امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
200,000
10%
ت 180,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب چایت را من شیرین می کنم را زهرا بلند دوست نگاشته است و این کتاب توسط انتشارات کتابستان به چاپ رسیده است. این اثر داستانی جذاب روایتگر داستان دختری به نام سارا، ایرانی الاصل و مقیم آلمان است که پدرش سمپات سازمان مجاهدین خلق است اما مادر در نقطه مقابل پدر قرار دارد.

معرفی کتاب چایت را من شیرین می کنم

کتاب "چایت را من شیرین می‌کنم" که توسط نشر "کتابستان معرفت" منتشر شده است، نوشته زهرا بلند دوست است. این اثر داستانی جذاب روایتگر داستان دختری به نام سارا، ایرانی الاصل و مقیم آلمان است که پدرش سمپات سازمان مجاهدین خلق است اما مادر در نقطه مقابل پدر قرار دارد. پدر سارا تنها برادرش را که او نیز جزو گروه مجاهدین خلق بود را در عملیات فروغ جاویدان (مرصاد) از دست داده و پس از این شکست سخت سازمان با خانواده خود از ایران خارج شده و به آلمان می‌آیند.
کتاب چایت را من شیرین می‌کنم به بیان زیبایی‌های اسلام و ایمان و قدرت و صلابت ایران و ایرانی و پاسداران واقعی پرداخته شده است.

خلاصه کتاب چایت را من شیرین می‌کنم

کتاب چایت را من شیرین می‌کنم نوشته زهرا بلند دوست روایتگر داستان دختری به نام سارا، ایرانی الاصل و مقیم آلمان است که پدرش سمپات سازمان مجاهدین خلق است اما مادر در نقطه مقابل پدر قرار دارد. پدر سارا تنها برادرش را که او نیز جزو گروه مجاهدین خلق بود را در عملیات فروغ جاویدان (مرصاد) از دست داده و پس از این شکست سخت سازمان با خانواده خود از ایران خارج شده و به آلمان می‌آیند.
زندگی پدر و مادر سارا با دعوا و کشمکش‌ سپری می‌شود، در میان این مجادله‌ها مادر از خدا و خوبی‌هایش می‌گوید و پدر از دغدغه‌های سازمان، اما در این میان سارا و برادرش خدا را انتخاب می‌کنند و پناه هم می‌شوند. در طول کتاب چایت را من شیرین می‌کنم ماجرایی پیش می‌آید که برادر سارا به اسلام گرایش پیدا کرده و در ادامه وارد گروه داعش شده و ناپدید می شود. سارا در حین جستجوی برادر ناخواسته وارد جریانی می شود که با مبنای وجودی این گروه و جنایت‌هایش آشنا شده و او را بیش از گذشته از شنیدن نام اسلام و مسلمان به هراس می اندازد، اما روند داستان اینگونه ادامه نمی‌یابد.

جملاتی از کتاب چایت را من شیرین می‌کنم

آن روزها من یک‌ساله بودم و برادرم دانیال پنج‌ساله. مادرم همیشه نقطه‌ی مقابل پدر قرار داشت، اما بی‌صدا و جنجال. او تنها برای حفظ من و برادرم بود که تن به دوری از وطن و زندگی با پدرم داد؛ مردی که از مبارزه، تنها بدمستی و شعارهایش نصیب‌مان شد. شعارهایی که آرمان‌ها و آرزوهای دوران نوجوانی من و دانیال را تباه کرد؛ و اگر نبود، زندگی‌مان شکل دیگری می‌شد. پدرم با این‌که توهم توطئه داشت اما زیرک بود، و پل‌های بازگشت به ایران را پشت سرش خراب نمی‌کرد. 

