کتاب سرمشق های زندگی pdf

خوشنویسی چهل آیه از آیات مورد توجه امام خامنه ای (مدظله)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
کتاب سرمشق های زندگی حاوی ۴۰ آیه شریفه از قرآن کریم بوده که با خط معلی خطاطی شده است.

ایده و هدف از تهیه و انتشار این کتاب مطالبه ای است که در بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) در در دیدار شرکت کنندگان نوزدهمین دوره مسابقات قرآن ( ۸۱/۷/۱۶) مطرح شده است.

متن بیانات:
(بحث حک کردن برخی از مفاهیم قرآنی به صورت خود آیه در ذهن ها مطرح می شود؛ مثلاً «لها ما کسبت و علیها مااکتسبت» یا «کلّ نفس بما کسبت رهینه»، یا «انّما اموالکم و اولادکم فتنه». اگر مفاهیم قرآن به این شکل در ذهنها حک شود، کاربردی هم می شود. فرض بفرمایید، خیلی از مردم ما در جاهایی به این نکته تمسک می کنند که «دروغ مصلحت آمیز، به از راست فتنه انگیز» است؛ کأنه آیه ی قرآن نازل شده است. یا مثلاً «همنشین تو از توبه باید». لازم است که ما مثلاً دو هزار یا پنج هزار مفهوم قرآنی را که می تواند سرمشق زندگی و سر مشق ذهن مردم باشد و آنها را به استنتاجی برساند، جدا کنیم تا برای آنها کاربردی شود.)

به همین جهت به ذهنم رسید آیاتی که در بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) مورد تاکید قرار گرفته رو با خط معلی خطاطی و در قالب کتابی جهت استفاده عموم و همچنین طراحان مذهبی آماده کنم.

در واقع کتاب سرمشق های زندگی شامل دو قسمت بوده که در یک صفحه متن بیانات امام خامنه ای عزیز درباره آیه و در صفحه دیگر خطاطی آیه قرار دارد که امیدوارم از این کتاب در همه ماه ها استفاده نمایید تا به تعبیر حضرت آقا مفاهیم قرآنی در زندگی همه ما سرمشق باشد. ان شاء الله تعالی…
صفحات کتاب :
83
کنگره :
‏‫‬‮‭NK3636/5‭ /آ2‏‫‬‮‭ز16 1393
دیویی :
‏‫‬‬‮‭‭745/619927‬
کتابشناسی ملی :
3499157
شابک :
978-600-7365-0-5-2
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه سرمشق های زندگی