امتیاز
5 / 5.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 145,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
320,000
15%
ت 272,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب پس از بیست سال نوشته ی سلمان کدیور، نویسنده جوان شیرازی، پیرامون قیام عاشورا می‌باشد. این کتاب توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است. رمان پس از بیست سال نوشته سلمان کدیور روایت تاریخ صدر اسلام را با داستانی بسیار زیبا و عاشقانه از نگاه فرمانده‌های معاویه و شهر شام مرور کرده است.

معرفی کتاب پس از بیست سال

سلمان کدیور در رمان پس از بیست سال تلاش کرده است تا به پرسش (چرا حسین کشته شد؟) پاسخ دهد و خواننده را با جواب‌هایی برای این سوال روبه‌رو کند. پرسشی که آخرین کلمات رمان بزرگ او است و کتاب با آن پایان می‌یابد.
به راستی حسین را چرا کشتند؟ این پرسشی است که با گذشت قریب به ۱۴۰۰ سال از شهادت سیدالشهدا (ع) همچنان مطرح است. با وجود اینکه به این پرسش در طول تاریخ بارها پاسخ داده شده اما همچنان پرسشی کلیدی محسوب می‌شود زیرا تاریخ پیوسته در حال تکرار است و انسان نیز موجودی است که عبرت نمی‌گیرد.

خلاصه کتاب پس از بیست سال

داستان این کتاب از کربلا آغاز می‌شود و با یک چرخش زمانی به روزگار خلافت خلیفه سوم و حکمرانی معاویه در شام می‌رسد و تصویری از آن زمان در کنار دسیسه‌ها و نیرنگ پسر هند را به خواننده نشان می‌دهد.
سپس کدیور خواننده را به کوچه‌های شام می‌برد. مکان‌هایی که در آن جوانان شامی که روزگاری رومیان بر آنها تسلط داشتند، حالا در دوران اسلام به همان اعمال و رفتارهایی مشغول شده‌اند که قبلا بودند و تمام این‌ها از پیامدهای حکومت بنی‌امیه است که برای حفظ قدرت و البته نابود کردن آثار اسلام، اسلام اموی رارواج دادند و آن‌ها را از معارف ناب دینی دور نگه داشتند.

معارفی که سرچشمه آن بیست و پنج سال خانه‌نشین بود ولی به دست معاویه و خاندانش چنان تبلیغاتی علیه حقیقت او شد که کسی تصور نمی‌کرد اسلام علی(ع) همان اسلام محمد(ص) باشد تا جایی که برخی در زمان شهادت امیرالمومنین در محراب مسجد کوفه، گفتند «مگر علی نماز می‌خوانده؟» و بیست سال بعد فرزندش را آنگونه به شهادت رساندند...

سلمان کدیور سلمان کدیور

سلمان کدیور متولد سال 1365 در شیراز، دارای فوق لیسانس در صنعت نفت مدت فعالیت جدی در حوزه داستان می باشد. ویرتبه اول جنشواره داستان نویسی رسول آفتاب، برگزیده جشنواره ملی الف دزفول، برگزیده جشنواره ملی شکوه شکیبایی می باشد. کتابهای سلمان کدیور، کتاب راننده رئیس جمهور و پس از بیست سال است که در فراکتاب در دسترس شماست.

دانلود کتاب پس از بیست سال

دانلود نسخه صوتی این کتاب در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست. می‌توانید این کتاب را به صورت آنلاین نیز بشنوید.

پس از بیست سال

رمان پس از بیست سال

کتاب پس از بیست سال

برشی از متن کتاب پس از بیست سال

در این مدت که از کربلا بازگشته بود، حتی لحظه‌ای آرام و قرار نداشت. داغی که بر جگرش وارد شده بود ازسویی و خواب‌های پریشان و کابوس‌های ویران‌گر ازسوی دیگر، روح و روانش را آماج خود گرفته بودند. پیوسته تصویر حسین درنظرش مجسم می‌شد که طفل چندماههٔ خود را به آسمان گرفته بود تا او را بر شامیان شاهد گیرد و تیری که پُرضرب و پریشان بر گلوی آن طفل نشست و خون او که حسین به آسمان می‌ریخت؛ لحظاتِ به‌خون‌افتادن برادر و برادرزادگانش که در دریایی از سپاه شام رجز می‌خواندند و شمشیر می‌زدند و لحظهٔ پیوستن ابراهیم به آنان؛ لحظه‌ای که شمر چون حریف آنان نشد، فرمان داد چهارصد تیرانداز آنان را هدف قرار دهند و بر بدن‌های آنان اسب بدوانند.
آرام و خمیده به عمارت داخل شد و انبوه غلامان و کنیزان را دید که لباس عزا به تن کرده و شیون‌کنان به خود لطمه می‌زدند و صورتشان را خونین می‌کردند. آیا چنین سرنوشتی را به خواب هم می‌دید؟ و چنین فاجعه‌ای را تصور می‌کرد؟ آرام‌آرام قدم برداشت و درمیان ناله‌های جان‌گداز داخل شد. ماریه را دید که در جمع زنان، بدون این‌که اشک بریزد یا ناله سردهد، مات و مبهوت چون مجسمه‌ای به او خیره شده است. 

