نظر شما چیست؟
قطعه ای از آسمان، مجموعه کتاب هایی است که با هدف معرفی مناطق جنگ زده کشور، به رشته تحریر درآمده اند. درواقع هرکدام از این کتاب ها را باید شناسنامه مختصر و مفیدی از یک منطقه دانست.

در کتاب چزابه می خوانیم:
حسین خرازی کالک را از زیر پیراهن نظامی و خاکی خودش در آورد و روی زمین پهن کرد. چند کلوخ اطراف کالک چید. شاخه کوتاهی دست او بود. به شوخی، سر شانه دو نفری که طرفین او نشسته بودند، زد. چند مرتبه هم زد روی زانوی خودش تا توجه همه جلب شد: «خوب گوش کنید. دشمن تازه بیدار شده و فهمیده از کجا ضربه خورده است. کسی ننه من غریبم در نیاورد. اگر کسی میخواهد برود، تا درگیری اصلی شروع نشده، برود.

برسیم به تنگه چزابه، محشر به پا میشود. قبل از عملیات هم به شما گفتم، جنگ ما از وقتی شروع می شود که برسیم به تنگه چزابه. امشب و فردا باید عاشورایی بجنگید. اطمینان داشته باشید این رملها برای ما کربلا می شود. نیروهای خودتان را خوب توجیه کنید که بند پوتینهایشان را سفت ببندند. مهمات نداریم و اسلحه نداریم، قبول نیست. دشمن را منهدم کنید و اسلحه اش را بردارید. پشت این تپه های مقابل، پر از عراقی است. باید از روی جنازه آنها رد شوید و بروید... »

نویسنده در هر کدام از کتاب ها، ابتدا تاریخچه ای از پیشینه منطقه روایت می کند و در ادامه به شرح اتفاقات دفاع مقدس در منطقه می پردازد. ذکر خاطرات تاریخ سازان مناطق جنگی با زبانی ساده از ویژگی های مهم این مجموعه کتاب ها است. امید است مجموعه قطعه ای از آسمان راهنمای مشتاقان زیارت این مناطق باشد و بتواند لحظات نابی را برای خوانندگان فراهم کند..
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
98
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1628‏‫‬‮‭/ح957ق63 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭955/08430922‬
کتابشناسی ملی :
3723005
شابک :
978-600-7488-22-5‬

کتاب های مشابه چزابه