کتاب چایت را من شیرین می کنم واقعیت دارد

نگارش رمان چایت را من شیرین می کنم از یک لجبازی شروع شد. در واقع من برای اینکه به همکاری با یکی از دوستان تهیه کننده خاتمه بدم، نگارش رمان رو شروع کردم و قسمت به قسمت، در کانال تلگرامم منتشر میکرد تا بهونه‌ایی بشه برای خلاص شدن از ادامه کار و همکاری. اما به مرور و با انتشار روزانه‌ی قسمت‌های جدید، رمان مورد استقبال مخاطب قرار گرفت و نگارشش با جدیت بیشتری پیش رفت.
در زمان نگارش رمان، سعی میکردم با مطالعه، پیگیری اخبار و دیدن مستندات، داستان رو روی ریل واقعیت پیش ببرم. طبق همین مطالعات متوجه شدم یکی از مراکز اصلی داعش جهت تبلیغات برای جذب نیرو و یارکشی، کشور آلمان هست و نقش بسزایی ایفا میکنه. از طرفی گروهک منافقین از سالها قبل، در این کشور فعالیت بالایی برای جذب نیرو از میان پناه‌جویان داشتن که خب این موارد دلیلی شد برای انتخاب کشور آلمان به عنوان مکان داستان.

نقد کتاب چایت را من شیرین می کنم

1) طولانی بودن بیش از حد کتاب، نسبت به محتوای آن.
2) استفاده‌ی بیش از حد از توصیف و حالات نسبتاً مشابه فضا؛ و احساسات درونی شخصیت اصلی
3) استفاده‌ی زیاد از چکیده‌ی روایی (روایت اتفاقات داستان از زبان شخصیت اصلی) خسته‌کننده بود.
4) طرح برخی شبهات از زبان شخصیت داستان که اصلاً با فضای آن لحظات، جور درنمی‌آمد. (مثل شبهه‌ی سجده به خاک)
5)ترجمه‌ی زبان آلمانی شخصیت‌ها، به فارسی عامیانه به‌گونه‌ای غیر باورپذیر. (همین‌طور، لحن مشابه دیالوگ‌ها)

جلد سوم کتاب چایت را من شیرین میکنم

رمان «مثل بیروت بود» فصل دوم رمان «چایت را من شیرین میکنم » هست. در حال حاضر مشغول نگارش رمان «باروت خیس» هستم که در واقع، ادامه‌ایی بر دو رمان قبلی هست، البته اینبار کمی متفاوت‌تر و ناآرامتر.

قیمت کتاب چایت را من شیرین میکنم 

امکان خرید کتاب چایت را من شیرین میکنم با تخفیف ویژه در فراکتاب فراهم است.

شخصیت های رمان چایت را من شیرین میکنم

زندگی و شخصیت سارا، الهام گرفته شده از زندگی و شخصیت یک دوست واقعی بود که در فضای مجازی با هم آشنا شدیم. دوستی که از اتفاقات زندگیش میگفت و شد منبعی برای ترسیم قصه‌ی من. سارای داستان و سارای واقعی ، از لحاظ شخصیتی خیلی شبیه به هم بودن اما سیر قصه‌ها تفاوت‌هایی زیادی با هم داشت که اگه بخوام به یکی‌ش اشاره کنم میتونم بگم برای مثال؛ دانیال واقعی از دنیا رفته و حسام واقعی زنده ست. 

دانلود رمان چایت را من شیرین میکنم

نسخه الکترونیک این کتاب را از فراکتاب دریافت کنید.

کتاب باروت خیس

یکی دیگر از کتاب های این نویسنده کتاب باروت خیس می باشد. کتاب «باروت خیس» داستانی جذاب را روایت میکند که در آن یک خبرنگار غیر معمولی، برای رسیدن به هدفی بزرگ، همه جا را زیر و رو می کند. سینه اش انبار باروت است اما جز برای سرکوب احساس تربیت نشده. حالا او تمام آسیای غربی را جستجو کرده تا در عراق به مقصودش برسد.

خرید کتاب چایت را من شیرین میکنم

نسخه چاپی کتاب چایت را من شیرین میکنم را می توانید با تخفیف از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و آن را خریداری نمایید.

مشخصات کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان
نویسنده: زهرا بلند دوست
تعداد صفحه: 367
موضوع: داستان ایرانی، دفاع مقدس
قالب: الکترونیک و چاپی

 

کتابشناسی ملی :
4724241
شابک :
‫‫‭978-600-8460-22-0‬‬‬‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
367
کنگره :
‏‫‭PIR8335‭‬ /ن84‏‫‭چ2 1396
دیویی :
8فا3/62

کتاب های مشابه چایت را من شیرین میکنم