دانلود کتاب در راه اربعین (راهنمای زائران اربعین حسینی)

ره توشه زائر اربعین

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در راه اربعین

کتاب در راه اربعین اثری است که زائران امام حسین (ع) را یاری می دهد تا زیارتی پرفیض تر و سفری راحت تر داشته باشند. که این امر با یادآوری بخشی از نیازهای زائران حسینی در این اثر اتفاق افتاده است.
نویسنده کتاب در راه اربعین مرتضی خلیلی است و ناشر آن نیز نشر جمال است. این اثر به معرفی شهرها و اماکن زیارتی کشور عراق پرداخته و به زائران اباعبدالله کمک می کند تا در برقراری ارتباط بهتر و راحت تر با مردم عراق مشکلی نداشته باشند.

 

دانلود کتاب در راه اربعین (pdf)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf در راه اربعین فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک کتاب الکترونیکی تهیه کنید.

دانلود کتاب pdf در راه اربعین

 

بخشی از متن کتاب در راه اربعین

مورّخان نوشته‌اند که جابربن‌عبدالله‌انصاری، همراه عطیه عوفی در همان اولین اربعین پس از عاشورا به زیارت امام‌حسین (ع) موفق‌شدند.
جابر که آن هنگام نابینا شده بود، در فرات غسل کرد و خود را خوشبو ساخت و گام‌های کوچک برداشت تا سر مزار حسین‌بن‌علی (ع) آمد و با راهنمایی عطیه، دست روی قبر نهاد و بیهوش شد، وقتی به هوش آمد، سه بار گفت: یا حسین! سپس گفت: «حَبیبٌ لا یُجیب حَبیبَهُ...» آنگاه زیارتی خواند و رو به سایر شهداء کرد و آنان را هم زیارت نمود.

سیّد محمدعلی قاضی طباطبایی در کتاب تحقیق درباره اول اربعین سیّدالشهداء، راهپیمایی اربعین را سنت و رفتار مداومِ شیعیان از زمان ائمه دانسته که در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس نیز به این حرکت پایبند بوده‌اند.
گفته شده است پس از دوره شیخ انصاری این سنت فراموش شده بود و محدث نوری آنرا احیا کرد. نویسنده کتاب «أدَبُ‌الطّفّ» در گزارشی از مراسم اربعین در کربلا، اجتماع در این مراسم را به اجتماع مسلمانان در مکه تشبیه و به حضور هیئت‌های عزاداری در آن اشاره کرده که برخی به ترکی، عربی، فارسی و اردو مرثیه می‌خوانده‌اند.
این کتاب در سال ۱۳۴۶ شمس (۱۳۸۸ ق/۱۹۶۷ م) منتشر شده و نویسنده آن، جمیعت راهپیمایان اربعین را بیش از یک میلیون نفر تخمین زده است.

در اواخر قرن ۱۴ قمری حزب بعث عراق، با برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین مخالفت کرد و گاه با راهپیمایی‌کنندگان با خشونت رفتار می‌شد که موجب کم‌رونق شدن این مراسم گردید.
این مخالفت در سال ۱۹۷۷ میلادی با تیراندازی به زائران در نزدیکی کربلا به اوج رسید. اما با وجود ممنوعیت راهپیمایی اربعین برخی شیعیان مخفیانه خود را در روز اربعین به کربلا می‌رسانند

کتابشناسی ملی :
5291018
شابک :
‫‬‮‭978-964-202-999-0
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
136
کنگره :
‏‫‬‮‭BP263‏‫‬‮‭/خ8د4 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭297/764

کتاب های مشابه در راه اربعین