نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرنیان

 کتاب پرنیان نوشته محمدرضا خانی با موضوع تبیین فرهنگ حجاب و عفاف و پاسخ به شبهاتی در این خصوص که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. هدف اسلام، سعادت و تکامل انسان است و دستورهای دینی و احکام فقهی در همین راستا عرضه شده است. در حقیقت هدف تمامی آموزه‌هایی که از سوی خداوند متعال نازل شده، در جهت تعالی و رشد انسان در همه ابعاد مادی، معنوی، فردی و اجتماعی می‌باشد. در نتیجه احکام الهی مرتبط با پوشش زنان نیز در همین راستا صادر گردیده است.

حجاب امری فطری و از ضروریات دین اسلام می‌باشد. با این وجود در طول تاریخ این مساله همواره مورد تهاجم دشمنان دین بوده است، از مساله کشف حجاب در کشورهای اسلامی مثل ایران، ترکیه و... تا وضع قانون ممنوعیت حجاب در کشورهای غربی و ترویج برهنگی و ایجاد شبهات گوناگون در ذهن نوجوانان و جوانان همه گویای این مطلب است. لذا کتاب پرنیان به تبیین فرهنگ حجاب و عفاف می‌پردازد.

این اثر پرتیراژترین کتاب در زمینه حجاب است و در محورهای متعددی همچون تاریخچه، قرآن و روایات، احکام، مدگرایی و غریزه، گفتار بزرگان، شبهات، جهانی شدن حجاب و قوانین پوشش در دانشگاه‌های مختلف دنیا بحث می‌کند و به تبیین فرهنگ حجاب و عفاف می‌پردازد.

گزیده کتاب پرنیان

وقتی حجاب را انتخاب کردم خیلی برای من سخت بود. اسماعیلم را ذبح کردم. در آمریکا وقتی اولین بار باحجاب شدم، همسرم از من دلیل کارم را پرسید. خیلی جدی به او گفتم: «این رابطه بین من و خداست، به شما هیچ ربطی ندارد، نه می‌خواهم مرا تحسین کنی، نه می‌خواهم به من بگویی دوست داری یا نداری... اولین روزی که حجاب را انتخاب کردم دعا کردم که خدایا اگر یک روزی خواستی این حجاب دومرتبه از سر من برداشته شود، آن روز را آخرین روز عمر من قرار بده.

صفحات کتاب :
121
کنگره :
‏‫‬‭‬‭‬‬‮‭‬‭BP230/17‏‫‭‏‫‬‭‏‫‬‬‮‭/ر58پ4 1396
دیویی :
297/636
کتابشناسی ملی :
4989927
شابک :
‫‭978-600-8200-01-7‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه پرنیان