امتیاز
5 / 4.6
خرید چاپی
100,000
15%
ت 85,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب آن سوی مرگ؛ عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های منتشرشده در حوزه کتاب‌های معرفتی با موضوع عالم پس از مرگ و اتفاقاتی است که به تناسب اعمال افراد برای آنها رقم می‌خورد.

شرح و بررسی کتاب آن سوی مرگ

کتاب آن سوی مرگ به نویسندگی جمال صادقی، و به همت محمدحسین حاجی ده‌آبادی نگاشته شد. این کتاب پس از گذر از مرحله ویرایش، برای اولین بار در سال ۱۳۹۷ توسط نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، به چاپ رسید؛ و با استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت. استقبال از این کتاب به‌صورتی بود که در اوایل چاپ کتاب ۲۰۰۰ نسخه از این کتاب به فروش رسید. این کتاب پرفروش بارها به چاپ مجدد رسیده و تا به الان چاپ سی و یکم خود را پشت سر گذاشته است. این کتاب در قالبی گفتگومحور، بین نویسنده کتاب بعنوان مصاحبه‌کننده و تجربه‌گران بعنوان مصاحبه‌شونده نوشته شده است. از ویژگی‌های خوب این کتاب که قطعا یکی از عوامل موثر در مطرح شدن آن است، نثر ساده، روان و متن گیرای آن است. محتوای کتاب در سه بخش نگارش یافته و در هر بخش به بازگو کردن خاطرات یک شخص از افرادی که تجربه مرگ موقت را داشته‌اند، پرداخته شده است. شاید از خود بپرسید مرگ موقت چیست؟! مرگ موقت به حالتی اطلاق می‌شود که به لحاظ پزشکی فرد دارای هیچ علائم حیاتی نیست ولی روح فرد بطور کامل هوشیار است و از بدن جدا شده و پس از دیدن برخی از اوالم بالا، مجددا به جسم برمی‌گردد.

40 صفحه کتاب آن سوی مرگ

قسمت ترسناک کتاب آن سوی مرگ 40 صفحه است که نویسنده قبل از ورود به آن تذکر می‌دهد که این چهل صفحه ترسناک کتاب آن سوی مرگ موضوعی خارج از داستان و روند اصلی کتاب دارد و خواننده می‌تواند بدون تاثیر در اصل محتوای کتاب از آن عبور کند و البته اشاره‌ای به محتوای آن نیز نمی‌کند. در این 40 صفحه مهندس که نفر دوم مصاحبه شونده کتاب است اتفاقاتی خارج از تجربه نزدیک به مرگ خود و داستان مواجه‌اش با اجنه در زمان حیاتش را شرح می‌دهد و خود در ابتدا پیش بینی می‌کند که این بخش از داستان زندگی او 40 صفحه کتاب را در بر خواهد گرفت.

خلاصه کتاب آن سوی مرگ

کتاب آنسوی مرگ را می‌توان متشکل از ۴ بخش زیر دانست:
•    یادداشت نویسنده
•    بخش اول
•    بخش دوم
•    بخش سوم.
در “یادداشت نویسنده”، نویسنده‌ی کتاب از سفرهای طولانی‌مدت خود و دوستش (حسین حاجی ده‌آبادی) در اوایل جوانی، برای یافتن سوژه‌هایی ناب در جای جای ایران برای نگارش صحبت می‌کند. از سفرهایی که چند سال به طول انجامید و با آشنایی با افرادی که تجربه‌ی نزدیک به مرگ که در فرهنگ غرب با عنوان NDE یاد می‌شود، به پایان می‌رسد.
نویسنده در یادداشت خود بیان داشته که در ابتدای کار که با اولین تجربه‌گر که یک خانم بوده و تجربه خود را پس از یک سانحه‌ی دلخراش که بموجب آن در اثر ضربه مغزی به کما می‌رود، بدست‌آورده، روبرو می‌شود، پذیرش گفته‌های او برایش غیرممکن و مضحک به نظر می‌رسیده؛ اما با پیشرفت داستان تجربه او و بازگو کردن این تجربه، درمی‌یابد که دیگر نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌توجه باشد. این تصمیم نویسنده با رویارویی با نفر دومی که تجربه‌ای مشابه را داشته قوت می‌گیرد و بعد از مدتی تصمیم به نگارش کتابی با موضوع عالم پس از مرگ می‌کند و درباره اما و اگرها و چالش‌های این تصمیم، تا زمانی که مسیر برایشان هموار می‌شود بیشتر توضیح می‌دهد.

