امتیاز
5 / 4.5
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
165,000
21%
ت 130,350

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب رویای نیمه شب (رمان رویای نیمه شب) عاشقانه‌ای متفاوت و داستانی واقعی میان یک دختر و پسر شیعه و سنی است با محوریت مهدویت در دل تاریخ جریان دارد.

معرفی کتاب رویای نیمه شب

کتاب رویای نیمه شب روایت داستانی عاشقانه مذهبی، در مورد دلدادگی پسری اهل سنت به دختری شیعه است. نویسنده کتاب رویای نیمه شب، مظفر سالاری است. او در این داستان موانع و مشکلات تلخ و شیرین رسیدن این دو جوان به هم را به تصویر می کشد و به بیان دغدغه های دو جوان از دو مذهب مختلف که ریشه ای تاریخی دارد می پردازد.
شخصیت اصلی این داستان پسری به نام هاشم است که تحت کفالت پدربزرگ خود است. پدر بزرگ هاشم که ابونعیم زرگر نام دارد، که یک تاجر بزرگ جواهرات است و دوستی به نام ابوراجح حمامی دارد که هاشم دلداده دختر او یعنی ریحانه شده است.

کتاب رویای نیمه شب

 

بخشی از متن کتاب رویای نیمه شب

پسری سیاه پوست روبرویم ایستاده بود. صندوقچه چوبی در دست داشت با صدای ی نازک فریادی کشید و به عقب جست. امینه پشت سرش بود او هم برای چند لحظه وحشت کرد. خجالت زده در را باز کردم. با دستپاچگی غلاف را بیرون کشیدم. خنجر را در آن فرو بردم و روی دیوار سر کردم. -مرا ببخشید! حوصله ام سر رفته بود برای همین ...
امینه گفت: شما هرگز نباید از یک خدمتکار یا یک برده سیاه معذرت خواهی کنید. پسر سیاه پوست که دستاری از حریر ارغوانی به سر پیچیده بود، تعظیم کرد و سرش را پایین انداخت. -"جوهر" کرولال است و در کارها به شما کمک خواهد کرد. گفتم: یک برده کرولال به چه درد من می خورد!

این اتاق برای کاری که باید انجام دهد خیلی مجلل و بزرگ است وسایل لازم کجاست؟ هیچ چیز اینجا نیست. شاید محل کار من جای دیگری است. امینه به جوهر اشاره کرد تا صندوقچه را روی یکی از طاقچه ها بگذارد بدون نگاه کردن به من گفت: این چیزها به من مربوط نیست وقتی بانویم قنواء آمدند از ایشان بپرسید.
جوهر، صندوقچه را ناشیانه روی طاقچه گذاشت و در انتظار دستور بعدی همانجا ایستاد. امینه با اشاره از او خواست در صندوقچه را باز کند. صندوقچه پر از زیورآلات و جواهرات گران بها بود.

رمان رویای نیمه شب pdf

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب در دسترس شماست.

خلاصه کتاب رویای نیمه شب

هاشم طلافروش است و در شهر حله زندگی می‌کند. او پسری با مذهب اهل سنت است. روزی دختری با مادرش به مغازه می‌آید که هاشم به او دل می‌بندد و متوجه می‌شود که با او که شیعه است در کودکی همبازی بوده است.

پدر دختر که ابوراجح نام دارد حمامی است و قد کوتاهی دارد و ظاهری نه چندان دلچسب اما دارای خلقی نیکوست.

در طی ماجراهای این کتاب دختر حاکم شهر هم به هاشم دل می‌بندد و در این حین ابوراجح اسیر حاکم می‌شود و به شد مجروح و در بستر مرگ می‌افتد.

مظفر سالاری

حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده رمان رویای نیمه شب، متولد ۱۳۴۱ شهر یزد، شهر قنات، قنوت و قناعت، شهر بادگیرها، کار و کاریز و کاهگل‌ها است. نویسند‌ه‌ی روحانی‌ای که از کودکی در حوز‌ه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت داشته است. از دوران دبستان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و از سال ۶۷ اداره‌ی دفتر تبلیغات و کتابخانه‌ی ادبی را بر عهده داشته است. از سال ۷۱ به مجله‌ی «سلام بچه‌ها» که یکی از نشریات مهم انقلاب اسلامی در حوزه‌ی ادبیات کودک بود پیوست و از سال ۷۳ در مجله‌ی «پوپک» فعالیت داشت. در تمام این مدت به نوشتن داستان، فیلمنامه و نمایش نیز می‌پرداخت.

بعد از اخذ دیپلم وارد حوزه‌ی علمیه قم شد و در این زمان همکاری بیشتری با نشریات حوزه‌ی کودک و نوجوان پیدا کرد. هنگامی که در این شهر بود به بهای فهرست کردن کتاب‌های کتابخانه توانست به انبوهی از کتاب‌ها دسترسی داشته باشد. از دوران کودکی کار نویسندگی در حوزه‌ی کودک و نوجوانان را آغاز کرد و همواره از نوشتن دست بر نمی‌داشت.

خرید کتاب رویای نیمه شب

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب رویای نیمه شب نسخه چاپی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی تهیه کنید.

خرید کتاب رویای نیمه شب (چاپی)

مشخصات رمان رویای نیمه شب در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان معرفت
نویسنده: مظفر سالاری
تعداد صفحه: 279
موضوع: رمان عاشقانه تاریخی واقعی با درونمایه مهدویت
قالب: الکترونیک و چاپی

صفحات کتاب :
279
کنگره :
‏‫PIR8087 ‭/‮الف‬245‏‫‬‭‭ر9 1395
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
4329588
شابک :
978-600-95450-1-8
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه رویای نیمه شب