امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

کتابچه از خوب به عالی 

 چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند و برخی دیگر خیر... 

 کتاب "از خوب به عالی" یکی از عالی ترین کتاب هایی است که در حوزه کسب وکار نوشته شده است. و بعد از 14 سال که از انتشار این کتاب می گذرد، همچنان در جایگاه شماره یکِ بزرگترین کتاب فروشی آنلاین جهان در حوزه مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک باقی مانده است. نویسنده کتاب" از خوب به عالی"، جیم کالینز و تیمی از محققان، برای فهمیدن این که آیا شرکت ها می توانند خودشان را از سطح اجراکنندگانی ضعیف یا متوسط به سطحی عالی برسانند یا نه، دست به مطالعه ای پنج ساله زدند. هدف از این مطالعه، علاوه بر شناسایی شرکت هایی که آن دگرگونی را از سر گذرانده بودند، این بود که سایر شرکت هایی را که در این زمینه ناموفق بودند هم مشخص کنند. شرکت های خوب به عالی ابتدا افراد مناسب را "سوار بر اتوبوس" خود کرده و در صندلی های مناسب قرار دادند و سپس دنبال این رفتند که مسیر استراتژیک خود را تعیین کنند. دورهم جمع کردن تیمی از افراد صحیح و مشارکت دادن آن ها در بحث و گفتگوهای جدی در مورد مسیر استراتژیک شرکت، امری رایج در شرکت های دسته خوب به عالی است. شرکت های بزرگ می دانند که عامل محدودکننده رشدشان، بازارها یا سایر عوامل بیرونی نیست، بلکه در اختیار نداشتن افراد مناسب است. عوامل ایجاد کسب و کارهای عالی به این شرح می باشند: •رهبریِ سطحِ پنجم •اول چه کسی، بعد چه چیزی •با واقعیات ناخوشایند روبرو شوید •مفهوم جوجه تیغی •فرهنگ نظم و ترتیب •شتاب دهنده های فناوری •چرخ لنگر و چرخه زوال

کتاب های مشابه کتابچه از خوب به عالی