امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,900
خرید چاپی
55,000
10%
ت 49,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ادب عاشقی

کتاب ادب عاشقی حاوی نکات معرفتی کاربردی برای رعایت آداب حضور در مجالس اهل بیت(ع) به خصوص در ماه های محرم و صفر می باشد.

کتاب ادب عاشقی با موضوع «آداب حضور در مجالس اهل بیت(ع)» برگرفته از نکات معرفتی و کاربردی مدرس برجسته حوزه علمیه قم و خطیب ارجمند؛ استاد محمدرضا عابدینی در جلسات متعدد سخنرانی در مجالس حسینی و هیأت های دانشجویی و... است که به اهتمام هسته های احیاء امر و منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام و توسط علی جعفری هرستانی گردآوری و تدوین گردیده و مرحله به مرحله توسط استاد عابدینی تکمیل و تأیید شده است.

 کتاب ادب عاشقی در ده فصل، در بر دارنده آداب مقدّماتی حضور در مجالس اهل بیت علیهم السلام، آداب معرفتی مجالس اهل بیت و نکات کاربردی فردی، جمعی، تشکیلاتی و تمدنی در این زمینه است.

به بیان نویسنده این کتاب، ادب عاشقی ادب ارتباط با اهل بیت علیهم السلام و ادب محبّت به ایشان در مجالس اهل بیت علیهم السلام است و ما با توجه و محبت مان به اهل بیت علیهم السلام، ظرف دریافت محبت و توجه ایشان می شویم؛ لذا هر چقدر با توجه بیشتر و ادب بیشتر در این مجالس حاضر شویم، در وجود ما این اثر را خواهد گذاشت که توجه و محبت اهل بیت علیهم السلام را با خود داشته باشیم و اگر این ادب حضور و توجه نباشد، خودمان را از رحمت و محبت ایشان محروم ساخته ایم.

 این محرومیت حقیقتاً محرومیتی عظیم است که خسران ابدی را در پی دارد و چقدر انسان باید کاهل باشد که خود را از چنین توجهی، که نظر رحمتِ رحیمیه ی حق تعالی است، محروم سازد! ما خود را در حجاب قرار داده و محروم ساخته ایم و خود این محجوب بودن، بی اعتنایی و بی ادبی به ساحت مقدس ایشان است.

گزیده کتاب ادب عاشقی

برپایی مجالس اهل بیت(ع) سیره برجای مانده خود ایشان برای زنده نگاه داشتن قیام امام حسین(ع) و احیای امر و ولایت ایشان در جامعه اسلامی و زمینه سازی برای فرج ایشان است. خود حضرات معصومین(ع) تأکید فرموده اند که «تَزَاوَرُوا وَ تَلَاقَوْا وَ تَذَاکَرُوا أَمْرَنَا وَ أَحْیُوهُ»  با یکدیگر رفت و آمد داشته باشید و امر ما اهل بیت را یاد آوری کنید و به ما توجّه کنید و امر ما را در مجالس و ملاقات با یکدیگر زنده نگه دارید. 

برپایی مجالس اهل بیت(ع) و ذکر مصائب امام حسین(ع)، سیره خود امامان معصوم(ع) بوده است. این سیره علاوه برآنکه قبل از شهادت امام حسین(ع) و از زمان خود پیامبر اکرم(ص) و بلکه انبیای پیشین وجود داشته است، به طور خاصّ پس از واقعه کربلا مورد توجّه ویژه اهل بیت(ع) قرار گرفته است. خطبه خوانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در مجلس یزید، گریه های مکرّر امام سجاد(ع) و بازماندگان کربلا بر واقعه عاشورا نمونه هایی از این سنّت ذکر مصیبت است.  


صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫‬‮‭BP262‏‫‬‮‭‭
دیویی :
297/76
کتابشناسی ملی :
5807947
شابک :
‫‭978-600-441-102-8‬‭‮‬‬‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ادب عاشقی