارسی
موضوع: اسلام و معارف
قالب: pdf  اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
624
کنگره :
‏‫‬‮‭BP37/35‏‫‬‮‭‏‫‬‭‏‫‬‮‭/م312ع8 1396
دیویی :
297/951
کتابشناسی ملی :
4811099
شابک :
‫‬‮‭978-600-441-134-9‬‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه علی از زبان علی