کتاب حرف های یواشکی

مهارت‌های تربیت جنسی فرزندان بارویکرد روانشناسی اسلامی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,000
خرید چاپی
85,000
10%
ت 76,500
نظر شما چیست؟

کتاب حرف های یواشکی نوشتهٔ رضا مهکام و لیلا عبادی موید است و در نشر مهرستان منتشر شده است. این کتاب به مهارت‌های تربیت جنسی فرزندان با رویکرد روان‌شناسی اسلامی می‌پردازد.

معرفی کتاب حرف های یواشکی

تربیت جنسی همواره یکی از دغدغه های مهم والدین است. این کتاب تربیت فرزند حرف های یواشکی به والدین می آموزد که تربیت جنسی چیست؟ چه ظرافت‌هایی دارد و از چه زمانی برای فرزندان اهمیت پیدا می کند؟
در کشور ما به خاطر ملاحظاتی که وجود دارد به موضوع تربیت جنسی خوب پرداخته نشده است و این امر باعث شده که بسیاری از جوانان دچار نابهنجاری هایی بشوند و خانواده ها نیز به خاطر آموزش ندیدن در این حوزه با برخوردهای سلیقه‌ای و غیر اصولی با این موضوع باعث تشدید ناهنجاری ها بشوند.
تربیت جنسی موضوعی است که اگر در خانواده بستری برای حل و فصل مسئله‌ها و چالش‌ها و ابهامات آن به وجود نیاوریم، به محض اینکه فرزندان به سن نوجوانی برسند به شیوه های نادرست از طریق اینترنت یا دوستانش به اطلاعاتی دست می یابد که آثار بسیار مخربی خواهد داشت.
مهم‌ترین بستر تربیت در دنیای امروز خانواده است 
خانواده اگر راه صحیح تربیت را بداند مفهوم تربیت شیرین و طبیعی می‌شود. مرکز «احیاء اندیشه و سیرهٔ علوی» مجموعه‌ای مردم‌نهاد و خدمتگزار در کار خیر است که تمرکز بالایی بر تعلیم‌وتربیت دارد. رویکرد این مرکز اسلامی و عقلانی و محوریت زیربنایی‌ترین نهاد تربیت یعنی خانواده است.
همت این نهاد مهارت‌آموزی به خانواده‌ها است و نشر مهرستان با هدف تربیت نسل جدید تأسیس شده است.
این مجموعه گام‌های اجرایی را کاملاً علمی و منطقی طراحی کرده‌اند تا با پشتوانه عقلانیت بتوانند خانواده‌ها را به مسیر درست هدایت کنند. 
کتاب حرف های یواشکی به والدین کمک می‌کند کودکانشان را در زمینه جنسی اسلامی تربیت کنند.

خلاصه کتاب حرف های یواشکی

کتاب حرف های یواشکی در مورد آموزش مهارت های تربیت جنسی فرزندان با رویکرد روانشناسی اسلامی نوشته شده است. این کتاب برای والدین و مربیان تربیتی جهت آموزش تربیت جنسی با رویکردی اسلامی و روان شناختی طراحی شده است. مطالب کتاب کاملا بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی کشور عزیزمان ایران طراحی شده است.
حرف های یواشکی در سه بخش به عنوان های ؛ درآمدی بر تربیت جنسی، زمینه ها و عوامل موثر در تربیت جنسی، راهکارهای تربیت جنسی و در شش فصل با عنوان های زیر جمع آوری شده است:
زمینه ها و عوامل موثر در تربیت جنسی
عوامل خانوادگی
عوامل اجتماعی محیطی
مدیریت روابط
مراقبت از فرزند
آموزش و مهارت افزایی‌
این کتاب از سری کتاب‌های مهارتی انتشارات مهرستان بوده و به سؤالات زیر پاسخ می‌دهد:
1.با بلوغ زودرس فرزندانمان چه کنیم؟
2.والدین برای پیشگیری از بروز مسائل جنسی در کودک باید چه نکاتی را در خانه رعایت کنند؟
3.در چه سنی باید مسائل جنسی را به کودک آموزش داد؟
4.شیوه‌های مراقبت از فرزند در مقابل آسیب‌های جنسی چیست؟

برشی از متن کتاب حرف های یواشکی

ما پدر مادرها گاهی فراموشکاریم! یادمان رفته وقتی کنجکاوی های زیادی داشتیم یا وقتی قدم به دنیای بلوغ گذاشتیم و دست و پایمان را گم کرده بودیم، دنبال محرم اسراری بودیم تا بتوانیم حرف های مگو را با او در میان بگذاریم. انگار فقط این کنجکاوی ها و پرسش ها برای ما آفریده شده بود و بس.

به محض دیدن رفتارهای شبه جنسی یا شنیدن سوالات جنسی توسط بچه ها، دست و پای خود را گم می کنیم. از پیامدهای تربیت و آموزش جنسی میترسیم و از اینکه پا پیش بگذاریم و در زمینه این نوع تربیت و آموزش پیش قدم شویم، واهمه داریم. پس بیشترمان عطای آنرا به لقایش میبخشیم و خود را به دنده بی خیالی میزنیم.

اما واقعیت را نمی توان برای همیشه پنهان کرد. کودک و نوجوان است و اضافه کنید که این نسل با نسل ما خیلی فرق دارند و گاهی نمیدانیم با آن ها چکار کنیم. او در کارزار با کنجکاوی ها و غریزه جنسی، تنها و بی کس است و برای آنچه پدر و مادر ناآگاه از او دریغ کرده اند، دست نیاز به هر کس و ناکسی دراز میکند که شاید منجر به آسیب های جبران ناپذیری شود.

پدر و مادران عزیز باید مراقب حرف های یواشکی فرزندانتان باشید. یک دنیا حرف و سوال و دغدغه های جنسی که قرار نیست حرف های یواشکی باقی بماند، پس تا دیر نشده لطفا سریع و درست اقدام کنید.

کتاب ویروس های ارتباط

این کتاب نیز از انتشارات مهرستان می باشد و آسیب‌شناسی ارتباط و مهارت‌های مدیریت روابط در خانواده را بررسی می‌کند.

خرید کتاب حرف های یواشکی

خرید این کتاب چاپی در فراکتاب با تخفیف ویژه در اختیار شماست.

خرید کتاب حرف های یواشکی

مشخصات کتاب حرف های یواشکی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: مهرستان
نویسنده: رضا مهکام و لیلا عبادی
تعداد صفحه: 136
موضوع: تربیت جنسی فرزندان
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
136
دیویی :
649/65
شابک :
9786008441267
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه حرف های یواشکی