بدنه اصلی کتاب از “بخش اول” و با داستان تجربه دختری جوان، که در کتاب با اسم سحر معرفی‌شده، در پی حادثه سقوط یک یخچال فریزر در مسیر راه‌پله منزلش، بر روی او شروع می‌شود.
در طی روایت داستان تجربه پس از مرگ سحر، به باز کردن موضوعاتی چون:
•    چگونگی رخ دادن حادثه سقوط یخچال فریزر بر روی او و توضیح و تشریح وضعیت جسمانی او در بیمارستان؛
•    چگونگی شروع تجربه پس از مرگ و توضیح درباره حالات‌ و اتفاق‌های خاص این حالت که در حالت طبیعی غیرممکن است؛
•    ذکر دیده‌ها و شنیده‌های سحر از محیط و پیرامون خود؛
•    ذکر آنچه در سومین خروج روح از بدن گذشت؛ همراه شدن با آقایی که صحنه‌هایی از عالم برزخ را به او نشان داده بود؛ مانند بهشت؛
•    برگشتن به زندگی و بدست آوردن سلامتی دوباره؛ در حالی که در نتیجه سانحه، بینایی خود را از دست داده، نیمی از بدن فلج و نیمی از قوای کمی برخوردار است؛
•    صحبت پیرامون تاثیرات این تجربه بر حال و آینده او؛
•    صحبت پیرامون توانایی‌های خارق‌العاده و ماورای طبیعتی که بدست آورده بود.
پرداخته شده است.

در “بخش دوم” داستان تجربه‌گر دوم را که در کتاب با نام “مهندس” به مخاطب معرفی شده؛ می‌خوانیم. داستان مهندس نسبت به داستان سحر، کمی چالش‌برانگیزتر است و در قسمتی از داستان،  ترسناک.
در بخش دوم می‌خوانیم:
•    در ابتدای داستان با مهندس و زندگی شخصی او آشنا می‌شویم؛
•    پس از آن مهندس شروع به تعریف تجربه اول خود می‌کند که تجربه بسیار کوتاهی است؛
•    سپس از یک داستان کوتاه که می‌توان آن را معجزه نامید، پرده برمی‌دارد. معجزه‌ای آسمانی که بر روی زمین اتفاق افتاد.
•    در ادامه به تعریف کردن ماجرای تجربه دوم خود که در اثر سقوط از داربست ساختمان صورت گرفته می‌پردازد. تمام دیده‌ها و شنیده‌ها و حالاتی را که در این تجربه داشته، بیان می‌کند. که روایتی بسیار خواندنی است. در تجربه دوم، مهندس از مسائلی چون درک بسیاری از علوم ریاضی و فیزیک و…، درک دوران قبل و بعد از خلقت انسان، دیدن شیاطینی که برای منصرف کردن انسان‌ها از کار خیر تلاش می‌کنند، و ارتباط خود با یک جن و خانواده او را می‌گوید؛ که روایتی بسیار خواندنی است.

