امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
خرید چاپی
130,000
23%
ت 100,100

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب خدایا اجازه! پیرامون پاسخ به پرسش های کودکان در مورد خداوند به زبان کودکانه، نوشته ی حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری می باشد. این کتاب توسط نشر جمال در سال ۹۶ به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب خدایا اجازه!

گرچه کودکان از نظر ذهنی و عقلی، مانند بزرگسالان نیستند؛ اما از نظر سرمایه های معنوی و ایمان فطری، از بسیاری از بزرگسالان پیش ترند. به همین دلیل به بهانه ی عدم رشد ذهنی، نباید آنان را از شیرینی لطایف توحیدی محروم ساخت. البته روشن است که در این زمینه، نوشته ی ما باید به ذهن و زبان کودک و جان و جهان او کاملا هماهنگ باشد. از این رو کتاب خدایا اجازه! در قالب پرسش و پاسخ هایی که بین کودکان و خدا شکل می گیرد، تلاش کرده که خدای حاضر و ناظر مهربان نزدیکتر از ما به ما را به کودکان معرفی کند و نشان دهد که او خدای دعا و زندگی و دنیا و آخرت و بهشت و دوزخ است. به عبارت دیگر کتاب خدایا اجازه! معرفی لطیفی از خدای پیامبران به کودکان است.

خلاصه کتاب خدایا اجازه

کتاب اجازه خدا در قالب پرسش و پاسخ هایی بین کودکان و خدا شکل می گیرد تا خداوند را به کودکان معرفی کند. پاسخ ها همگی متکی بر آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) تدوین یافته است. در این کتاب به 241 پرسش در قالب شش فصل پاسخ داده شده است. ابتدا پرسش هایی دربارۀ صفات خدا، دلایل وجود او و پاسخ به برخی ابهامات درباره اوست. سپس دربارۀ ارزش دعا و آداب آن و برخی دعاهای کودکانه، پرسش هایی آورده شده است. در ادامه نیز، مبحث آفرینش، بهشت و جهنم، اخلاق و سایر موضوعات مطرح شده است.

کتاب خدا اجازه شامل شش فصل با عناوین زیر می‌باشد: فصل اول: خود خدا این قسمت درباره ی صفات خدا، دلایل وجود او و پاسخ به برخی ابهامات درباره اوست و به مهم ترین پرسش های کودکان درباره خدا پاسخ می دهد. خدایا! آیا سوال کردن درباره تو گناه دارد؟ خدایا! چرا شیطان را آفریدی تا ما را گول بزند؟ خدایا! تو را چه کسی آفریده؟ فصل دوم: دعا در این قسمت درباره ارزش دعا و آداب آن و برخی دعاهای کودکانه است. با توجه به اهمیت دعا در زندگی مومنانه، این بخش از ارزش بالایی برخوردار است. خدایا تو که میدانی من چه میخواهم پس چرا دعا کنم؟ خدایا! آیا میتوانم دعا کنم برف بیاید تا مدرسه ها تعطیل بشوند؟ خدایا! آیا در شهربازی هم میتوانم دعا کنم؟ فصل سوم: آفرینش در این قسمت برخی موجودات، بهانه گفتگو با خدا قرار میگیرند و کودکان با جلو ه هایی از رحمت و حکمت خدا آشنا می‌شوند.

مطالعه این قسمت باعث میشود که کودکان هستی را در ارتباط با خالق آن ببینند. خدایا! چرا وقتی بچه ای به دنیا می آید به او دندان نمی دهی؟ خدایا! چرا شب را آفریدی؟ من از شب میترسم. خدایا! چرا برخی از ابرهایت اخمو هستند؟ فصل چهارم: بهشت و جهنم در این قسمت کودکان تصویر درستی از بهشت و جهنم به دست می آورند و از برخی دلهره های بی جا مربوط به جهنم رها میشوند. در مسائل مربوط به بهشت، هدف ایجاد شوق در کودکان و در مسائل مربوط به جهنم اصلاح برخی تصورهای غلط درباره جهنم بوده است.

