کتاب جانستان کابلستان

روایت سفر به افغانستان

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
135,000
10%
ت 121,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جانستان کابلستان

کتاب‌ جانستان کابلستان از رضا امیرخانی روایت نویسنده از سفر چند روزه‌اش به کشور افغانستان است. این سفر که یک مسافرت شخصی و برای ملاقات با چند دوست افغان و دیدار از شهرهای مهم این کشور بود با ماجراهای غیرمنتظره و جالبی برای این نویسنده همراه شد که این ماجراها گاهی هیجان انگیز است، گاهی طنزآلود و گاهی هم به آشکار شدن حقایق دردناکی می انجامد. 

کتاب جانستان کابلستان، داستان سفرنامه رضا امیر خانی به افغانستان است. او در سال 2009 از سه شهر هرات، مزار شریف و کابل دیدن کرد و تجربیات اش را به رشته تحریر درآورد که البته محدود به سفرنامه نیست بلکه تا حدودی می توان مطالب سیاسی هم در آن مشاهده کرد و همچنین نویسنده به تفاوت های بین ایران و افغانستان از جنبه های مختلف نیز اشاره کرده است. از ویژگی های امیر خانی تعلیق در داستان هایش است که ذهن خواننده را درگیر خودش می کند.

 اولین تعلیق در این کتاب هم مقدمه ای است که امیر خانی در ابتدای کتابش آورده. این کتاب جزء معدود کتاب هایی است که یک نویسنده ایرانی در مورد افغانستان نوشته است چرا که عموما مقصد سفر ایرانی ها نیست. بازدید امیر خانی از شهر های هرات، مزار شریف و کابل و اتفاقاتی که در این شهرها رخ می دهد می تواند جالب باشد.

گزیده کتاب جانستان کابلستان

 راستی این دختر هشت ماهه، با این چشم های مورب زیبا چه فرقی با پسر من دارد؟ پسر من، لی جی، تا چند ساعت دیگر به خانه می رسد وتا چند سال دیگر به مدرسه می رود و تا چند وقت بعد دانش گاه و...خیلی که بدبیاری بیاورد در زنده گی، رتبه اش سه رقمی می شود و...مسیری مملو از موفقیت های بزرگ وکوچک. واین دختر...چند عملیات انتحاری را بایستی از بیخ گوش های کوچک ش رد کند...

چند بار باید بترسد از این که اختطاف نشود، همه این ها را که رد کند، در کدام کلاس درس می تواند مطمئن باشد که طالب ها خوراکی مسموم توزیع نمی کنند و به صورت اسید نمی پاشند...کم ترین گرفتاری خانواده گی شان عدم اطمینان است به زندگی پدری که قرار است در میدان هوایی(فرودگاه) مقصد بیاید دنبال شان...



کتابشناسی ملی :
3836892
شابک :
‫‭ 978-964-369-737-2‬‭‬‬‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
348
کنگره :
‏‫‬‮‭DS352‏‫‭/‮الف‬8ج2 1393
دیویی :
958/1045

کتاب های مشابه جانستان کابلستان