کتاب طعم شیرین خدا جلد سوم

طعم شیرین خدا 3؛ خدا خیلی مهربونه، خیلی

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
90,000
14%
ت 77,400
نظر شما چیست؟

طعم شیرین خدا نام مجموعه کتابی از محسن عباسی ولدی و از اهداف آن، شناخت و دوستی با خدا از دریچه نگاه کودک و نوجوان می باشد و به دلیل همین نگاه متفاوت و بیان جذاب، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.  مناجات های پایانی هر درس، از ویژگی های اصلی این مجموعه می باشد. توجه نویسنده به تجربه شخصی اش در گفتگو با دانش آموزان در تعیین اهذاف مجموعه طعم شیرین خدا، موثر بوده است. 

جلد چهارم مجموعه کتاب طعم شیرین خدا (بچشان به کاممان طعم شیرین بی مثالت را) با عنوان اصلی با تیغ مهربانی ات آخرش می کشی مرا! می باشد و توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده است.

خلاصه کتاب طعم شیرین خدا جلد سوم

در مقدمه کتاب نویسنده با گذر مختصری از خاطره یک روز رفتن سرکلاس دبستان، بیان می کند چگونه گفتگو با دانش آموزان درباره عشق و محبت، ذهنش را باز می کند. مثال هایی از محبت های غیر بهداشتی و بهداشتی. سوالات تلنگری نویسنده از مخاطب در ادامه بحث به جذابیت متن کتاب می افزاید. 

کتاب در قالب نه درس، به ارائه پاسخ سوالات دانش آموزان و دیگر مخاطبان، می پردازد.

درس اول، آیا خدای ما و خدای قران یکیه؟

بحث اصلی درس، شناخت خدای واقعی که قرآن معرفی می کند، نه آنچه در ذهن ماست، و نیز بخشش خداوند در برابر گناهان سهوی و عمدی بندگان توضیح داده می شود.

آرام آرام در درس های بعدی صفت بخشندگی خدا باز تر می شود. مخاطب ارتباط گیری بهتر و بیشتری برقرار می کند.

در ادامه مروری بر تیتر بخش های کتاب خواهیم داشت:

درس دوم؛ کی می تونه این خدا رو دوست نداشته باشه؟

درس سوم، خدا سخت می بخشه یا آسون؟ 

درس چهارم، چرا خدا می خواد ببخشه اما ما نمی ذاریم؟  

درس پنجم، از بستن در توبه به روی مردم چی بهمون می رسه؟ 

درس ششم، مهربونی خدا مثل مهربونی ماست؟

درس هفتم، خدای ما فقط عدل داره؟

درس هشتم، اگر خدا فقط عدل داشت باید چکار می کردیم؟

درس نهم، چرا همش از خدای اخمو حرف می زنیم؟

درباره کتاب طعم شیرین خدا جلد سوم

این جلد از کتاب با عنوان: با تیغ مهربانی ات، آخرش می کشی مرا! در پی تبیین صفت بخشندگی خداست. نویسنده در این کتاب، پس از بیان مقدمه ای کوتاه، در قالب یازده درس از جنبه های متفاوت با استناد به آیات و روایات، به بررسی صفت مهربانی وبخشندگی خدا پرداخته است. متن مورد استفاده در کتاب به شکل محاوره ای نگارش شده و نامگذاری درس ها در کتاب، بازبانی ساده وبیان محاوره است.  این نوع نگارش کتاب باعث جذب مخاطب می شود.

متن کتاب با تیغ مهربانی ات آخرش می کشی مرا

وقتی طعم شیرین و مست کننده توصیف خدا رو می چشیم، به یاد کسانی بیفتیم که دنبال همین غذا می گردن، اما گیرشون نمیاد و فکر می کنن می شه این غذا رو جاهای دیگه به دست آورد و راه رو به خطا می رن.

ما می خواستیم خدا رو بزرگ ببینیم، پس باید می شناختیمش، رفتیم در خونه خودش و دوستای درجه یکش. قران رو باز کردیم و پای درس اهل بیت (ع) نشستیم تا ببینیم خدایی که به ما معرفی می کنن چه جور خداییه. 

آروم آروم داریم می فهمیم خدایی که تو مدرسه قرآن واهل بیت (ع) داریم می شناسیم، با خدایی که تو ذهنمون جا داده بودیم و به دلمون زور کرده بودیم که قبولش کنه، چه قدر فرق داره.

قرآن و اهل بیت خیلی واضح و روشن از این حقیقت صحبت می کنن که اگه کسی می خواد نجات پیدا منه، باید به فضل خدا اعتماد کنه، نه به اعمال خودش. اگه فضل خدا نباشه، کلاه همه ما پس معرکه ست.

محسن عباسی ولدی

عباسی ولدی نوبسنده، دانش آموخته ی حوزه علمیه، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل تربیتی است که کتب زیادی در زمینه تربیتی –معرفتی ارائه کرده و نیز بارها به عنوان کارشناس تربیتی میهمان برنامه های مختلف تلوزیونی بوده است.. 

از جمله آثار این نویسنده می توان به مجموعه کتب من دیگرما، مجموعه کتب طعم شیرین خدا و نیز مجموعه کتب از نو باتو اشاره کرد که موضوع مشترک اکثر آثار ایشان بر مبنای تربیت بنا نهاده شده است. 

پیشنهاد مطالعه جلد سوم مجموعه کتاب طعم شیرین خدا، با عنوان: می شود با تیغ مهربانی ات، آخرش می کشی مرا؟

 بحث خدا شناسی و آشنایی با صفات خدا، بسیار در امر تربیت فرزندان مورد نیاز است. ذات انسان از همان ابتدا بر اساس فطرت خدا جوی خود به دنبال پاسخ به نیاز ها و سوالات خود درباره خداشناسی است، اما باید دانست شیوه های این معرفی باید بر پایه ی تعالیم اهل بیت و با توجه به حساسیت مورد نیاز خود باشد. از منظر اهمیت بحث شناخت خدا و آشنایی کودکان از همان ابتدا با پروردگار خویش، ونیز با توجه به تعریف های غلط و انحرافی بعضی، در این زمینه، به نظر می رسد این مجموعه در معرفی صفات خدا و دوستی با خدا جزء آثار قابل قبول می باشد.

به ویژه در جلد سوم که وسعت مهربانی و بخشندگی خدا مورد بررسی قرار گرفته است، برای مخاطب می تواند بسیار مفید و باز کننده مسیری برای درک بهتر دیگر صفات خداوند باشد.

مشخصات کتاب طعم شیرین خدا جلد سوم را در جدول زیر مشاهده می کنید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 202
موضوع: خداشناسی متفاوت

 

صفحات کتاب :
202
کنگره :
‏‫‬‭‬‭BP217
دیویی :
297/42
کتابشناسی ملی :
6111086
شابک :
978-600-8031-51-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه با تیغ مهربانی ات آخرش می کشی مرا