امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید چاپی
92,000
14%
ت 79,120
نظر شما چیست؟

 کتاب پادشاهان پیاده شامل خرده روایت هایی از زیارت اربعین می باشد؛ نویسندگان همراه با مترجمان عربی و انگلیسی سراغ زائران پیاده امام حسین رفته اند.

معرفی کتاب پادشاهان پیاده

 کتاب پادشاهان پیاده شامل خرده روایت هایی از زیارت اربعین می باشد؛ نویسندگان همراه با مترجمان عربی و انگلیسی سراغ زائران پیاده امام حسین رفته اند.
محمدعلی جعفری و بهزاد دانشگر همراه با مترجمان انگلیسی و عربی در سفر اربعین عازم نجف و کربلا شده اند. آنان در این سفر سراغ نسبت افراد و زائران با امام حسین رفته اند و خاطرات شان از زیارت اربعین و نحوه پیوند خوردن شان با اباعبدالله (ع) را پرس و جو کرده اند.

خلاصه کتاب پادشاهان پیاده

همه اقشار را می توان در کتاب پادشاهان پیاده دید و خواند: ایرانی، عراقی، اروپایی، مسلمان، غیرمسلمان، شیعه یا سنی، زن و مرد و کوچک و بزرگ حتی موکب دارها، پلیس، نویسنده، روزنامه نگار، عکاس، مجری، پزشک.
این کتاب داستان دلدادگی این آدم هاست به اباعبدالله(ع). داستان های بسیار جذاب و خواندنی از کشش کربلا و پویش جاده ی نجف تا کربلا و پاهای تاول زده و دل های لک زده برای رسیدن به نینوا.

در تدوین و نگارش مصاحبه ها سعی بر این بوده که کمترین دخل و تصرفی در روایت ها صورت نگیرد و فقط بازنویسی شود، زبان هر راوی حفظ شده و با لحن خودش روایت شده. و همین است که کتاب پادشاهان پیاده را خواندنی کرده است. 
خواندن خاطره با زبان جنوب شهر تهرانی و اصفهانی و شیرازی و یزدی، یا با لحن عرب لبنانی و فارسی دست وپا شکسته ی تایلندی مقیم ایران، این کتاب را خواندنی و جذاب کرده است.
کتاب پادشاهان پیاده مبتنی بر مستندنگاری بوده و همین سبب شده تا خواننده در بخش هایی به تفکر واداشته شود و در بخش هایی عواطفش درگیر شود.

کتاب پادشاهان پیاده مناسب چه کسانی است

کتاب مناسب افرادی است که به خواندن روایت های واقعی از امام حسین (ع) علاقه مند اند.

متن کتاب پادشاهان پیاده

رفیقم می گفت من یک توفیقی داشتم از یک زمانی، هر سال دوبار می آمدم کربلا. نجف نشسته بودیم با بچه ها دور همدیگر. گفتم بچه ها من این قدر سال است هر سال دوبار می آیم کربلا.
گفتند خوش به حالت. لامصب نفسم حال آمد که آخیش. . . چه کیفی داشت! آقا تمام شد؛ کربلا رفتن تمام شد! من به گریه افتادم. به شکر خوردن افتادم، اما تا چند وقتی نشد بروم. می رفتم ویزا بگیرم، نمی شد. ویزا حل می شد، پرواز کنسل می شد. بالاخره یک جایی دل امام نرم شد و دوباره ما را طلبید.
البته حس می کنم ماجرای زیارت اربعین با همۀ زیارت های دیگر، حتی بقیۀ زیارت های کربلا در ایام دیگر فرق می کند. یکی اش اینکه این زیارت را ساده به کسی نمی دهند. تو را زجرکش می کنند بعد می دهند، چون قیمتی است.

برشی دیگر از متن کتاب پادشاهان پیاده

از سال پیش که گفتند با کارت ملی هم می‌شود رفت کربلا. دلم می‌خواست بیایم. من مشمول خدمت بودم. گفتم: به‌به چقدر خوب! ما هم برویم ببینیم چه جوریه.
پارسال قبل از اینکه من بیایم گفتند با کارت ملی حق ندارید بیایید. منصرف شدم. بعد شنیدم آخرهایش بچه‌ها با کارت ملی هم رد شده بودند. واقعاً حالم بد شد.
حس کردم جامانده‌ام. حس عقب‌ماندن داشتم توی زندگی‌ام. نمی‌گویم روزشماری کردم، ولی دلم می‌خواست که امسال اینجا باشم.

دانلود کتاب پادشاهان پیاده

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf پادشاهان پیاده و همچنین خرید کتاب چاپی پادشاهان پیاده فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

دانلود و معرفی کتاب پادشاهان پیاده

م

شابک :
‏‫‬‭978-622-6084-27-7
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
256
کنگره :
‏‫DS79/9 ‭/ک4‏‫‬‮‭‏‫‬‭د2 1397
دیویی :
915/675044
کتابشناسی ملی :
5402290

کتاب های مشابه پادشاهان پیاده