کتاب انسان 250 ساله حلقه دوم

بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین ( ع )

امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
85,000
14%
ت 73,100

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب انسان ۲۵۰ ساله، بیانات مقام معظم رهبری درباره ی زندگی سیاسی_مبارزاتی ائمه معصومین علیه السلام می باشد و توسط موسسه ایمان جهادی (صهبا) منتشر شده است.



معرفی کتاب انسان ۲۵۰ ساله حلقه دوم


این کتاب حاوی بیانات مهم و مبسوط مقام معظم رهبری در دومین کنگره جهانی امام رضا علیه السلام _مرداد۱۳۶۵_ درباره عنصر جهاد و مبارزه سیاسی در زندگی ائمه علیهم السلام و طرح عنوان کلیدیِ «انسان ۰۵۲ ساله» که تصویرگر حرکت یکپارچه و پیوسته ائمه به سوی مقصدی واحد است.
در این باره مقام عظمای ولایت می فرمایند: «غربت ائمه علیهم السلام به دوران زندگی این بزرگواران منتهی نشد، بلکه در طول قرن ها، عدم توجه به ابعاد مهم و شاید اصلی از زندگی این بزرگواران، غربت تاریخی آنها را استمرار بخشید. یقینا ًکتاب ها و نوشته ها در طول این قرون، از ارزش بی نظیری برخوردارند، زیرا توانسته اند مجموعه ای از روایاتی را که در باب زندگی این بزرگواران هست، برای آیندگان یادگار بگذارند. لکن عنصرِ «مبارزه سیاسیِ حادّ»، که خطِ ممتد زندگی ائمه هدی علیهم السلام را در طول ۲۵۰ سال تشکیل می دهد، در لابه لای روایات و احادیث و شرح حال های ناظر به جنبه های علمی و معنوی، گم شده.... بنده شخصا ًعلاقه ای به این بعُد و جانب از زندگی ائمه علیهم السلام پیدا کردم، و بد نیست این را عرض کنم که اول بار این فکر برای بنده در سال ۱۳۵۰ و در دوران محنت بار ِیک امتحان و ابتلای دشوار پیدا شد... این بزرگواران یک واحدند، یک شخصیتند. شک نمی شود کرد که هدف و جهت آنها یکی است.


پس ما به جای اینکه بیاییم زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام را جدا و زندگی امام حسین علیه السلام را جدا و زندگی امام سجاد علیه السلام را جدا تحلیل کنیم _احیانا ًدر دام این اشتباه خطرناک بیفتیم که سیره این سه امام به خاطر اختاف ظاهری با هم متعارض و مخالفند_ باید یک انسانی را فرض کنیم که ۲۵۰ سال عمر کرده، و در سال یازدهم هجرت قدم در یک راهی گذاشته و تا سال دویست وشصت هجری این راه را طی کرده.»

از ویژگی های منحصر فرد کتاب انسان ۲۵۰ ساله این است که؛ به طور کلی مطالب این کتاب برگرفته از سخنرانی ها و متون دست نویس مقام معظم رهبری است، لذا متن کتاب در بخش هایی که به طور مستقیم از قلم معظم له استفاده شده، نسبت به سایر بخش ها که بیانات شفاهی ایشان است، مستلزم تأمل بیشتری از سوی خواننده محترم است.



خلاصه کتاب انسان ۲۵۰ ساله حلقه دوم


محتوای کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیلِ تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل گرا به زندگی هریک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می کردند ارائه می دهد.
این کتاب شامل هفده فصل است که نحوه چینش عناوین فصل ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه از دوران پیامبر اعظم تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری می باشد؛ که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. در اولین فصل مروری گذرا بر زندگی سیاسی پیامبر اسام شده؛ که توجه به وقایع این دوران به عنوانِ آینه ای تمام نما از کل زندگی ائمه و میزان و ماکی برای شناخت حرکت جریان اصیل اسام طی ۲۵۰ سال، در ابتدا ضروری می نماید. سه فصل از این کتاب، تبیین کننده شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه اسامی به ویژه پس از حادثه عاشورا تا دوره امامت امام صادق است. اطلاع از این شرایط، به درک بهتر حرکت انسان ۲۵۰ ساله در این برهه زمانی حساس کمک فراوانی می کند.
همان طور که مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: «اینی که می گویم ائمه، یعنی همه ائمه، از امیرالمؤمنین تا امام عسکری علیهم السلام. بنده بارها گفتم زندگی ائمه علیهم السلام را که ۲۵۰ سال طول کشیده، زندگی یک انسان به حساب بیاوریم، یک انسان ۲۵۰ ساله؛ از هم جدا نیستند «کلُهُّم نورٌ واحد». هر کدام از اینها که یک حرفی زدند، این حرف در حقیقت از زبان آن دیگران هم هست.


