کتاب یادداشت های انقلابی یک روستایی (جلد اول) pdf

از روستای کهنک تا آزادی خرمشهر

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟
کتاب یادداشت های انقلابی یک روستایی (جلد اول) نوشته علیرضا زواره و خاطرات اوست از دوران کودکی تا آزادی غرورآفرین خرمشهر.

گزیده ای از کتاب یادداشت های انقلابی یک روستایی (جلد اول):

بعضی آدم ها مثل خود انقلابند، انقلابی که در تنهایی و مظلومیت آغاز شد. از همه طرف به محاصره درآمد بارها وبارها به زمین کوبیده شد اما ناامید نگردید، دست به زانوی خود گرفت، برخاست، خیلی زود به رشد و بالندگی رسید و امروز در چهلمین سال تولد خود به چنان قدرتی رسیده که چشم ابر قدرت ها را به خود خیره کرده است.

بچه های انقلاب هم غالبا مثل خود انقلاب بودند. غالبا بچه های مستضعف روستا و یا جنوب شهر زمانی زیر یوق خان ها و سرمایه دارها له می شدند. جرقه ی امیدی که امام خمینی(ره) در دل هایشان کاشت، چنان جرات و جسارتی به ان ها داد که درفش ها را با مشت و تانک ها را با تن پاسخ داده، در برابر ابر قدرت ها مقاومت کردند.

دکتر علیرضا زواره یکی از آن مردان مقاوم انقلابی است که در سیر حرکت انقلابی خود را از روستا آغاز کرد، فراز و نشیب سخت انقلاب، جهاد سازندگی، دفاع مقدس، لبنان، سنگرهای سازندگی بعد از جنگ، تا کرسی استادی دانشگاه را طی کرد و امروز که در دوران میانسالی، جراحت های ناشی از دوران دفاع مقدس او را شکسته تر از دیروز نشان می دهد، همچنان با شور و نشاط و مهارت جا مانده از دهه 60 در او موج می زند.

کتاب یادداشت های انقلابی یک روستایی (جلد اول) ماحصل یک دوره طولانی مدت یاداشت نویسی این کهنه مرد انقلابی و جهادی است که شما را با تاریخ و وقایع چهار دهه از انقلاب آشنا می کند.

در کتاب یادداشت های انقلابی یک روستایی می خوانیم:
من فرزند پدر با آن خصوصیات و مادر شیر زنی با این خصوصیات هستم.یعنی فرزند سکه ای که دو رویش نقش های متفاوتی دارد و معجونی از دو فرهنگ شجاعت و قدرت همراه با ملاطفت، خشم و سکوت، عزت و متانت همراه با مقاومت و سر سختی ، صبوری همراه با اقتدار و صلابت، ایثار همراه با سازش پذیری و سخت کوشی همراه با قناعت و تحمل سختی ها است..

زواره از قدیم الایام مهد علم، فرهنگ و دانش بوده و علما و دانشمندان بزرگی از جمله «میرزا ابوالحسن جلوه»، «استاد محیط طباطبائی» و شاعرانی مانند «وفا» و «مجمر» داشته است. استاد محیط طباطبائی (فرزند سید ابراهیم زواره ای)، از جمله دانشمندان و محققین نامدار عرصه ی تاریخ و ادبیات ایران زمین بوده. ایشان به زبان های فرانسه و انگلیسی تسلط کامل داشته و با ارائه مقالات علمی-تحقیقی فراوان و سخنرانی های بسیار در مجامع علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور از جایگاه خاصی برخوردار گشته است.

از آنجا که شهر زواره در منطقه ای کویری، خشک و کم آب و گیاه قرار دارد، مردمانش افرادی سخت کوش و بسیار قناعت پیشه هستند. افرادی کم حرف، پر حوصله، صبور و مقاوم. اهل مشاجره و دعوا نیستند. اهل گذشت زیادند و عمر طولانی دارند. شاید در طول عمر، حتی یک بار هم دعوا نکرده و به مراجع انتظامی و قضایی مراجعه نکنند....
صفحات کتاب :
216
کنگره :
‏‫‭DSR1628‏‫‭/ز85ی2 1396
دیویی :
955/0843
کتابشناسی ملی :
4030454
شابک :
978-600-7365-24-3‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه یادداشت های انقلابی یک روستایی (جلد اول)