امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
خرید چاپی
50,000
15%
ت 42,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیست سال و سه روز

کتاب بیست سال و سه روز، داستان زندگی شهید مصطفی موسوی, جوان ترین شهید ایرانی مدافع حرم می باشد. مجموعه کتاب های مدافعان حرم، صحنه ای است که در آن، ناگفته های حیات سرمدی ایثارگران فرازمینی در منظر مخاطبان به نمایش درآمده تا تأکیدی باشد بر اینکه همیشه پرچم دارانی هستند که بیرق حقانیت اسلام ناب محمدی (ص) را تحت زعامت سلاله ای از تبار درخشان ولایت، به هر قیمتی بر دوش کشند. 

و این زمان، زمان تفوق اسلام بر کفر جهانی است.  شهید سید مصطفی موسوی عاشق موسیقی بود؛ هم پاپ و هم سنتی. اگر با بچه های فامیل جمع می شدند می زدند به دل جاده و می رفتند سفر، گاهی قلیان هم می کشید؛ اما نماز اول وقتش هیچ وقت ترک نمی شد.

هر پنج شنبه بهشت زهرا می رفت. هم سر خاک خسرو شکیبایی و پیمان ابدی، هم سر خاک شهید پلارک و شهدای گمنام... .

گزیده کتاب بیست سال و سه روز

تکان های ماشین به خودش آورد. جاده پستی و بلندی داشت و سرعت ماشین هم دست اندازها را بیشتر نشان میداد. نگاهی به عقب ماشین کرد. دید یکی از مجروحین درحال افتادن است. به راننده گفت: «بزن رو ترمز » پرید پایین و رفت پشت تویوتا و مجروح را کشید توی ماشین و همانجا نشست. ماشین که راه افتاد، چراغ قوهاش را روشن کرد. 

چهره مجروح را که دید، گلویش خشک شد. نگاهش روی صورت و گردن خون آلودش ماند. دیگر تحمل دیدنش را نداشت. مجروح را کشید در بغلش و محکم به خودش چسباند. هنوز بدنش گرم بود و صدای خرخر ضعیفی به گوشش میرسید. توی گوشش گفت: «سیدمصطفی، تحمل کن. چیزی تا بهداری نمونده. الآن می رسیم. الآن می رسیم. تحمل کن. » به بهداری که رسیدند، سریع از ماشین پیاده شد و سیدمصطفی را روی برانکارد گذاشت و سمت تختی که نزدیک درِ بیمارستان بود، برد. تا سیدمصطفی را روی تخت خواباند، چند پرستار بالای سرش آمدند. یکی خون روی گردنش را پاک می کرد و دیگری آمپول می زد.

نمی توانست چشم از گلوی پاره شدهٔ سیدمصطفی بردارد. ترکش خمپاره گلویش را دریده بود. دکتر تا بالاسر سیدمصطفی رسید، معاینه را شروع کرد؛ اما معاینه اش زیاد طول نکشید. نگاهی به او کرد و گفت: «شهید شده. »

صفحات کتاب :
216
کنگره :
‏‫BP52/66‭‬‭‬ ‭/م76‭خ2 1397‬
دیویی :
‏‫‭297/998‬‬
کتابشناسی ملی :
5151107
شابک :
978-600-33011-2-2
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه بیست سال و سه روز