دانلودو خرید کتاب در هاله ای از غبار

یادواره سی امین سالگرد اسارت سردار جاوید نشان حاج احمد متوسلیان و سه یار همراهش

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در هاله ای از غبار

کتاب در هاله ای از غبار زندگی احمد متوسلیان از دوران کودکی تا زمان اسارتش در چهاردم تیرماه سال 1361 را روایت میکند، احمد متوسلیان در این سال توسط نیروهای صهیونیست در لبنان به اسارت درآمد و تا به امروز خبری از او نیست.

در هاله ای از غبار به قلم گل علی بابایی(نویسنده کتاب) و به صورت راوی محور نوشته شده است.

در نگارش این کتاب تلاش شده است تا با افرادی صحبت شود که تا به حال کمتر از حاج احمد متوسلیان سخن گفته اند.
مانند منصور کوچک محسنی، صیف الله منتظری و محسن رفیق دوست و برخی از اعضای خانواده وی که خاطرات جدیدی را بیان می‌کنند.

همچنین کتاب دارای 47 صفحه مصور از 80 عکس به همراه شرح این تصاویر می‌باشد که جذابیت اثر را برای خواننده دو چندان میکند؛ خواننده با دیدن این تصاویر و خواندن این شرح می‌تواند به راحتی به ماجرای داستان پی ببرد.

«کتاب هاله ای از غبار» اولین کتاب از مجموعه کتاب های 27 در 27 است که به روایت زندگی و خاطرات بیست و هفت فرمانده از فرمانده هان لشکر 27 محمد رسول الله می پردازد.

 

کتاب در هاله ای از غبار، روایت زندگی احمد متوسلیان

 

درباره کتاب در هاله ای از غبار

در قسمتی از این کتاب به درگیری‌های کردستان و عزیمت به جنوب کشور و شهر اهواز می‌پردازد که بعد از عملیات بیت‌المقدس، تاریخ زندگی احمد متوسلیان با رفتن به سوریه و لبنان رنگ و بوی دیگری می‌گیرد.
علاوه بر مشکلاتی که در این کشور با آنها روبرو می‌شود، مسیر زندگی‌اش به شکل دیگری که به بیان نویسنده از قبل از آن اطلاع داشته، رقم می‌خورد و با ربوده شدن او و 3 نفر از افراد همراهش، سرنوشتی نامعلوم را برای او رقم می‌زند.

این اثر را می توان اولین کتابی دانست که به صورت کامل و مجزا به بازگویی زندگی حاج احمد متوسلیان پرداخته است، ولی باز هم نمی توان گفت که در این راستا حق مطلب ادا شد.
چرا که ابعاد شخصیتی این سردار سپاه به خوبی واکاوی و بیان نشده و بهتر بود در کنار وقایعی که از زندگی متوسلیان و حضورش در جبهه جنگ بیان شده، خاطرات پیش از انقلاب و دوران دانشجویی او بیشتر مورد کنکاش و واکاوی قرار می گرفت.

با وجود این، «کتاب در هاله ای از غبار» مستند تحقیقی و سرگذشت پژوهی است و اسناد، روایات و گفته های اطرافیان و نزدیکان متوسلیان را شامل می شود، به گونه ای که هرکس درباره ایشان خاطره یا حرفی داشته در این کتاب از آن استفاده شده است.

کتاب در هاله ای از غبار از گل علی بابایی اولین کتاب از مجموعه کتاب 27 در 27 است که به زندگی احمدمتوسلیان یکی از 27 فرمانده از فرمانده هان لشکر 27 محمد رسول الله میپردازد.
برای تهیه و دانلود کتاب می‌توانید از طریق لینک «دریافت از فراکتاب» اقدام کنید.

 

بخشی از متن کتاب در هاله ای از غبار

پس از کش و قوس‌های فراوان و تشکیل جلسات متعدد، سرانجام در شامگاه شنبه هفدهم بهمن 1360 تیپ 27 محمد رسول‌الله (ص)به فرماندهی احمد متوسّلیان تأسیس شد و محل استقرار آن هم پادگان دوکوهه در هفت کیلومتری شمال اندیمشک تعیین گردید. هم‌چنین محمود شهبازی به عنوان جانشین فرماندهی و محمدابراهیم همّت به عنوان رئیس ستاد تیپ انتخاب شدند.
به رغم کمبود شدید امکانات لجستیکی، تسلیحاتی و نیروی انسانی ، احمد متوسلیان در کمتر از چهل روز توانست 9 گردان رزمی و کلیه‌ی واحدهای ستادی تیپ را آماده‌ی عملیات کند. متوسلیان نسبت به امر آموزش دقیق بسیجیان، حساسیت فوق‌العاده‌ای _ ناشی از تجربیات حاصل از عملیات محمد رسول‌الله (ص) _از خود نشان می‌داد .....

 

کتاب در هاله ای از غبار مناسب چه کسانی است؟

احمد متوسلیان یکی از چهره های شناخته شده و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران است، اگر به خواندن روایاتی از زندگی این شخص بزرگوار علاقه‌مندید این کتاب می‌توانید یک منبع خوب و کامل برای شما باشد.

 

دانلود و خرید کتاب در هاله ای از غبار PDF

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf در هاله ای از غبار فراهم شده است و شما می توانید این اثر را از طریق وب سایت و اپلیکیشن دانلود و خریداری کنید.

صفحات کتاب :
207
کنگره :
DSR1626‭‬ ‭/م25‏‫‬‭ب۲ 1393
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
2819317
شابک :
978-600-93225-0-3
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه در هاله ای از غبار