1 / 3

هک زندگی

چگونه با اجرای حکت های 14 گانه، چندین سال از زندگی جلو بیفتیم

موضوعات


دانلود کتاب هک زندگی

نوع محصول: کتاب‌الکترونیکی
حجم دانلود: 3.4 مگا بایت
صفحات کتاب : 120
15,000 تومان
افزودن به سبد خرید

خلاصه اثر

کتاب هک زندگی (حکمت های 14 گانه) نوشته ی حسین شیرمحمدی، اطلاعات و منابعی را به اشتراک خواهد گذاشت که تماما از جنس خرد و حکمت است و نه تکنیک و ترفند، تا شما راه و مسیر درست زندگی خود را دریابید.

تفاوت اصلی خرد با تکنیک در کهنه و تکراری نشدن خرد است، خرد همیشه و در هر موقعیتی راهگشا و جوابگوی شماست و در میان کلیه فرهنگ ها و انسان ها مقبول و مورد پذیرش است. اما تکنیک و ترفند اینطور نیست امکان دارد گاهی جواب دهد و گاهی نتیجه بخش نباشد. تکنیک ها بستگی به روش اجرا و فرد مقابل دارند ولی آموزه های خرد گونه، این طور نیستند. شما باید تکنیک های فراوانی بلد باشید تا در هر موقعیتی یکی از آن ها را استفاده کنید اما خرد اندک اما بسیار عمیق است.

جالب است بدانید که تکنیک ها خود نیز از خرد متولد می شوند، با این حال چرا آب را از سرچشمه نخوریم. چرا نباید در آب های عمیق تر شنا کرد؟! شاید پاسخ این باشد که دانایی می گذرد اما فرزانگی (خرد و حکمت) ماندگار است. قطعا نقطه کمال هر اطلاعات و دانشی، رسیدن به خرد و حکمت خواهد بود.

بگذارید تا با یک مثال موضوع را بشکافیم. در مباحث مشتری مداری، اگر شما مردم را عمیقا درک کرده و قلباً عاشق آن ها باشید شما فردی خردمند به شمار می آیید. ولی اگر با ترفند «حسن جویی» با مشتریان خود رفتار کنید و در همه ی مواقع «لبخند» بر لبان خود داشته باشید، اما این حسن جویی و لبخند، مصنوعی بوده و به قصد فروش کالای تان باشد، شما تکنیکالی رفتار کرده اید.

حسین شیرمحمدی در کتاب حاضر با تمرکز بر نکات مهمی مثل شکرگزاری، شادی، اهمیت گرایی، کار عمیق، تفکر و شفایت می خواهد تا 14 آموزه که تماما از جنس خرد است را معرفی و درباره هرکدام توضیحاتی ارائه دهد. این 14 آموزه گلچین شده آگاهی های متعددی است که درباره شان خوانده ، نوشته و آزموده است.

در بخشی از کتاب هک زندگی (حکمت های 14 گانه) می خوانیم:

اولین بار در یکی از سمینارهای تغییر و تحول فردی با مفهوم شکرگزاری آشنا شدم. در آن کلاس استاد از ما خواست هر شب بابت پنج مورد از داشته ها یا اتفاقات مثبت روزانه خدا را شکر کنیم و حتماً آن را در دفترچه شکرگزاری مکتوب کنیم. انجام این تمرین دیدگاه من را به شکرگزاری عوض کرد.

تا زمانی که این تمرین را انجام ندهید به قدرت آن در ایجاد احساس خوب پی نمی برید. از آن موقع به بعد همیشه و هر شب این تمرین را انجام می دهم، این کار باعث می شود تا تمرکزتان را از موارد ناخوشایند و منفی روزانه زندگی تان برداشته و فقط به جنبه های مثبت زندگی تان توجه کنید. همچنین به طرز باور نکردنی ای با انجام این تمرین اتفاقات مثبت بیشتری را به سمت زندگی تان جذب می کنید.

با انجام این تمرین شما به یک مغناطیس اتفاقات مثبت تبدیل می شوید و نگاهتان بیشتر دنبال جنبه های مثبت زندگی است تا بابت آن سپاسگزار باشید و جالب اینکه هرروز موارد بیشتری پیدا می کنید تا در دفترتان ثبت کنید و خودتان از حجم زیاد اتفاقات مثبت شگفت زده می شوید.

این تمرین بسیار ساده است و همین سادگی آن باعث می شود خیلی ها آن را انجام ندهند. باور غلطی که وجود دارد این است که گاهی فکر می کنیم مشکلات ما راه حل های پیچیده ای دارند و اگر شخصی راه حل پیچیده ارائه کند، حتماً خیلی باسواد است و حتماً این راه حل برایمان مفید خواهد بود.

خواهش می کنم گول سادگی این تمرین را نخورید و همین الان دفتری را برداشته و برچسب «دفترچه شکرگزاری» را روی آن چسبانده و همین امشب با قید تاریخ، شروع به نوشتن شکرگزاری نمایید و بازهم تأکید می کنم، فقط 3 ماه این کار را ادامه دهید؛ قول می دهم نتایج این تمرین شما را مبهوت خواهد کرد.

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

صفحات کتاب : 120

کنگره : ‏‫‭BF637‬‬

دیویی : ‏‫‬‬‮‭158/1

کتابشناسی ملی : 5772187

شابک : ‏‫‭978-622-215-431-8‬‬

سال نشر : 1398

فهرست

بخش 1: خوشبختی شما
حکمت شماره 1: احساس خوب good feeling
حکمت شماره 2: سپاسگزاری thanksgiving
حکمت شماره 3: شادی happiness
بخش 2: برای بیزینس شما
حکمت شماره 4: فکر کردن think
حکمت شماره 5: شفافیت transparency
حکمت شماره 6: اهمیت گرایی essentialism
حکمت شماره 7: آغازگری initiation
حکمت شماره 8: انجام دادن do
حکمت شماره 9: کار عمیق deep work
حکمت شماره 10: کوچینگ coaching
بخش 3: برای شتاب شما
حکمت شماره 11: مینیمالیسم minimalism
حکمت شماره 12: خودآموزی self learning
حکمت شماره 13: قدرت کلام the power of spoken word
حکمت شماره 14: معجزه نوشتن the magic of writhing

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات