کتاب بشقاب های سفره پشت باممان

فقط خوردنی ها آلوده نیستند. دیدنی های آلوده بسیار است.

امتیاز
5 / 3.6
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 63,000
خرید چاپی
135,000
14%
ت 116,100

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب بشقاب های سفره پشت باممان، با عنوان فرعی «فقط خوردنی ها آلوده نیستند. دیدنی های آلوده، بسیار داریم.» نوشته ای دیگر از حجت الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی، پیرامون تبعات ماهواره در خانواده می‌باشد و انتشارات آیین فطرت عهده‌دار چاپ و نشر آن ساده است.

معرفی کتاب بشقاب های سفره پشت باممان

عباسی ولدی در مقدمه ی کتاب تبعات ماهواره در خانواده خود با نثری ادبی و زیبا، گفتگویی ما بین خود و ماهواره را به نمایش می‌گذارد، قسمتی از آن متن را در اینجا می آوریم:
«رهایم کن! سنگینم نکن! بندِ زمینم نکن! من برای پرواز آمده‌ام، نه برای سقوط. درهای باز شدۀ آسمان را مگر نمی‌بینی، که عمق درّه را نشانم می‌دهی؟ من می‌خواهم پرواز کنم. چشمان پاکم را به من برگردان. این چشم ها را به من نداده‌اند که هر چه تو خواستی، ببینم.

اینها برای دیدن مسیر پرواز است که تو، آنها را ربُودی و راه سقوط را نشانشان دادی. تو می‌خواهی من روی زمین بمانم؛ امّا او منتظر است من به آسمان، پَر بکشم. تو می خواهی من تاریک باشم. او می خواهد آینه شوم؛ آینه ای که فقط او را نشان می دهد. تو می خواهی اسیر تو باشم. او می خواهد در همۀ عالم، امیر باشم. تو مرا در امروزم خلاصه می کنی. او مرا برای ابد، آفریده است. تو انسانیت مرا می گیری و خرج حیوانیتم می کنی. او انسانیت مرا آزاد می کند تا خرج آسمانی شدنم بشود. رهایم کن! من از تاریکی گریزان بودم. اصلاً از تاریکی می‌ترسیدم. تو چه کردی که من با تاریکی خو گرفتم؟ من از سوی نور آمده بودم و حالا هم می‌خواهم به دامان نور، بازگردم.»

خلاصه کتاب بشقاب های سفره پشت بام مان

ماهواره، مهمان ناخوانده ای است که چند صباحی است سر زده، وارد خانه های برخی از ما شده است. برخی نیز هوای دعوت کردن از آن را در سر دارند. خودش را خیرخواه ما معرّفی می کند. او می گوید: «می خواهم شما را با دنیایی که زیر سقف آن نفس می کشید، آشنا کنم». ماهواره، مدّعی است دنیایی از علم را در سینۀ خود جا داده و شما بی آن که از جای خود تکان بخورید، دانش آموختۀ دانشگاه او خواهید شد. ادّعای صداقت دارد و می گوید: «هر چه می گویم، راست است. باور کنید. من همۀ اخبار دنیا را بی آن که یک کلاغ، چهل کلاغ کنم، به شما می‌رسانم. مطمئن باشید که کم فروشی هم نخواهم کرد».
او خیلی دلش به حال اوقات فراغت ما سوخته و شب و روزش را صرف پُر کردن این اوقات کرده است. این موجود خیرخواه، به قدری فیلم و سریال آماده کرده که اگر روزهایمان، هفته شود و هفته‌هامان، ماه، باز هم برای دیدنش، وقت کم می آوریم ...
عباسی ولدی می گوید: کتابی که پیش روی شماست، مجموعۀ مباحثی است که در برنامۀ «پرسمان تربیتی خانواده» در «رادیو معارف» با موضوع ماهواره مطرح شده است. در تاریخ پنجم شهریورماه 1393، پرسشی از سوی یکی از شنوندگان محترم مطرح شد که زمینۀ بحث درباره موضوع «ماهواره و خانواده» را در هشت برنامه «پرسمان تربیتی» فراهم کرد. پرسش، این بود: «همسرم ماهواره گرفته و به خانه آورده. حالا که من مخالفت می کنم، به صراحت می گوید: من یا با ماهواره در خانه تو می مانم یا اگر ماهواره از این خانه برود، من هم می روم». ما برای پاسخ گفتن به این پرسش، به سراغ ریشه های گرایش به ماهواره رفتیم و متناسب با هر ریشه، راه کاری برای مقابله با آن، بیان نمودیم. در این میان، پرسش های متعدّدی هم توسّط شنوندگان مطرح می‌شد که به آنها پاسخ دادیم ...
یکی از ویژگی های این برنامه، بیان تجربیات شنوندگان و بینندگان بود. کسانی که آسیب ماهواره را در زندگی خود یا نزدیکان خویش به وضوح دیده بودند، در قالب تماس یا پیامک، تجربیات خود را بیان می کردند. در این کتاب هم بخشی از این تجربیات، آمده است. تجربیات شما در این کتاب با ادبیّاتی عامیانه و به صورت چپ چین آمده تا به راحتی با متن اصلی و نقل قول هایی که از کتاب ها داشته ایم، متمایز شود. قسمتی از سخنان شنوندگان و بینندگان برنامه را نیز در پایان این کتاب آورده ایم.
برای این که بتوانیم دربارۀ کسانی که با ماهواره دوست هستند، قضاوت درستی داشته باشیم، باید بدانیم که چرا آنها با ماهواره ارتباط برقرار کرده اند؟ بدون دانستن ریشۀ یک رفتار، نمی توان دربارۀ آن چاره ای اندیشید. ما در هشت فصل به چند ریشۀ اصلی خرید ماهواره، اشاره می کنیم که عبارت اند از:

