کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان (چاپی و pdf)

زن؛ مادری، خانه داری، اشتغال؟

امتیاز
5 / 3.8
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 48,000
خرید چاپی
99,000
14%
ت 85,140

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

 


کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان، یکی دیگر از آثار محسن عباسی ولدی است که با عناوین دیگر چون؛ (زن، مادری، خانه داری، اشتغال؟) یا (آسمان را با زمین عوض نکنیم، ما برای آسمان آفریده شده ایم) نیز به چشم می خورد. نویسنده تلاش میکند در این کتاب به این پرسش مهم: «زن: مادری، خانه داری، اشتغال؟» پاسخ دهد و رویکردی مبتنی بر آموزه های دینی را دنبال می کند. انتشارات آیین فطرت این کتاب را چاپ کرده است. 

در این متن می خوانید:

معرفی کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان

خلاصه کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان

دانلود کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان 

خرید کتاب های عباس ولدی

معرفی کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان

در این کتاب، نویسنده، به شبهاتی که دستاویز شده برای زنان ما به عنوان عذری، برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت مادری، به نحو کاملا مستدل و ساده، با تکیه بر آیات و روایات پاسخ میدهد. 
از نکات مثبت این کتاب می توان به سؤالاتی از مخاطب اشاره کرد که در پایان هر بخش مطرح میشود و نویسنده به آنها با تسلط کامل و مستدل پاسخ میدهد. 
در بخشی از کتاب آمده است: 
«مادر هوای نفس کشیدن است برای اهل خانه، دلش که شاد باشد، با دمش غم ها را می گیرد و بازدمش هوای خانه را پر میکند از نشاط. غمگین اگر باشد با دمش هر چه شادابی است می بلعد و بازدمش هوای خانه را پر میکند از غم. من که نمی توانم باور کنم، اگر کسی می تواند باور کند، به من بگوید که چگونه میشود، مادری شاد باشد و رنگ غم، روی چهره ی اهالی خانه بنشیند؟ و چطور میشود مادری غم زده، منبع شادی اهل خانه باشد؟ این مادر خانواده است که تصمیم میگیرد توی سینی لبش لبخند بگذارد و تقسیم کند یا توی طبق پیشانی اش اخم بگذارد و پخش کند در میان اهل خانه»

دانلود رایگان کتاب آسمانی نشان آسمانی بمان

دانلود رایگان کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان موجود نمی باشد. زیرا ناشر محترم این کتاب، نسخه دیجیتال کتاب را به صورت رایگان عرضه نکرده است. شما می توانید با پرداخت هزینه ای اندک، نسخه دیجیتال کتاب را از فراکتاب خریداری نموده و از حقوق ناشر حمایت نمایید.

خلاصه کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان

موضوع این کتاب، زن: خانه داری یا اشتغال است که در این رابطه نویسنده می گوید: «تا کنون پاسخ های گوناگون و حتی ضد و نقیضی به این پرسش داده شده است، اما در میان همه ی پاسخ ها هیچ کدام به اندازه ی پاسخ خالق زن، نمی تواند ذهن ها را قانع و دل ها را آرام کند». 
این کتاب در پنج بخش ارائه شده است: 
بخش اول، جایگاه شغل خانه داری، مادری و همسرداری را تبیین کرده است. در این بخش به بررسی جایگاه زن در خانواده و نقش مرد در نوع نگاه زن به وظایف مادری، خانه داری و همسرداری می پردازد. و از منظر قرآن و روایات به این مسئله پاسخ میدهد. در قسمتی از این بخش آمده است: 
کم نیست مشکلاتی که میان زن و شوهر رخ می دهد و ریشۀ آن، عدم نشاط روحی در زن است. یکی از دلایل اصلی این بی نشاطی، نــوع نگاهــی اســت که زن به جایــگاه خــود در خانــواده دارد؛ یعنی با کارهایی که در خانه انجام می دهد، احساس رشد نمی کند. برخــی از زنــان به صراحــت می گویند: ما احســاس عقــب ماندگی می کنیم و همین هم آزارمان میدهد...
 
