امتیاز
5 / 4.3
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
90,000
15%
ت 76,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سربلند نوشته محمدعلی جعفری درباره زندگی شهید محسن ححجی است که شهید سلیمانی بر این کتاب تقریظ نوشته اند. این کتاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. نویسنه کتاب سربلند سعی دارد تا مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا کند؛ ابعادی از زاویه دید خانواده، دوستان و همرزمان او، همچین برخی از تصاویر، اسناد و دلنوشته های شهید حججی در کتاب آورده شده است.

معرفی کتاب سربلند

نویسنه کتاب سربلند سعی دارد تا مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا کند؛ ابعادی از زاویه دید خانواده، دوستان و همرزمان او، همچین برخی از تصاویر، اسناد و دلنوشته های شهید حججی در کتاب آورده شده است.
پدر شهید حججی درباره ی این کتاب می گوید: «با توجه به ثبت خاطرات صادقانه ی خانواده، دوستان و هم رزمان شهید در متن کتاب، امیدوارم همان گونه که خون شهید جریانی نو در انقلاب اسلامی ایجاد کرد، این خاطرات نیز نقشه راهی باشد برای نسل جوان در ادامه ی مسیر انقلاب اسلامی که همان راه ولایت و امامت است.»

خلاصه کتاب سربلند شهید حججی

کتاب سربلند از داستان کودکی شهید محسن حججی تا شهادت وی را شامل می‌شود. شهید حججی اسفند سال 1392 به استخدام سپاه درآمد و به عنوان پاسدار عازم سوریه برای مجاهدت و دفاع از حرمین شد.
در سحرگاه 16مرداد 1396 عناصر تکفیری-تروریستی داعش به مواضع جبهۀ مقاومت حمله کردند و در نهایت محسن توسط عناصر تروریستی به اسارت درآمد. دو روز بعد این رزمندۀ دلاور را به شهادت رساندند و این جنایت را رسانه‌ای کردند.

خلاصه کتاب شهید حججی

کتاب سربلند از فصل های زیر تشکیل شده است:
فصل اول؛ حوری موری ممنوع!
فصل دوم؛ یکی شون بهت چشمک می زنه!
فصل سوم؛ صد رحمت به مارکوپولو!
فصل چهارم؛ خودت رو توی بیابون بساز!
فصل پنجم؛ مثل چک برگشتی!
فصل ششم؛ تقصیر خودش بود!
به انضمام آلبوم تصاویر و اسناد
در پشت جلد کتاب نحوه شناسایی شهید آورده شده است:
برگشتم به حاج سعید گفتم: «آخه من چطور این بدن ارباً اربا رو شناسایی کنم؟» خیلی به‌هم ریختم. رفتم سمت آن داعشی. یک متر رفت عقب و اسلحه‌اش را کشید طرفم. سرش داد زدم: «شما مگه مسلمون نیستید؟» به کاور اشاره کردم که مگر او مسلمان نبود؟ پس سرش کو؟ چرا این بلا را سرش آوردید؟
حاج سعید تند تند حرف‌هایم را ترجمه می‌کرد. آن داعشی خودش را تبرئه کرد که این کار ما نبوده و باید از کسانی که او را برده‌اند «القائم» بپرسید. فهمیدم می‌خواهد خودش را از این مخمصه نجات دهد.
دوباره فریاد زدم که کجای اسلام می‌گوید اسیرتان را این‌طور شکنجه کنید؟ نماینده داعش گفت: «تقصیر خودش بوده!» پرسیدم به چه جرمی؟ بریده‌بریده جواب می‌داد و حاج سعید ترجمه می‌کرد: «از بس حرصمون رو درآورد؛ نه اطلاعاتی به ما داد، نه اظهار پشیمونی کرد، نه التماس کرد! تقصیر خودش بود...!»

برشی از متن کتاب سربلند

سختی کشیدن را دوست داشت و از اینکه با تلاش به نتیجه برسد، لذت می برد. این از همان بچگی در وجودش بود؛ از زمانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده بود و روزه می گرفت و با زبان روزه به کوچه میرفت و با همسن وسالانش بازی می کرد. با اینکه قیافهٔ مظلومی داشت، شیطنت می کرد.
وقتی با بچه ها دعوایش می شد، دوان دوان می آمد و مرا صدا می کرد. همین که به دم در می رسیدم، بچه ها فرار می کردند.
می خندید و می گفت: «بهشون گفتم یه داداش دارم خیلی قویه، الان می اد می زندتون. » وقتی روزه می گرفت، مامان خیلی حرص می خورد و می گفت: «ببین چقدر لب و دهنت خشک شده! یا برو کمی آب بخور یا اگر می خوای روزهٔ کامل بگیری، لااقل توی کوچه نرو و استراحت کن. »

گوشش بدهکار نبود. من هم از فرصت استفاده می کردم و با یک لیوان آب می رفتم سمتش تا روزهاش را بخورد. با همان نگاه معصومانه و بچه گانه اش که هیچ وقت از ذهنم پاک نمی شود، التماسم می کرد و من هم رهایش می کردم.
شور و شوقش باعث می شد تمام لذتش را ببرد؛ هم لذت روزه داری و هم بازیکردن با بچه ها. وقت هایی که می خواست کار مهمی انجام دهد، با من مشورت می کرد؛ ولی راهنمایی اصلی را از پدرم می گرفت.

متن کامل کتاب سربلند را می توانید به صورت پی دی اف و یا نسخه چاپی از طریق فراکتاب تهیه کنید.

دانلود رایگان کتاب سربلند pdf

دانلود pdf کتاب شهید حججی با عنوان دانلود کتاب سربلند با صرف هزینه اندک و تخفیف در فراکتاب امکان پذیر می‌باشد. ابتدا نرم‌افزار فراکتاب را نصب سپس اقدام به دانلود کرده و این کتاب را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

کتاب سربلند

کتاب شهید حججی به روایت همسر

در این کتاب نیز خاطره ای از همسر شهید نیز آورده شده است.

دانلود pdf کتاب شهید حججی زیر تیغ

کتاب زیر تیغ نیز پیرامون خاطراتی از شهید حججی نوشته شده است.

کتاب سربلند

قیمت کتاب سربلند

نسخه الکترونیک، صوتی و چاپی این کتاب با تخفیف در فراکتاب موجود می‌باشد. برای سفارش به نرم‌افزار با سایت فراکتاب مراجعه کنید.

کتاب صوتی سربلند

از این اثر کتاب صوتی تهیه شده و در فراکتاب موجود می‌باشد. با صرف هزینه اندک و تخفیف میتوانید آن را دانلود کرده و در کتابخوان فراکتاب به آن گوش فرا دهید و از آن لذت ببرید.

خرید کتاب سربلند

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب سربلند pdf، دانلود کتاب صوتی سربلند و خرید کتاب سربلند چاپی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 3 حالت تهیه کنید.

دانلود و خرید کتاب سربلند نسخه صوتی، چاپی و pdf

مشخصات کتاب سربلند در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: محمدعلی جعفری
گوینده: علیرضا توحیدی مهر و لیلا سادات موسوی
تعداد صفحه: 352
موضوع: روایت زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی
قالب: pdf اختصاصی، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
352
کنگره :
‏‫PIR8003 ‭/ع7435‏‫‬‮‭س4 1397
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
5352829
شابک :
‫‭978-600-8857-62-4‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه سربلند