خدایا! هوای بهشت سرد است یا گرم؟ خدایا! ببخشید! توی بهشت هم باید دستشویی برویم؟ خدایا! چرا میخواهی مردم را ببری جهنم؟ فصل پنجم: اخلاق در این قسمت کودکان با زندگی خدایی آشنا میشوند و از فرمان و خواست او در چندین موضوع مهم اطلاع پیدا میکنند و حضور خدا را در مسائل روزمره میچشند. خدایا! اگر بخواهم یک آدم مذهبی و با ایمان باشم، باید همیشه اخم کنم؟ خدایا! به خاطر غذاهایی که دوست نداریم هم باید از تو شکرگزاری کنیم؟ فصل ششم: گوناگون در این قسمت پرسشهای گوناگونی مطرح میشود که به خداشناسی کودکان بسیار کمک میکند. خدایا! چرا من عمه ندارم تا مثل عمه سارا برایم قصه بگوید؟ خدایا! آیا وقتی ما مداد را میتراشیم، دردش می آید؟ خدایا! میشه همه دکترها  را نابود کنی تا دیگه به ما آمپول نزنند؟

استاد غلامرضا حیدری ابهری

ایشان در نخستین روز فروردین ماه سال ۱۳۴۸در تهران متولد شدند . نویسنده و محقق در حوزه ی تعلیم و تربیت کودکان می باشند. او تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند. به خاطر علاقه به علوم دینی، تحصیلات دوره دبیرستان را نیمه تمام رها کرد و به شهر قم رفت. در حوزه علمیه قم، تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و از اساتید بزرگ حوزه بهره برد. وی سه سال نیز در مرکز فرهنگ و معارف قرآن به سؤالات کتبی دانش‌آموزان پاسخ می‌داد و سه سال با دارالحدیث همکاری می‌کرده‌است. غلامرضا حیدری ابهری، از سال ۱۳۸۶ در نمایشگاه قرآن حضور می‌یابد و به سؤالات دینی کودکان و نوجوانان پاسخ می‌دهد.

دانلود پی دی اف کتاب خدایا اجازه

دانلود کتاب خدایا اجازه pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک در دسترس شماست. کتاب خدایا اجازه pdf جداگانه امکان دانلود ندارد اما با نصب نرم افزار می‌توانید آن را برای مدتی محدود رایگان مرور کنید.

خرید کتابهای حجت الااسلام غلامرضا حیدری ابهری

از جمله اثار اقای حیدری می توان به از خدا تشکر کن، خدا بسیار داناست، ضرب المثل های رنگی، چرا خدا چنین کرد و …. اشاره کرد . برخی اثار وی به زبان های انگلیسی، عربی، اردو، مادایی و اسپانیولی ترجمه شده اند. برای خرید کتابهای ایشان می توانید به سایت یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید.

انتشارات جمال

انتشارات جمال در سال ۱۳۷۹ با هدف انتشارکتاب های کودک با موضوع خداشناسی در شهر قم تاسیس گردیده است. این انتشارات باسابقه بیش از ۲۰ سال بر این اعتقاد است که تربیت و آموزش کودک کار کوچکی نیست در حوزه نشر و چاپ کتاب کودک به نشر معارف دینی و نه صرفا چاپ احادیث پرداخته است. انتشارات جمال کیفیت را سرلوحه کار خود قرارداده است و با توجه به نیاز سنجی میدانی، اقدام به نوشتن کتاب کودک، کتاب قصه، کتاب داستان و انتشار آن ها می‌کند.

دانلود کتاب خدایا اجازه

خرید کتاب خدایا اجازه! غلامرضا حیدری ابهری در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس شماست. دانلود کتاب سوالات کودکان در مورد خدا در فراکتاب ممکن شده است.

دانلود کتاب خدایا اجازه مشخصات کتاب خدایا اجازه را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: جمال
نویسنده: غلامرضا حیدری
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۲۶۴
موضوع:
کودک و نوجوان
قالب:
pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
264
دیویی :
031/2ح819خ 1395
کتابشناسی ملی :
4577117
شابک :
978-964-202-600-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه خدایا اجازه