هر کدام از اینها که یک کاری انجام داده اند، این در حقیقت کار آن دیگران هم هست. یک انسانی که ۲۵۰ سال گویی عمر کرده است. تمام کارهای ائمه در طول این ۲۵۰ سال کار یک انسان با یک هدف، با یک نیت و با تاکتیک های مختلف است. ائمه علیهم السلام وقتی که احساس کردند که اسلام رو به غربت افتاد و جامعه اسلامی تشکیل نشد، چند هدف را اهداف اصولی خود قرار دادند. یکی «تبیین اسلام به شکل درست»....»


متن کتاب انسان 250 ساله حلقه دوم



متن انسان 250 ساله حلقه دوم


برشی از متن کتاب انسان ۲۵۰ ساله حلقه دوم


هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفار مکه نبود؛ مسئله، مسئلة جهانی بود. پیامبر اکرم این هدف را دنبال می کرد که هرجا زمینه مساعد بود، بذر اندیشه و عقیده را بپاشد؛ با این امید که در زمان مساعد، این بذر سبز خواهد شد.


هدف این بود که پیام آزادی و بیداری و خوشبختی انسان به همة دل ها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکان پذیر نبود؛ لذا پیغمبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را به وجود آورد. اینکه چقدر بتوانند آن را ادامه دهند و بعدی ها چقدر بتوانند خودشان را به آن نزدیک کنند، بسته به همت آنهاست. پیغمبر نمونه را می سازد و به همة بشریت و تاریخ ارائه می کند. نظامی که پیغمبر ساخت، شاخص های گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته تر است. شاخص اول، ایمان و معنویت است.


انگیزه و موتور پیش برندة حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمة دل و فکر مردم می جوشد و دست و بازو و پا و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در می آورد. پس شاخص اول، دمیدن و تقویت روح ایمان و معنویت و دادن اعتقاد و اندیشة درست به افراد است، که پیغمبر این را از مکه شروع کرد و در مدینه پرچمش را با قدرت بالا برد.
شاخص دوم، قسط و عدل است....


انسان 250 ساله


انسان ۲۵۰ ساله pdf


خلاصه کتاب انسان ۲۵۰ ساله pdf در فراکتاب موجود نمی باشد. اما کتاب چاپی آن را با تخفیف می توانید سفارش دهید.


سوالات کتاب انسان ۲۵۰ ساله


کتاب انسان ۲۵۰ ساله دارای غنای کامل در عرصه زندگی سیاسی_مبارزاتی ائمه اطهار بوده و به همین جهت منبع کامل و متقنی برای دروس دانشگاهی و حوزوی قرار گرفته و در دانشگاه ها و حوزه های علمیه تدریس می شود. همچنین منبع بسیاری از مسابقات فرهنگی به مناسبت های مختلف قرار گرفته و خواهد گرفت. از این رو نمونه سوالات و پاسخ های فراوانی برای آن تهیه شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.


کتاب انسان ۲۵۰ ساله حلقه اول


به علت زیاد بودن حجم سخنرانی ها و بیانات معظم له در این باب، دست اندرکاران انتشارات صهبا بر آن شدند تا کتاب را به سه حلقه تقسیم بندی کنند تا مخاطب و خواننده بهره بهتری از آن ببرند. مباحث انسان ۲۵۰ ساله با توحه به سطح مخاطب در سه سطح حلقه اول، دوم و سوم تعریف شد. حلقه اول: با محوریت کتاب انسان ۲۵۰ ساله (متن منتشر شده در سال ۱۳۹۰ش)، برای دانش آموزان و نوجوانان تنظیم شد. این حلقه مشتمل بر مثال‌های تصویری است.


خرید کتاب انسان ۲۵۰ ساله


برای خرید نسخه چاپی انسان ۲۵۰ ساله می توانید از طریق سایت یا نرم افزار فراکتاب اقدام به سفارش و خرید کنید و از خواندن آن لذت ببرید. البته به مدتی کوتاهی، فراکتاب در حال انبار گردانی می باشد و بزودی کتاب در مجموعه فراکتاب موجود خواهد شد.


خرید کتاب انسان 250 ساله حلقه دوم


کتاب صوتی انسان ۲۵۰ ساله


انسان 250 ساله pdf و بصورت صوتی آن در فراکتاب موجود نمی باشد.


مشخصات کتاب انسان 250 ساله حلقه دوم در جدول زیر آورده شده است:
































مشخصات
ناشر:موسسه ایمان جهادی (صهبا)
نویسنده:مقام معظم رهبری حفظ الله
زبان:فارسی
تعداد صفحه:423
موضوع:بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین (ع)
قالب:چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
423
کنگره :
‏‫‭DSR1692‭‬‭‭‬
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
5879067
شابک :
978-600-6275-21-5
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه انسان 250 ساله حلقه دوم