1. ناآگاهی؛ 
2. لذّت گرایی و دور بودن از فضای معنوی؛ 
3. توجیهات سطحی؛ 
۴. جو زدگی؛ 
5. عدم دریافت شبکه های ملّی با آنتن های معمولی؛ 
6. بی کاری؛ 
۷. شکست در رابطه با همسر، بویژه در رابه خاص؛ 
8. تلویزیونی شدن خانواده ها. 
پس از بیان هر دلیل، تلاش می کنیم راه کارهایی را برای از بین بردن آن ریشه، بیان کنیم.

برشی از متن کتاب بشقاب های سفره پشت باممان

یکی دیگر از توجیهات برای خرید ماهواره، اطّلاع از اخبار سیاسی است. عدّه ای معتقدند برای اطّلاع از اوضاع دنیا و حتّی ایران، نمی توان به اخبار رسانۀ ملّی بسنده کرد؛ بلکه اخبار را از طریق شبکه های کشورهای دیگر هم باید پی گیری کرد؛ زیرا به دلایل مختلف، اخبار ایران و جهان در رسانۀ ملّی ما به صورت کامل، بیان نمی شود.

اوّل آن که پاسخ ما به این افراد، همان است که در مسئلۀ قبلی آمد؛ یعنی باید دید آیا آن سودی که شما از اخبار ماهواره ای به دست می آورید با آن ضرر و خطری که متوجّه خانواده تان می‌کنید، قابل مقایسه است یا خیر؟ 
دوم این که ما قبول داریم در میان اخبار شبکه های ماهواره ای، خبرهای درست و راستی هم هست که در اخبار رسانۀ ملّی به آن پرداخته نمی شود، یا این که با اشاره از کنار آن می گذرند؛ امّا شما هم این را قبول کنید که بسیاری از اهداف بوق های رسانه ای غرب، با مخلوط کردن حقّ و باطل و بدون این که شما بدانید، چه اتّفاقی در حال وقوع است، به نتیجه می رسد.

دستِ کم گرفتن دشمن و اعتماد بیش از اندازه به خویشتن در این موارد، منطقی نیست. افرادی که با همین دلیل به سراغ شبکه های ماهواره ای رفته اند و پس از مدّتی عقایدشان رنگ و بوی دیگری گرفته، کم نیستند. در همین شبکۀ «بی بی سی فارسی» که در ظاهر، شبکه ای خبری است، با مکر و حیلۀ ماهرانه ای، عقاید ما را نشانه رفته و همان مقاصدی را دنبال می کنند که شبکه های فیلم و سریال، در پیِ آن هستند ...

کتاب بشقاب های سفره پشت باممان pdf

پی دی اف این کتاب در نرم افزار فراکتاب موجود می‌باشد. با نصب اپلیکیشن فراکتاب، می توانید پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب داشته باشید و مطالعه کنید.

انتشارات آیین فطرت

انتشارات آیین فطرت، انتشارات اختصاصی محسن عباسی ولدی می‌باشد و تمام آثار ایشان از طریق این انتشارات به چاپ می‌رسد.

دانلود کتاب بشقاب های سفره پشت باممان

در فراکتاب نسخه الکترونیک این کتاب منتشر شده است و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود نمایید. علاوه بر آن خرید کتاب بشقاب های سفره پشت بام مان نسخه چاپی با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

دانلود کتاب بشقاب های سفره پشت باممان

مشخصات کتاب بشقاب های سفره پشت بام مان را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 300
موضوع: تبعات ماهواره در خانواده

 

کنگره :
BP۲۳۲/۵‏‫‬‮‭/ع۲ب۵ ۱۳۹۶
دیویی :
232/5
کتابشناسی ملی :
4854105
شابک :
9786008031376
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
300

کتاب های مشابه بشقاب های سفره پشت باممان