امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید چاپی
110,000
10%
ت 99,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اقیانوس مشرق

 کتاب «اقیانوس مشرق» با نگاهی به زندگی امام رضا (ع) داستان زندگی فردی به نام «عمران بن داوود» را نقل می کند که در جستجوی آب حیات در بیابانی در مسیر خراسان گم می‌شود.  کتاب «اقیانوس مشرق» به قلم مجید پورولی کلشتری به نگارش در آمده و در انتشارات عهد مانا به چاپ رسیده است.

ابتدای داستان با شرح وضعیت عمران که از تشنگی و خستگی در حالتی بی رمق و وهم آلود در بیابان افتاده آغاز می شود. عمران تشنه است و خسته و مجروح از راه طولانی. ناگهان مردی را می بیند که «زانو می زند بالای سرش. دستش را آهسته زیر چانه عمران می گیرد و صورت عمران را بالا می آورد. عمران در بهت نگاهش می کند. مرد می گوید: آیا تو عِمران پسر داوودی؟»

«اقیانوس مشرق» در زمان حضور امام در طوس اتفاق می‌افتد، شخصیت اصلی داستان جوانی که به دنبال چشمه آب حیات است، در بیایانی گرفتار می‌آید و به عنایت امام رضا ع از بیابان نجات پیدا کرده و با پیرمردی از شیعیان امام آشنا می‌شود. در مسیری با پیرمرد همراه می‌شود و با او و دیگران درباره امام رضا علیه السلام و مسئله امامت گفت‌وگو می‌کند. ماجراها و حادثه‌هایی که در رمان اتفاق می‌افتد، گفت‌وگوها را زیبا کرده و آنها را از حالت تصنعی خارج کرده است. این رمان بر پایه کتب حدیثی معتبری چون کافی، ارشاد بنا شده است.

گزیده کتاب اقیانوس مشرق

بگو ببینم از کجای این برهوت می‌آیی که اسبی و شتری با تو نیست؟ آرام می‌گوید « از طرف علی‌بن‌موسی‌الرضا آمده‌ام.» با نوک انگشت پیشانی مرد را لمس می‌کند: «چگونه است که عرق پیشانی نداری؟» به لباس‌هایش خیره می‌شود: «و نَمی در لباس تو نیست، نه خسته‌ای و نه تشنه.» من قاصد علی بن موسی‌الرضا هستم...

کتابشناسی ملی :
4776139
شابک :
978-600-96907-7-0
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
208
کنگره :
‏‫PIR7992‭‬‭ /و4766‏‫‬‭‭‮الف‬7 1396
دیویی :
8فا3/62

کتاب های مشابه اقیانوس مشرق