بخش دوم که «چرا ز خانه میروی» نام دارد، دلایل تمایل زنان به عرصه ی مشاغل گوناگون پرداخته است. در این بخش، نویسنده به دو پرسش مهم در این زمینه پاسخ می دهد: اول اینکه چرا زنان به کار کردن در محیط بیرون از خانه گرایش دارند. دوم اینکه چرا کارفرمایان به استفاده از زنان -هر چند کارهایی غیر زنانه باشد- اصرار دارند. در پاسخ به سؤال اول نویسنده دلایلی چون؛ پاسخگویی به نیاز جامعه، تعریف نادرست از جنسیت و تفاوتهای جنسیتی در جامعه ی ما، تضعیف شدن جایگاه مادری، همسری و خانه داری، تعریف نادرست از وظایف مادری و همسری و... را بیان میکند. ولی برای پرسش دوم دلایلی مثل: کم هزینه بودن اشتغال زنان برای کارفرمایان، سهولت برخورد با زنان، سوء استفاده از جذابیت های زنانه در محیط کار و... را برمی شمرد. 
بخش سوم، با عنوان «اشتغال زن و اقتصاد خانواده» به یکی از دلایل اصلی اشتغال زنان، یعنی تقویت بنیه ی اقتصادی خانواده پرداخته است. در این بخش نویسنده به این نکته نیز اشاره میکند که نباید درباره رزق و روزی، تنها به عوامل مادی اعتماد کنیم. اعتقاد الهی به ما می گوید علاوه بر عوامل مادی به عوامل معنوی هم باید توجه داشت.
بریده ای از سخنان نویسنده در این بخش:
ایــن تفکّــر نظام ســرمایه داری اســت که می گویــد ســرمایه دار از تمام بهره های مادّی زندگی، هر چه قدر می تواند، اســتفاده کند... 
 
بخش چهارم: این بخش با عنوان «شرافت معرفت، به کار نیست» به تحلیل رابطه ی تحصیل و اشتغال زنان اختصاص دارد. نویسنده معتقد است که این تفکر که در کشور ما تحصیل مساوی با اشتغال است، تفکری اشتباه است. زیرا موجب میشود دختری که در رشته ای تحصیل میکند پس از اتمام تحصیلات توقع اشتغال حتی در رشته ای غیر از رشته و تخصص خود داشته باشد. از نظر نویسنده دخالت ندادن جنسیت در رشته های تحصیلی با این مدعا که منافی عدالت است یکی از بزرگترین مشکلات نظام آموزش عالی کشور ماست. 

بخش پنجم، با عنوان «اشتغال اشتغال و یک اشکال بزرگ»، آثار اشتغال زنان را در فضای کلی اشتغال، بویژه اشتغال مردان بررسی کرده است. در این بخش، نویسنده، نیاز زنان در برخی از شغل ها را غیر قابل انکار دانسته ولی از جهتی اشتغال زنان و اختلاط با مردان را دارای آسیب های اخلاقی میداند.

در قسمتی از بخش پنجم این کتاب می خوانیم: 
می دانیم که تأمین حداقلّی نیازهای اقتصادی یک فرزند، نقش به ســزایی در تربیــت او دارد و ناگفتــه پیداســت که بســیاری از پدران خانواده، به جهت کمبود فرصت شــغلی، از تأمین این اندازه از نیاز، عاجــز هســتند. آیا می دانید بســیاری از زنانی که بــرای زندگی بهتر به سر کار می روند در گرفتن این فرصت از مردانی که وظیفه ی اصلی آنها تأمین اقتصاد خانواده است، چه نقش بزرگی را ایفا می کنند؟ 

دانلود کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان 


جهت دانلود کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان شما می توانید با نصب نرم افزار فراکتاب و یا از طریق سایت فراکتاب، کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان را به صورت دیجیتال یا چاپی با تخفیف دریافت و مطالعه کنید. 

خرید کتاب های عباس ولدی

 برای مشاهده و خرید آثار محسن عباسی ولدی شامل انواع کتاب تربیت فرزند و کتاب روانشناسی ازدواج و... به فروشگاه اینترنتی فراکتاب مراجعه نمایید. لیست کتاب های محسن عباسی ولدی برای علاقه‌مندان به آثار این نویسنده‌ی توانای ایرانی در آنجا فراهم شده است. شما می توانید کتاب های مورد علاقه ی خود را از این نویسنده با بهترین قیمت در فراکتاب سفارش دهید و در سریع ترین زمان در محل دلخواه تحویل بگیرید

مشخصات کتاب آسمانی نشان، آسمانی بمان را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۲۳۵
موضوع: زنان- اشتغال
صفحات کتاب :
235
کنگره :
‏‫‭BP230/172‏‫‭‏‫‭/ع2آ5 1396‬‬
دیویی :
‏‫‭297/4831‬‬
کتابشناسی ملی :
4854382
شابک :
‫‭‭‭‭978-600-8031-38-3‬‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه آسمانی نشان، آسمانی بمان