کتاب آیینه تمام نما (سخنان آیت الله حائری شیرازی درمورد امام حسین (ع))

حکمت ناب 10؛ بیاناتی از استاد آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا؛

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید چاپی
70,000
15%
ت 59,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آیینه تمام نما

کتاب آیینه تمام نما سخنانی از آیت الله حائری شیرازی درباره حضرت امام حسین (ع) و همچنین واقعه عاشوراست که در این اثر به صورت منسجم آماده شده است.

 

مباحث مطرح شده در کتاب آیینه تمام نما

کتاب آیینه تمام نما در هفت فصل با محوریت عاشورا و به طور دقیق موارد زیر ارائه شده:

  • بینش و بصیرت حسینی
  • درس های عاشورا
  • عوامل واقعه عاشورا
  • پیامدهای واقعه عاشورا
  • در سوگ سیدالشهدا علیه السلام
  • زیارت امام حسین (ع)
  • انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا

 کتاب آیینه تمام نما که درس های آن با تمثیل هایی خواندنی همراه شده، خواننده را در فهم بیشتر حرکت سیدالشهدا (ع) در سال ۶۱ ه. ق که منجر به شهادت آن حضرت شد، یاری می کند. این کتاب با توجه به این که بر مبنای سخنرانی ها تنظیم شده، خواننده را با فضای متن کتاب آیینه تمام نما به خوبی همراه می کند.

 

دانلود و خرید کتاب کتاب آیینه تمام نما (pdf و چاپی)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf کتاب آیینه تمام نما و همچنین خرید کتاب چاپی کتاب آیینه تمام نما فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

کتاب چاپی و پی دی اف آیینه تمام نما

 

بخشی از متن کتاب آیینه تمام نما

امام حسین (ع) این کار را بر اساس (إیاک نَعْبُدُ) (تنها تو را می‌پرستیم) و با پشتوانهٔ (إِیاک نَسْتَعینَ) (تنها از تو کمک می‌خواهیم) انجام داد. شب عاشورا فرمود: پشتوانهٔ من خداست. خدا در زندگی خیلی خوب با من برخورد کرده و هرگز مرا تنها نگذاشته است و در این جریان نیز مرا کمک خواهد کرد.

خداوند متعال عمل هاجر و ابراهیم (ع) را در قربانی کردن گوسفند و در رمی جمره، اخذ کرد و در حج گنجانید؛ لذا برای مردم ارزش دارد که پول خرج کنند و بروند پای این طومار را امضا کنند و ابراهیمی بشوند. خدایی که با ابراهیم (ع) چنین کرد، کجا می‌گذارد عملیات محرّم، فراموش بشود؛ عملیاتی که سنگین‌تر از کار ابراهیم بود؟! ازاین‌جهت محرّم را در قلب شیعیان و انسان‌های صالح و جوانمرد - از هر دین و مذهبی که باشند - می‌گنجاند.

آنچه به حسین‌بن‌علی (عهما) دادند نیز بالاتر از آن است که به ابراهیم (ع) دادند. خدا چشمهٔ زمزم را برای ابراهیم (ع) در کنار بیت سنگی خودش قرار داده است؛ اما بیت اصلی خداوند دل مؤمن است و خدا از کنار خانهٔ اصلی خودش برای حسین‌بن‌علی (عهما) و پیغمبر (ص) چشمهٔ اشک را قرار داده است. از این جهت امام حسین (ع) می‌فرماید: «أنا قَتِیلُ الْعَبْرَة»

(من کشتهٔ اشکم).

سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
228
کنگره :
‏‫‭BP10/5‏‫‬‭/ح2آ9 1396
دیویی :
297/9534
کتابشناسی ملی :
4844398
شابک :
‫‬‭978-600-441-143-1‬

کتاب های مشابه آیینه تمام نما