امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
22,000
15%
ت 18,700
نظر شما چیست؟

کتاب عباس بابایی به روایت همسر شهید، نوشته ی علی مرج می باشد و توسط انتشارات روایت فتح به چاپ و نشر رسیده است.

معرفی کتاب عباس بابایی

در کتاب قطور تاریخ، فصل جدیدی به نام انقلاب اسلامی و به نام انسان نوشته شده است. این فصل از جنس بهار است،  ولی به رنگ سرخ نوشته شده است و خزانی به دنبال ندارد. این فصـل، داسـتان تجدید عهـد انسـان در روزهـای پایانی  تاریخ اسـت و برای همین با خون و اشک نوشته شده است؛ خونی که یک روز در این سرزمین بر خاک ریخته شد و اشکی  که روزی در وداع، گوشه چادری پنهان شد و روزی دیگر بر سر مزاری به خاک فرو شد و امروز باز هم جاری می شود تا یک بار دیگر گـرد و غبـار ناگریز زمـان را از چهـر ه سـرداران روزهای انتظار بشوید. 
در کتـاب قطـور تاریخ فصل جدیدی نوشـته شـده اسـت که سخت عاشقانه است.
مجموعه کتاب های «آسمان» که بر اساس مصاحبه با همسران شهدای نیروی هوایی نوشته شده و شامل خاطراتی زیبا از زندگی مشترک با شهدا است، مخاطبان را بیش از پیش با اخلاق و رفتار این الگوهای ماندگار آشنا می کند. کتاب عباس بابایی به روایت همسر شهید اولین اثر از این مجموعه است.

خلاصه کتاب عباس بابایی

پایت را کـه از زمیـن برگیـری، آسـمان راه هـای بی کرانش را نشـانت خواهد داد. تو را دربر خواهد گرفت و چونان امانتی  لطیـف بالا خواهـد برد. آن وحشـت گنـگ و بـدوی از ارتفاع و صفیـر گلوله هایی که بـا خود طنین مـرگ دارند دیگـر تو را نخواهند ترساند. در نگاهت آسمان و زمین به هم می پیوندند تا افق شـوند؛ جایی برای درآمدن و لاجرم غروب کردن و اگر غروب اینگونه خونین نباشد، چگونه آفتابِ هر صبح طلوعی تازه خواهد داشت؟ 
«عباس بابایـی» آخریـن پـروازش را عیـد قربان انجـام داد. همسـرش همان وقـت در مکه منتظـر آمدنش بـود. فرصت کمی مانده بود و مرد که از چند شـب پیـش تقریباً نخوابیده بود، کارهای زیادی داشت که باید انجام می داد.  
حقیقت همسـایه دیـوار به دیـوار مرگ بـود و مـرد حقیقت را یافته بود.
در کتاب عباس بابایی از روزهای کودکی عباس بابایی تا تحصیل و انتخاب شغل خلبانی و اعزام به آمریکا برای تکمیل تحصیلات و آموزش، خاطراتی نقل شده است. همسر شهید، خاطرات زندگی مشترک شان تا شهادت ایشان در روز عید قربان در سال 1366 را روایت می کند.

متن کتاب عباس بابایی

دیگر از لباس احـرام بیرون آمده بودیم. همان شـب در هتل مجلس ختم گرفته بودند. گفتند ختم شـهدای مکه اسـت.  من بی خبر از همه جا رفتم و شرکت  کردم. بی تاب بودم. مدام امام زمان (عج) را صدا می زدم. از او می خواستم تا صبر به من نداده نگذارد به ایران برگردم . 
جمعه شـب آقای اردسـتانی درِ اتاق مان را زد و گفت: «فردا  آماده باشـید، می خواهیم برگردیم تهـران.» گفتم: «چرا؟»  هنوز ده روز دیگر باید می ماندیم. گفت: «متوجه شده اند که کاروان ما نظامی اسـت و باید چند نفر، چند نفر با پروازهای   معمولی برگردیم. می دانید که اوضاع شلوغ است.» 
من هنوز خریدهایم را نکرده بودم. می خواستم برای عباس چوب مسواک و صندل بخرم. می توانست جای دمپایی آن ها را بپوشد. شنبه صبح رفتم خرید. آقای  اردستانی که آمده بود کمکم کند چشـم هایش سـرخ بود و هی الله اکبر می گفت.  چوب مسواک گیرم نیامد، صندل و چند تا چیز برای بچه ها خریدم و برگشتیم.
پروازمان تأخیر داشت. شـنبه شب در فرودگاه جده ماندیم. وقت شـام خوردن یکـی از همدوره ای های عباس در شـیراز  که دوسـت خانوادگی مان هم بود و حالا با خانمش همراه ما به تهران برمی گشتند، رو به من کرد و گفت: «یادتان  هست ...