کتاب پس از بیست سال pdf

دانلود رایگان کتاب پس از بیست سال، امکان پذیر نمی باشد. دانلود رایگان باعث تضییع حق نویسنده و ناشر کتاب می‌باشد. اما جهت آشنایی با کتاب صوتی، امکان شنیدن رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

تقریظ رهبری بر کتاب پس از بیست سال

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از مطالعه‌ی رمان پس از بیست سال در پیامی که به نویسنده این کتاب ابلاغ شده است فرموده‌اند «سلام من به نویسنده برسانید و به ایشان خدا قوت و خسته نباشید بگویید و همچنین از نویسنده و ناشر کتاب تشکر کنید».
رهبر معظم انقلاب رمان پس از بیست سال را «یک عاشقانه‌ی جذاب تاریخی قوی» خوانده اند. ایشان همچنین «پس از بیست سال» را «واقعا یک رمان‌» دانسته‌اند که «خیلی خوب از کار درآمده است.»

نقد کتاب پس از بیست سال

نمونه ای از نقدهایی که بر کتاب پس از 20 سال ایراد شده است، از قرار زیر است:
سیده عذرا موسوی: آنچه در پس از بیست سال، بیش از همه مخاطب را به تمجید از نویسنده وامی‌دارد، تسلط او به تاریخ و سپس زبان است. زبان داستان چنان کِشنده و جذاب است که سختی خواندن اثری حجیم را بر مخاطب هموار می‌کند. گستردگی دایره واژگان و تخیل قوی و شاعرانه نویسنده، صحنه‌ها و توصیفاتی دلکش را پدید آورده است. صحنه فریب زن‌ها -با اینکه سرانجام آن قابل حدس است- ترفند سلیم در غافلگیر کردن و شکست رومی‌ها، برخورد سلیم با راهب و ورود او به دِیر، اسارت و بازگرداندن او به شام و بخش‌هایی از جنگ صفین، صحنه‌هایی به‌یادماندنی و فراموش‌نشدنی‌اند. نویسنده کلمه‌ها را بیش از هر جا در میدان جنگ خرج کرده و با توصیفات بدیع خود، لذتی را به خواننده چشانده که صحنه‌های تکراری نبرد، ذره‌ای خسته‌کننده و ملال‌آور نیستند؛ گو اینکه شعر سروده.
با این اوصاف نمی‌توان از اطناب بخش‌هایی از داستان چشم‌پوشی کرد. پس از شکست رومیان، داستان تخت و بدون فراز و فرود می‌شود و این موضوع تا زمانی که سلیم از صفین به شام بازمی‌گردد تا راحیل را با خود همراه کند، ادامه می‌یابد. پس از آن است که داستان شتاب می‌گیرد و در میدان نبرد، سرعت می‌یابد. در این میان تردیدها و سردرگمی‌های طولانی سلیم بیش از هرچیز به اطناب دامن زده است و زمانی که یک‌دله شده، داستان سرعت بیش‌تری گرفته است.

کتاب صوتی پس از بیست سال

کتاب صوتی پس از بیست سال در فراکتاب در دسترس شماست.

خرید کتاب پس از بیست سال

نسخه صوتی این کتاب و همچنین کتاب پس از بیست سال چاپی را با تخفیف می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب سفارش داده و از خواندن و شنیدن آن لذت ببرید.

خرید کتاب پس از بیست سال

مشخصات رمان پس از بیست سال در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهرستان ادب
نویسنده: سلمان کدیور
گوینده: داوود حیدری
تعداد صفحه: 432
موضوع: رمانی درباره واقعه عاشورا
قالب: صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
751
کنگره :
‏‫‭PIR8358 /د9‏‫‬‮‭پ5 1397
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
5093342
شابک :
‫‬‮‭978-600-8145-70-7‬‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه پس از بیست سال