در بخش سوم که روایتگر تجربه آقای دکتر می‌باشد، پس از آشنایی نسبی با آقای دکتر و بعضی مسائل شخصی او، داستان تجربه نزدیک به مرگ ایشان در طی یک عمل جراحی مغز را شاهد هستیم و می‌خوانیم:
•    پس از گذر از گردابی مملوء از تاریکی، به وادی حق‌الناس رسیده. وادی که راوی آن، آن را غم‌انگیز می‌داند و معتقد است ۱۳۵هزار سال در آنجا قرار داشته است. سخت‌ترین لحظات را در رویایی با وکلایی که برای احقاق حق موکل خود آمده بودند تجربه کرده و هیچ دفاعی در برابر هیچ یک نداشته.
•    در ادامه به دلیل یک کار نیک و بدون ریا در دنیا، به او اجازه داده می‌شود تا مجددا به دنیا برگردد.
•    قبل از بازگشت به دنیا به همراه یکی از عزیزان خود، گوشه‌ای از بهشت برزخی را می‌بیند. در این فاصله با دوستانش هم دیدن می‌کند.
•    نکته‌ی جالب توجه در روایت سوم کتاب، آن است که بعد از به هوش آمدن دکتر در بخش مراقبت‌های ویژه، دکتر و بیماری که بر روی تخت دیگری در کنار دکتر بستری بوده است؛ بطور کامل تمام فواصل و خاطراتی که با هم در دنیایی دیگر داشته‌اند را به‌خاطر دارند؛ و همین امر موجب دوستی عمیقی بین آنها شده که تا به حال نیز ادامه دارد.

کتاب آن سوی مرگ صوتی

دانلود رایگان کتاب آن سوی مرگ صوتی تولید و عرضه نشده است اما سخنرانی آن سوی مرگ امینی خواه که شرحی مفصل و جذاب از این کتاب است به صورت رایگان در فراکتاب عرضه شده است. این سخنرانی متن کامل کتاب آن سوی مرگ را در بر ندارد اما اشارات و داستان‌های جذاب دیگری را با خود به همراه دارد که شنیدن آن را بسیار مفید می‌دانیم.

نظر علما درباره کتاب آنسوی مرگ

تاکنون هیچ یک از عالمان دینی برجسته نظر خود درباره کتاب آنسوی مرگ را بطور علنی اعلام نداشته‌اند؛ اما برطبق آنچه نویسنده در پایان کتاب عنوان کرده، برخی از فقها و علما نظراتشان را بطور مستقیم با نویسنده کتاب عنوان داشته‌اند.

 کتاب های جمال صادقی

از بهترین کتابهای جمال صادقی نویسنده کتاب آن سوی مرگ، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود: •    کتاب‌های دوازده ثانیه، آخرین یادگار •    آثار پژوهشی مانند «زنان داستان‌نویس نسل سوم»، «زاویه دید در قصه‌ها و رمانس‌ها و انواع قصه‌های فارسی»، «شناخت داستان»، «جهان داستان ایران جلد یک و دو» و «واژه‌نامه هنر داستان‌نویسی» •    مجموعه داستان‌های کوتاه «چشم‌های من خسته»، «شب‌های تماشا و گل زرد»، «این‌سوی تل‌های شن»، «پشه‌ها»، «بیست‌وسه داستان» •    رمان‌های بلند «درازنای شب»، «شب‌چراغ»، «بادها خبر از تغییر فصل می‌دهند»، «کلاغ‌ها و آدم‌ها»، «اضطراب ابراهیم» •    مجموعه داستان «برف‌ها، سگ‌ها، کلاغ‌ها».

خرید کتاب آن سوی مرگ

در فراکتاب نسخه چاپی این کتاب با تخفیف ویژه در اختیار شماست اما خرید نسخه الکترونیکی کتاب آن سوی مرگ در فراکتاب ممکن نیست. خرید کتاب آن سوی مرگ مشخصات این کتاب را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
نشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: جمال صادقی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 346
موضوع: تجربه های نزدیک به مرگ
صفحات کتاب :
352
کنگره :
‫‬‭BF1045 ‭
دیویی :
133/9013
کتابشناسی ملی :
6127776
شابک :
‏‫‬‭978-600-118361-4
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه آن سوی مرگ