زندگی نامه شهید عباس بابایی pdf

زندگینامه شهید عباس بابایی کوتاه و مختصر در ۵۰-۶۰ صفحه در این کتاب آماده است که پی دی اف آن را می‌توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان به مطالعه ی آن بپردازید. 

کتاب پرواز تا بی نهایت

این کتاب دیگری در مورد شهید عباس بابایی می باشد.

فداکاری شهید عباس بابایی

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با فعالیت‌­ها و اقدامات مؤثر متعددی از جمله حملات آفندی به تأسیسات، تجهیزات و ادوات زرهی دشمن در مناطق اشغالی و در عمق خاک عراق، پشتیبانی از نیروهای سطحی در زمین و دریا، جابجایی نیرو از دورترین نقاط کشور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب، تخلیه مجروحان، اسکورت ناوگان کشتی­های تجاری و نفتکش­‌ها در خلیج فارس و... توانست بدون هیچ ادعایی، با تقدیم صدها شهید در کنار شهدای دیگر ماموریت و وظیفه خطیر خود را نسبت به نظام اسلامی و سرزمین ایران اسلامی به خوبی انجام دهد.
شهید عباس بابایی از این قاعده مستثنا نیست.

خاطرات و زندگینامه شهید بابایی

کتاب های زیادی درباره این شهید بزرگوار نوشته شده و نویسندگان و ناشرانی نیز خاطرات ایشان را جمع آوری کرده اند.
از جمله کتاب عباس بابایی، دانلود کتاب من و عباس بابایی و ...

داستان شهید عباس بابایی برای کودکان

داستان ها و رشادت های این شهید بزرگوار را می توان به صورت قصه و داستانک برای کودکان تعریف کرد تا آن ها نیز با این قهرمانان ملی آشنا شوند.

مسئولیت های شهید عباس بابایی

مسئولیت‌های نظامی شهید عباس بابایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عباس بابایی به عنوان سرپرست انجمن اسلامی پایگاه هوایی انتخاب شد و به پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی مشغول شد. بابایی به دلیل تعهد و مدیریت اسلامی که داشت، در سال ۱۳۶۰ فرماندهی پایگاه هشتم هوایی را برعهده او گذاشتند.

جنگ عباس بابایی

در فیلم شوق پرواز جنگ هایی که شهید بابایی انجام داده اند به زیبایی نمایش داده شده است.

تحقیق در مورد شهید عباس بابایی

کتاب هایی که درباره ایشان نوشته شده است پس از تحقیق و مصاحبه با نزدیکان ایشان به نگارش درآمده است و منابع خوبی برای تحقیق در مورد شهید می باشد.

خرید کتاب عباس بابایی

علاوه بر دانلود کتاب عباس بابایی نسخه الکترونیک، نسخه چاپی این کتاب را با تخفیف از فراکتاب تهیه کنید.

خرید کتاب عباس بابایی مشخصات کتاب عباس بابایی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: علی مرج
تعداد صفحه: 63
موضوع: شهید عباس بابایی به روایت همسر
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
63
کنگره :
‏‫DSR1626‭ /ب23‏‫‬‭‭‮م‌‬4 1382 ‮الف‬‬
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
‎2‎3‎1‎5‎1‎7‎8
شابک :
978-964-7529-03-7
سال نشر :
1382

کتاب های مشابه عباس بابایی