کتاب از نو با تو جلد سوم

پرانتز باز پرانتز بسته: عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه‌های پیشگیری از آن

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
61,000
14%
ت 52,460
نظر شما چیست؟


کتاب پرانتز باز؛ پرانتز نبسته کتاب از نو با تو جلد سوم می‌باشد و عوامل تزلزل بیان خانواده و راهکارهای پیشگیری از طلاق را معرفی مینماید. این کتاب توسط حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی به نگارش در آمده و انتشارات آیین فطرت آن را به چاپ رسانده است.

خلاصه کتاب از نو با تو جلد سوم

جلد سوم با نام (پرانتز باز؛ پرانتز نبسته) درباره توجه به اصول اخلاقی بحث میکند، اصولی که اگر به آن ها توجه نشود، بنیان خانواده تضعیف شده و زمینه ساز طلاق میشود. همانطور که از نام کتاب پیدا است؛ گاهی باید برای بهتر شدن زندگی هایمان معترف به عیوب خود شویم. چرا که قطعا، عیوب ما در زندگی مشترکمان، تاثیر گذار است.
 کتاب پرانتز باز؛ پرانتز نبسته از سه بخش تشکیل شده که شامل: 

بخش اول: تیشۀ زیبایی (حجاب) زن و مرد؛ حجاب، مگر کسانی که به حجاب پایبند نیستند، زندگی عاشقانه ندارند؟ پرسش های شما

بخش دوم: پتک اختلاط (طلاق و رعایت حریم میان زن و مرد) عدم تشویق دین به اختلاط بدون گناه، نهی شدید از اختلاط های موجب گناه، اختلاط هایی که حکم خلوت را دارند، جرئت در بیان احکام دین، پرسش های شما

بخش سوم: تیغ نگاه (مدیریت نگاه) نگاه و راهبری عقل، نگاه و راهبری دل، راه های مراقبت از نگاه، پرسش های شما، است.

متن کتاب از نو با تو جلد سوم

چرا برخی فکر می کنند نامحرمان فامیل و یا دوست و آشنا، با نامحرمان دیگر، فرق میکنند؟ این نگرش از کجا پیدا شده؟ آیا در فرهنگ دینی هم نامحرم و نامحرم تر داریم؟! ما که در جایی از معارف دینی ندیدیم. 

اگر شما پیدا کردید، ما را هم خبر کنید. چقدر باید در مشاوره های خودمان بشنویم که مرد و زنی که هر دو همسر دارند و با هم نامحرم هستند، به یکدیگر دل بسته اند. ریشه یابی که میکنیم، به دو ریشۀ عمده میرسیم: اول، بی اعتنایی به حدود ارتباطی محرم و نامحرم در نشست و برخاست های دوستانه یا فامیلی. دوم، اعتماد بیش از اندازه به خود.
نقطه آغاز، مردم هستند. حرکت های فرهنگی باید از دل مردم بجوشد. مردم نباید منتظر بمانند، منتظر ماندن برای اینکه یک نفر دیگر، کاری را انجام دهد، یک بیماری فرهنگی و اجتماعی است. بیماری خطرناکی هم هست. در حرکت های فرهنگی، حتی نباید منتظر مسوولان ماند. این به معنای مسوولیت نداشتن متولیان فرهنگی نیست. حتی به این معنا نیست که خطاب به مسوولان فرهنگی، حرفی نباید زد و درخواستی نباید داشت. ما میگوییم نباید منتظر ماند. در چند سال گذشته، هجمه بی امانی توسط دشمن انجام گرفته و مواضع راهبردی ما را در مسئله‌ فرهنگ، مورد هدف قرار داده که یکی از آن مواضع، سبک زندگی است و در سبک زندگی نا گفته پیداست که لازمه مدارا، برخورد نرم خویانه و سازگارانه است که به آن، رفق گفته میشود. کسی که بنای مدارا با همسرش را دارد، باید رفق و سازگاری را سرلوحه خود قرار دهد؛ چرا که بدون رفق، مدارا معنا نمایید.  

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم  

با توجه به آمار چشمگیر طلاق که میتوان گفت از مرز هشدار عبور کرده و به مرز بحران رسیده، باید زوجین سواد و آگاهی خود را نسبت به زندگی مشترک و پیوند مقدس ازدواج بالا ببرند؛ از این رو خواندن این کتاب تمامی زوجین توصیه میشود، تا با توجه به مهارت های آن بتوانند از پس مسائل و مشکلات زندگی راحت تر بربیایند و همچنین به مجرد هایی که قرار است بزودی ازدواج کنند، تا با توجه به آموزه های کتاب زندگی، خوب و شیرینی را شروع کنند.

توضیحات کتاب از نو با تو جلد سوم

ازدواج، امری مهم و حیاتی برای بقا و تکامل بشریت است. حالا ما باید در رابطه با این امر مهم اطلاعاتی را بدست بیاوریم. مجموعه چهار جلدی از نو با تو نوشته حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی مجموعه است که به ما، راهکار هایی برای بهتر زیستن میدهد؛ این مجموعه حاصل ۱۰۶ قسمت از برنامه رادیویی (رادیو پرسمان خانواده) در رادیو معارف است، این برنامه با مشارکت جدی و تاثیر گذار شنوندگان توانست، دلایل طلاق را به صورت زیر لایه ای بررسی نماید. 

درباره نویسنده 

حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی متولد سال (۱۳۵۵) و فارغ التحصیل دیپلم ریاضی از دبیرستان شهدای کرج است. ایشان در پاییز سال ۷۳ در قم دروس حوزه علمیه را شروع کرده و دارای مدرک سطح سه کارشناسی ارشد از رشته فقه واصول هستند.ایشان نویسنده مجموعه های دیگری مثل: ریحانه خدا، تا ساحل آرامش و نیم دیگر ما نیز هستند.

مشخصات کتاب پرانتز باز پرانتز بسته در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 224
موضوع: جنبه اجتماعی روابط زن و مرد

صفحات کتاب :
356
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ666/4‏‫‬‮‭‏‫‬‮‭/ع16پ4 1396
دیویی :
‏‫‮‭306/850955
کتابشناسی ملی :
4759075
شابک :
978-600-8031-27-7
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه از نو با تو جلد 3: پرانتز باز پرانتز بسته